Řešim, jak vyčistit vejfuk u svýho scoota. Ten vejfuk je seriovej, stáří cca 8 let. Nedá se nijak rozdělat, a má na sobě plech, na kterým je napsáno: CATALYSED. Jelikož motor je dvoutakt jetej na polosyntetiku, tak se mi moc nechce věřit, že by ten vejfuk byl za těch 8 let úplně čisťounkej, a taky proto, že se mi občas, zdá, že když tomu motoru víc naložim, tak jakoby se ten vejfuk víc protáhne a pak to jede líp. Třeba je to jen můj subjektivní pocit... Zkoušel jsem oklepat elektrodu a trochu to stím pošťourat, ale výsledek ždádnej. Nebo jestli to udělat klasickou jawa metodou nalejt dovnitř trochu benzínu a zapálit a nechat vypálit? Nebo to není vůbec potřeba? Jakej je váš názor?
Dělával sem to tak u starejch moto a nebyl problém ,tak to prubni a dej vědět-budeš náš takovej pokusnej králík max.ho vyhodíš vim blbá sranda Ale myslim,že není co skazit-snad se vyjádří i ostatní
no tak já radim ani jedno co ti psaly nahoře.ten vejfuk je dvou pláštovej s tim ,že ten vnitřní plášt je děrovanej a a mezi pláštěma je vata kterou timhle vypálíš.Jestli je jetej na polosyntetiku tak v něm moc bordelu nebude jen trochu sazí.. vevnitř totiž neni nic jinýho než par trubek o průměru asi tak 15-25 mm a pár přepážek.Jedina menší trubka která se tak nějak zanese je tak co jde ven a ta se nechá pročisti normálně drátem. Jinak pokud by jsi ho chtěl čistit nějak víc tak do něj radši vyřízni flexou díru a vypal ho normálně plamenem třeba letlampou a to jen ty trubky,ale myslim si ,že je to zbytečný. Pokud ti neleje z koncovky olej jak když se jezdilo M2T ve fichtlech atd...ta to neřeš protože v něm bordel nebude.
když jsem prodával aprilku (kterou tu dost lidí dobře zná) tak měla najeto poctivých 24 700 km, tak jsem nechal vejfuk nastříkat a vypálit ( autogenem).když jsem ho ale pak viděl jak vypadá a ten zvuk byl hoooooooooooooodně podobnej tomu když jsem ho kupoval jako novej bylo mi ho upřímně líto že jej prodávám.já ho jen přetřel každým rokem štetcem namočenej ve vypalovací barvě a druhej den jsem ho vypálil při menší projíždce zhruba 300 km.bylo to fajn, ale pokud mužu poradit tak nenatírat, ale nastříkat a vypálit pokud možno autogenem a výsledek bude stát za to.aspon u mne to tak bylo.výrobce doporučuje tts tak jsem ho tam i dával a díky tomuto oleji nebyl ani moc velkej bordel.takže něco na tom bude.
Myslím, že pokud není ucpaný tak neřešit. Maximálně vypláchnout benzínem. Nejlépe bych koupil nějaký "otevřený, laděný" spotřebu to zvedne minimálně a pojede to jak z praku (samo že po naladění karbece a varia)
suhlasim s xantom,pokial viem tak benzinom to nevyplachnes,ladak sa da hydroxidom sodnym zaliatym horucou vodou,seria je restrikcia sama o sebe takze kup ladak alebo nechaj tak ....
20.9.08 morini motor nahradeny Minarelli LC z benelky --fialova kontrastka (+82 %),červene spojkove pružinky, 3,5 g valčeky, LeoVince ZX Benelli 491 LC nahac(kupeny po pade bez plastov),V-max cez 100 KM/h viewtopic.php?f=12&t=5243&p=104965#p104965
No já bych to nějak neřešil. Dokud to nějak obstojně jede tak nechat být. Jinak měl jsem Emzetu a tam se vypaloval výfuk tím stylem že 10 minut ostré jízdy a věřte tomu že když jste to naředili 1:75 a jeli jste plnou knedlu tak tam nebylo ani ň. No pokud by toto chtěl ale někdo zkusit s M2T tak by to bylo zajímavé. No asi by dopadl tak jak já když jsme se honili s kamošem na moto a on měl 350ku a až jsme zastavili tak jsem byl celý dostříkaný od jeho výfuku. On měl M2t a já Castrol.
Ja jsem vejfuk vypalil normalne benzinem a ma to ostrejsi zvuk... Budu ale tedka kupovat ladak, tak v pohode. Jinak ten seriovej je po 10 letech slouzeni jak cihla.
BTW jak dlouho vydrzi ladak bez anti-koroznich pomucek, provozan sem tam v desti, bez koroze v puvodni barve?
jestli ma vyfuk katalysator , tak ho vypalenim znicite ,, pokud pouzivate plnou syntetiku tak by nemel byt problem,, jednou za cas skutra projet na delsi cestu, kdyz ma vyfuk katalysator ma teplotu cca 600 stupnu , pri takovy teplote se nespaleny saze , olej, prepalijou samy.. ja mam Peugeot Trekker 50 , najeto 7500 km, motor serie, vyfuk taky, jezdim na Shell V-Power 95 . olej davam Mobil 1 2T Racing plna syntetika a usazeniny a karbon zadny,