od julio » 04 črc 2019, 11:09
U dvojdobého motora je to problém - ako písal kolega vyššie, zámok piestneho krúžku bude behať cez otvor preplachového kanála. V krátkej dobe praskne a poškriabe vložku a poškodí piest.
U štvordobého motora to je o trošku menší problém. Môže prísť k stretnutiu sacieho ventilu o piest - aj keď má piest vybrania na ventily, sací ventil je väčší ako výfukový. Ďalej sa to môže prejaviť zvýšenou hlučnosťou motora ako aj väčším zohrievaním motora. Problém je v tom, že diera na piestny čap nie je vyvŕtaná presne v osi piestu, na moderných motoroch je vždy 1-2 mm mimo osi. Je to tak z dôvodu zmenšenia radiálnych tlakov piestu na valec pri expanzii.
Každý piest má na dne vyrazenú šipku, ktorá ukazuje smer otáčania kluky a podla toho sa má namontovať. Ak šipku nemá, tak je úplne jedno, ako ho namontuješ.
Najlepší tuning je dobrý technický stav.