Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
Odeslat odpověď

03 kvě 2007, 11:42

Měl bych dotaz ohledně sjíždění velkých a prudkých kopců na malých motocyklech s variátorem. Pokud vím, tak jsou tři možnosti:
1) Na vrcholu zpomalit, nechat variátor přehodit na neutrál a vzít to šusem dolů. Ale ono stejně tak nějak brzdí a moc to nejde.
2) Sjet to normálně, ale bez plynu. Nevím, jestli tam nedochází k nadměrnému tření řemene nebo jestli to moc netrápí motor.
3) Sjet to pod plynem. Jinými slovy, dát tolik plynu aby motor stále zabíral. Ale to mi nepřijde moc dobré.

Zajímal by mě nejšetrnější nebo nejvhodnější způsob. Případně jak jezdíte vy, nebo jestli je ještě jiný způsob.

03 kvě 2007, 11:49

zvláštní dotaz

no já jezdím tak, abych si to pořádně užil, to znamená rychle, pořádně
si vychutnat zatáčky. o tření řemenu nepřemýšlím. Jízda je o něčem jiném.

šetřit můžu třeba auto, moto si musíš vychutnat.

jinak na volnoběh motor nic nebrzdí , teda nic co by stálo za řeč ;)

03 kvě 2007, 11:50

No já pustím sice plyn, ale právě, aby to nekleslo úplně jakoby na volnoběh, chvilkama přidávám lehce plyn. Páč klesnout úplně otáčky na volnoběh znamená nemít možnost brzdit motorem a to znamená brzdit ručně a to je zase o opotřebení bubnový brzdy vzadu a kotoučovky vpředu. Takže se snažím brzdit motorem :-)

03 kvě 2007, 11:55

přesně tak, jediné co je důležité, vypomáhat si bržděním motoru
to ale učí v každé autoškole

03 kvě 2007, 13:18

já se přidám k názoru roman.mara ;) to znamená že jedu na doraz :D

03 kvě 2007, 17:07

Jedine pod plnym a vsude

03 kvě 2007, 18:55

V prudkém kopci (a že jich u nás je) jsem to řešil tím,že jsem pustil plyn a hlídal si brzdu,jednou jsem ale přejížděl žel. přejezd a přeplo se mi to na neutral a s kopce jsem jel na neutrál,ale jakmile jsem přidal plyn,nechutně v tom cuklo,takže pokud na neutrál,tak čekat až bude vaše rychlost co nejnižší,ono v 50km/h když přidáte plyn a jedete na neutrál,tak máte pocit,že vás to vyhodí ze sedla... B)
Odeslat odpověď