Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
Odeslat odpověď

Re: Hero Winner

19 srp 2013, 11:14

Ahoj chlapci a chlapi. Od tohoto fíkendu jsem novým majitelem Winneru. Koupil jsem ho za dobrou cenu a teď ho dávám dohromady. Je trochu odlišný a to tím, že má 12palcové origo kola. Budu mít na vás docela dost otázek, ale nejdřív bych začal tím, že se potvora ve vysokých otáčkách dusí. Jo, sundal jsem hlavu, válec, vyčistil karbec, podtlak pumpu, nádrž(sítko). Jak ho nastartuju, tak na volnoběh jde, ale při zátěži(přidání plynu) padají otáčky a nejede. Další věc....jaký olej patří do variátoru? Mám navíc nějaké pružinky a krabičku s válečky různých gramáží. Abych to uvedl na pravou míru, je to můj první skůtr....tak se nedivte. Jinak je po prvním majiteli a má najeto 9000 km. Budu rád za jakoukoliv radu a pomoc. Díky

Re: Hero Winner

19 srp 2013, 11:52

Do variátoru žádný olej nepatří. Olej se dává do převodovky např. http://www.scootland.cz/zbozi/r-p-olej- ... tul-80w90/. Rozhodně rozdělej variátor a zkontroluj stav válečků , dále doporučuji provést výměnu svíčky a kontrolu vzduchového filtru. :wink:

Re: Hero Winner

19 srp 2013, 14:11

Proofe...díky. Jak jsem psal, zatím se učím. Svíčku jsem kontroloval, filtr je čistý. Spíš bych potřeboval nějaké data, např.: typ svíčky (odtrh) návod na můj motor, jak seřídit karburátor (zákl. nastavení)...prostě nějakou dokumentaci. Nemůže někdo ofotit origo návod od Winnera?

Re: Hero Winner

19 srp 2013, 16:23

Ahoj, svíčka české provenience je BRISK super 17YC, za cizí svíčky dáš trojnásobek peněz a není to znát ani na funkčnosti ani na trvanlivosti. Olej je jenom ve stálém převodu a to napsal kolega přede mnou odkaz na olej ktarý tam patří. Válečky ve variátoru by měly mít 8 mg, toto není závodní stroj a jiná gramáž není žádoucí. Optimum je 8mg.
Stav válečků je důležitý, ale nemá vliv na chod motoru. Popisovaná závada svědčí na přicpanou hl. trysku. Vem ocelový drát z velkého kartáče, zvlň ho, aby vyhobloval úsady v trysce a menším drátkem vem také trysku volnoběžnou.
Pokud se plynule stroj rozjíždí, do variátoru nekoukej a neopravuj ho. Menší kola by znamenala menší max. rychlost, pokud není změněn stálý převod v zadním složení. POZOR na utažení zad. kola. Musí být hodně utaženo a zazávlačkováno, jinak dojezdíš. Karel

Re: Hero Winner

19 srp 2013, 18:41

Svíčku koupím, to není problém. Předchozí majitel používal Boschky a nevíš jaký je optimální odtr :0,7 nebo 0,8? Olej taky není problém, zajdu do "Lavia" a koupím vše potřebné. A kolik tam vejde oleje(není měrka a jak se často mění. S tím karbecem si musím pohrát, taky mám navíc v sáčku nové trysky, ale zase nevím jaké jsou origo hodnoty...ať se mám od čeho odpíchnout :? S tím rozjezdem to je asi takto: přidáváš plyn..nic se neděje a až ve vyšších otáčkách se snaží ropucha rozjet, ale normálně tu strojovnu udržímv rukách :shock:
Asi takto, motor má opravdu 9000 km (myslím že to není moc). Po sundání válce jsem zjistil, že pístní kroužky mají sice něco za sebou, ale nejsou připečené a ani píst na tom není zas tak špatně. Podle zdvihu a průměru válce jsem spočítal obsah...a je to čistokrevná 50sátka ne 70sátka :cry:
Vzhledem k tomu, že mám sadu válečků do variátoru a sadu pružinek do spojky, nemám jistotu v jakém stavu je řemen....stejnak to celé rozeberu. Kontrastní pružinu majitel přede mnou měnil, ale zase nevím jakou tuhost. Jenom mi řekněte, čemu se mám u tohoto konkrétního stroje vyvarovat ?
Další věc. Nafoukám zadní kolo a za půl hoďky je prázdné...nic nesyčí. Ty pneu jsou s duší nebo bez (asi blbá otázka), opravdu mě berte s rezervou. Rozměr 120/70/12

Necituj poslední příspěvek viz. pravidla o citaci. Díky Kyblos.

20.8. edit: Ok....polepším se :wink:
Naposledy upravil KYBLOS dne 26 srp 2013, 10:11, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku

Re: Hero Winner

20 srp 2013, 10:11

Na tolik otázek asi neodpovím, kupř. č. trysky nevím, ale předpokládám, že skůtr minulému majiteli jezdil, takže není důvod přetryskovat,to se dělá v případě zvětšení objemu, nebo při úpravách na větší výkon, hlavně u motorů pro závody . Máš-li odtrhem na mysli mezeru mezi kontakty svíčky, pak je postačující mezera od výrobce. Při ujetých, tebou deklarovaných 9000 km, není potřeba nic moc vyměňovat. Jsou skutry této značky, které i ve 20 000 procházejí jen běžnou údržbou a jezdí jako za mlada. Záleží ovšem kdo skutra měl a jak s ním zacházel. Od mladého hocha lze očekávat jen to nejhorší, čili i nadměrné opotřebení zmiňovaných dílů variátoru. Pružina by neměla být špatná. Olej v převodu zad. kola, pokud ho chceš měnit, tak měrka tam není, ale stačí měký drát plnicím otvorem a oleje stačí od jedné třetiny do jedné čvrtiny /to je minimum/. Když dáš moc, může časem protékat do brzdového bubnu, když dáš málo bude se víc hřát. Ke skůtru obecně lze říci, že je to držák a při slušném zacházení jezdí pořád, co se týká malých kol, tak ses připravil o výhodu, kterou skýtají 14 palcová kola, Náhr. díly nejsou, sem tam někdo něco sežene, ale nikdy toho moc nebylo. Opotřebení válce a pístu by mohlo mít téměř výrobní tolerance a kroužky se dají vyměnit, na míru je koupíš v prodejně BUZULUK Komárov u Hořovic
i přes internet. Hlídat aby byl olej v nádrži, zejména pokud nefunguje červená kontrolka a jak jsem psal utažení zad. kola. Únik vzduchu z pneumatiky není nic neobvyklého, je to bezdušové a tak disk nebo nějaká netěsnost se může objevit. Když to to neuteče ze dne na den, tak se to vždy dofoukne. Měj se Kar
PS . Chceš-li obšírnější popis piš na můj mail karelrs@seznam.cz

Re: Hero Winner

20 srp 2013, 18:46

Opravdu děkuji za tvou ochotu poradit :D Velikost kol mi až tak nevadí, holt nepojedu jak Valentino. Pro mě je spíš důležitá spolehlivost. Mám rád když všechno funguje :wink: To zadní kolo asi shodím a kouknu na disk, no a už se docela těším na tu rozborku variátoru. Pokusím se to zdokumentovat :D

26.8. edit:
Tak stroj se mi podařilo rozhýbat. Karbec znovu dolů, celý jsem ho pročistil a dal jsem oněco větší trysku. Jehlu jsem nechal na prostřední drážce, tak uvidím jakou to bude mít spotřebu. Jinak jsem dal zatím 5g válečky a budu měřit. Trochu se mi zdá, že má pomalejší rozjezd. Nemám vyměnit i pružinky ve spojce?

2.9. edit:
Máte někdo tady v Česku takový Vinner?

http://megajvr.rajce.idnes.cz/Winner#DSCF3133.jpg

13.10. edit:
Pořád řeším výkon motoru. Vyčistil jsem karbec a dal novou trysku 52. Původní tam byla 47,5 :!: Motor nastartuju bez problémů, zahřeju a když přidám plyn....skůtr udržím rukama a asi po 10 sekundách se motor rozjede. Výkon jakoby stoupá postupně, ale není to ono. Reakce na přidání plynu nejsou adekvátní. Nicméně svíčka má ukázkově cihlovou barvu. Tak v čem bude asi problém :idea: Prosím poraďte :roll:

21.10. edit:
Díky za rady, jako vždy jsem si musel pomoci sám. Winner už jede, dokonce podle tacha 50tkou. Vím...není to moc, ale vzhledem k deklarovanému výkonu to není zas tak špatné 8)
Naposledy upravil KYBLOS dne 18 led 2014, 21:05, celkově upraveno 4
Důvod: Sloučeno 5 příspěvků pod sebou

Re: Hero Winner

08 led 2014, 14:13

Džony:
Opravdu děkuji za tvou ochotu poradit :D Velikost kol mi až tak nevadí, holt nepojedu jak Valentino. Pro mě je spíš důležitá spolehlivost. Mám rád když všechno funguje :wink: To zadní kolo asi shodím a kouknu na disk, no a už se docela těším na tu rozborku variátoru. Pokusím se to zdokumentovat :D

Ahoj v článku jsi psal že uděláš rozborku variátoru pokud jsi to zdokumentoval byl bych rád za info nebo foto, díky

Re: Hero Winner

17 led 2014, 22:27

...asi tě zklamu, protože rozborku jsem nenafotil. Momentálně je skůtr rozebraný na šroubky a až nastříkám motor+disky, budu to skládat a doufám i fotit. Dělám generálku celého stroje a zatím mi chybí mimo jiné sehnat nějaké guferka, jeden plášť a hlavně pístní sadu (což je trošku problém). Jinak jsem dal na "Motorkáři" do sekce motokatalog, motorka PUCH, přestavba...soubor v Pdf -Malaguti Centro. Najdeš tam kompletně krásně rozebanou celou motorku. Rozdíl je akorát u olejové nádrže a karburátoru (je na bloku motoru a ne na válci). Snad ti to pomůže.

Re: Hero Winner

08 úno 2014, 14:11

Ahoj
Potřebuji poradit jsem v celku nový majitel skútru Hero winner při jízdě se vypnul motor benzín tam je svíčka je taky dobrá hází jiskru ještě mě napadl karburátor myslíte že by se mohlo stát že by se prostě takhle za jizdý něčím ucpal ?

Re: Hero Winner

08 úno 2014, 20:03

Džoudo, pokud to zhaslo naráz, tak vyndej svíčku jestli je suchá, pusť se do čistění karburátoru /trysek/ . Když to dýl stojí, bývá to ucpané, zejména těmi sajrajty, které nám míchají do benzínu. Karel

Re: Hero Winner

19 úno 2014, 20:54

Ahoj Džoudo. Začni od nádrže!!! To znamená demontovat podlahu a následně celý krycí panel před nohama. Před pravým kolenem je vývod z nádrže a ten vymontuj...je tam sítko. Potom zkontroluj podtlakový ventil. Ten je pod podlahou(uprostřed). Navíc tam na hadičkách musí být průtokové filtry. No a pak už zbývá jenom karburátor. :D

Re: Hero Winner

20 úno 2014, 19:52

Džoudo, je to tak, poslechni kamaráda Johnyho, Džonyho pardon. Kar

Re: Hero Winner

09 bře 2014, 19:37

Ahoj.
Stal jsem se novým majitelem skútru Hero Winner. Asi tři roky nejezdil, tak jsem ho chtěl zprovoznit.Vyčistil jsem celkový přívod paliva až do karburátoru, veškeré trysky v karburátoru vyčištěny. Karburátor je zaplněn benzínem, nová svíčka, jiskra funguje, ale nejde nastartovat. Toto jsem opakoval několikrát, ani neblafne. Při vyjmutí svíčky je suchá. Zřejmě nenasaje benzín z karburátoru. Mohl by mi prosím někdo poradit.

Re: Hero Winner

10 bře 2014, 20:50

Ob jeden příspěvek výš je návod, který můžeš zkusit , zajímavý bude benzin, pokud je tam tři roky , vyměň. Zkus jestli má komprasi a nakonec co bude nejlepší dát to odborníkům, ti si poradí. Ka
Odeslat odpověď