Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
Odeslat odpověď

Re: Hero Winner

22 kvě 2017, 18:30

no tak to je i bez fotky snadné dovodit, že je to 70 ka. Dovezly se sem oboje kubatury, ale uvádělo se pouze 50ccm. Ono to v cizině funguje jinak, snad kvůli daním. Já mám taky 70ku ale i ta padesátka jezdila pěkně, ovšem tak jako padesátka. Moje žena má nového skutra 50ccm a jede jí to možná líp než mě ta 70ka, ale já jsem těžší a můj skutr je skoro dvacetiletý tak ten pokrok holt někde musí být vidět

Re: Hero Winner

25 kvě 2017, 21:01

Takže pánové, jak jsem psal výše, nakonec ke kompletní rekonstrukci skutru nedojde, po rozpůlení motoru jsem zjistil uhoblovanou klikovku, takže na ložisku lítá na 2mm, tedy se vnitřku ložiska pořádně ani nedotýká, z toho zevnitř bloku vyhlá klikovka vydřela pořádný rýhy v hliníku, takže nový blok a klikovku shánět nebudu, už jsem pořídil nový stroj a tento půjde na rozprodání do placu. Krom rámu a bloku motoru ( kvůli ek. likvidaci ), jinak jednalo se o verzi na bloku napsaný 75ccm, bude vše na prodej za pár kaček ( díl cca 100,---Kč max do 200,--Kč ), takže jsou k dispozici plasty, nádrže, obutá kola, přístroje, ovládače, ultrazvukem vyčištěný kompletní karbec, výfuk, vidle, vario, dinamo, válec + píst 47mm, hlava, elektrika, CDI, sada nových těsnění, nová ložiska agufera a pod....nejde mi vložit foto, takže dávám odkaz na bazos a sbazar

https://motorky.bazos.cz/inzerat/754737 ... arelli.php

https://www.sbazar.cz/wrobel.d/detail/2 ... -minarelli

Re: Hero Winner

29 kvě 2017, 19:55

Zdravím, také jsem se stal majitelem tohoto skutru. Nemáte prosím někdo manuál v elektronické podobě? Bohužel původní už se ke skutru nezachoval a na netu jsem ho nenašel. díky moc

Re: Hero Winner

31 kvě 2017, 18:20

už to tu bylo frekventováno několikrát, ale o nějakém manuálu se nedá mluvit. existuje kusovník náhr. dílů, taky jsem ho měl, ale je to jen krslený a moc zřetelně to vidět není. Asi jsem ho někde měl na CD stažený, ale nic světobornýho a snad je tam nakreslený schema elektriky a nedávno to někdo tady sháněl a sehnal, doporučuji přečíst zpětně příspěvky

Re: Hero Winner

06 črc 2018, 18:39

Trošku oživím mrtvé téma. Je tu ještě někdo aktivně vlastnící a používající tohoto prskoleta?
Já jednoho dneska přivezl. Ožužlán tisícihran na klikovce u venkovní polořemenice. Přijde mi docela škoda aby kvůli tomu skončil prcek ve šrotu, ovšem s dílama víme jaký je problém. Někteří uvádí, že díly jsou stejné jako Malaguti Centro. Vypadaj stejně. Jinde zase uvádí, že Malaguti vypadá sice stejně, avšak má už motor Minarelli, a i týpek ze Scooterlandu varoval, že díly na motor nepasují. Ovšem (ano jsem rejpala) neodpustil jsem si rozbor a mírné hledání. A moje dosavadní uvažování:
Někdo někde na nějakem fóru co jsem pročet (a že jich bylo a teď nevím které to bylo) psal, že do Winnera pasuje celý motor z Yamahy Neos. Tak jsem otevřel fotky motoru dvoutaktního neose a začal srovnávat. Kartery stejné, úchyty stejné, díry na šrouby na stejných místech,.... No každopádně jasné je, že když nic jiného, dá se tam prsknout motor z Neose. Ale ten teď nemáme tak zkusíme zprovoznit to co tam je...
Na fóru motorkáři.cz psal týpek ze scooterlandu:
"Motorové díly z Malaguti Centro NEPASUJÍ. Kastle sice vypadá stejně, nicméně na motor na tento skútr neseženete zhola nic. Má to všechno atypické - válec, kliku atd.. Nejde na to sehnat ani řemen. Prosím vyhněte se tomuto skútru, protože jak se cokoliv pokazí, je to do šrotu. Hynek

Více na: https://www.motorkari.cz/tema/?t=115040&pgr=2
Copyright © Motorkari.cz"

Doslova jmenuje kliku... Tak jsem se na ní podíval, a skutečně. Ovšem neuvádí proč nepasuje. Jistě zase působím dojmem hnidopicha co je blbej že si radši nekoupí nového skůtra na kterého jsou díly skladem i v kauflandu, každopádně jakožto strojaře mě napadá třicet věcí proč by pasovat nemohla. Ale ne každá je neřešitelná. Tak jsem vzal do ruky "šupléru" a začal hledat... Inu pravda, kdo koupí variátor či polořemenici na motor Minarelli, skutečně ji nenapasuje, neb drážkovaná část klikovky pro variátor na Winnerovi má něco přes 15mm průměr, a tedy logicky pasovat nebude variátor pro 13mm hřídele motorů Minarelli. Kurnik co? Ale co když vyměníme obojí (kliku i variátor)?? Gufero na klikovku ze strany vária má totiž rozměry stejné, klikovka v ložisku tedy téže no a jediný rozdíl je ztenčení klikovky až v místě začátku drážkování u klikovek Minarelli. Takže když koupíme varec i klikovku pro motor Minarelli, máme vyhráno??? Nemáme... Dojedeme na to, že kluci špageťáci nejen že ožužlali klikovku na menší průměr drážkované části, ale rovnou ožužlali i pístní čep, který má u dílů pro motory Minarelli pouhých 10mm místo 12mm u Winnera. A tedy rozšíříme svoji úvahu - když koupíme kliku Minarelli, variátor s polořemenicí Minarelli, pístní sadu Minarelli, pojede to? V mém připadě spolu s pístní sadou i válec (ne že by se mi nelíbil, koťátko mrňavé, avšak vrtání 38 odpovídá objemu 50ccm a když už nákup, tak na 70ccm)...

Sice pak budeme mít Neose v obalu Indického čaje, ovšem to není zrovna nejhorší možnost, co vy na to?
Pokud někoho ještě něco napadne či přispěje svou zkušeností, budu velice vděčný!
Přeji krásný prodloužený víkend, ať už v sedle, nebo v dílně (jako já) ;-)

Re: Hero Winner

07 črc 2018, 09:28

Chtěl bych dodat, že příspěvek nade mnou má slušně všechno obsaženo a není moc co nabízet víc, ale myslím na levnější a jednodušší řešení a to je repase kliky a koupě půlřemenice nové.Dílna zabývající se klikama a výbrusama po desetiletí je v Hradci Králové jmenuje se AHRA a patřilo to rodině Radhauských, sídlí v ul. " U náhonu" nebo "U průhonu". Dalo se vytelefonovat co je potřeba a poštou vše vyřešit na dobírku. Vím, že dokázali opravit zničené konusy a tisícihrany na čepech klik různých motocyklů. Opravit lze vše

Re: Hero Winner

07 črc 2018, 09:59

Karelrs: Jistě máš pravdu. Nejspíš by to dokázali opravit (i když moc se mi oprava nezamlouvá, v drážkované hřídeli je totálně "vysoustružený" zápich od "sluníčka" polořemenice.
Každopádně ke "koupi polořemenice nové" mi prosím prozraď kde :mrgreen: když polořemenice pro motory Minarelli je na průměr hřídele 13mm a Hero má průměr kolem 15mm (neměřil jsem to přesně, pro vyloučení použitelnosti 13mm řemenice však dostatečně). Levnější variantou by bylo přelisovat půlku kliky z Minarelli klikovky. Ovšem vycházím při své teorii z toho, že vždy se hodí mít co nejvíc kompatibilních dílů se stroji, na které lze sehnat vše. Jinak řečeno vím, jsem blázen a investice "baj voko" 10 000kč do "křápu" zavání blázincem, ovšem výsledkem by byla plná kompatibilita s jedním z nejrozšířenějších a pověstí nejspolehlivějších motorů ve své kategorii, což pokud nechci skútra používat jen v létě na ryby a po další případné poruše zahodit, není podle mě od věci.
Především se mi ale jedná o to, zda s tím někdo má zkušenost. Jelikož potřebuji se skútrem na evidenčku, nerozebíral jsem jej do šroubku, ovšem vycházim z toho, že jsem dosud nenašel žádný rozdíl mezi odlitky karterů Minarelli motoru a Hero motoru. Otázkou zůstává pravá strana motoru - bude pasovat na klikovku Minarelli původní magneto? Nebo i tady Italové "žužlali" na jiné průměry? Jisté je že po výměně válce nepasují klapky ani kolínko sání, neb Winner má šrouby v rozích, kdežto Minarelli tak nějak uprostřed stran.

Pokud by celá tato zatím jen teorie vyšla, tak si myslím, že by to nebylo špatné. Ono skútr za 2000kč s papírama a díly baj voko za 10-12 000 daj dokupy skútra "s motorem Minarelli (tedy Neose v obalu Hero navíc se 14" kolama) po celkové generálce včetně úprav" za 14 000kč. Při cenách Neosů (ano původní plán byl koupit Neose ale jelikož mám jiné motorky a "pajdu" chci vyloženě na hraní a do města) začínajících na 10 000kč za dovozový kus s najetýma 10-15 000km si myslím 14 000kč za Hero s komponenty Minarelli s novým 70ccm válcem a sportovním variátorem není zrovna "špatný kauf". Ovšem furt jsme na teoretické rovině a potvrdí se to až když sesumíruji objednávku, utratím vejplatu a celé to rozeberu a snad úspěšně složím :mrgreen:
Myslím si však, že pokud někdo má doma Winnera s motorem KO a přesto by s ním chtěl jezdit, je toto vcelku schůdná cesta, kdy při výběru sériových dílů (50ccm válec, nesportovní klikovka, nesportovní variátor....) by částka byla podstatně nižší než moje výpočty, kde počítám s "tunning díly". :mrgreen:

Re: Hero Winner

07 črc 2018, 10:31

Simson, ano, všechno to co píšeš má opodstatnění a je už jasné co chceš. Já to myslel co nejschůdnějc a aby to moc nebolelo. Ta řemenice by se snad koupila s 15mm drážkováním a nebo 13mm by se dala protáhnout trnem na 15mm, ovšem ve fabrice kde mají na to zařízení. Evidenč. prohlídku uděláš i na nepojízdném stroji převezeném na vleku. I půlka kliky, pokud bys jí sehnal, by se dala přelisovat, ale asi by pasovala rovnou celá. Na koleně jsem opravil úplně zničené drážky v zadním kole a léta na to jezdím. Vyvařil a rukou vypiloval. Fakt jde všechno a nemusí se věci vyhazovat, jak je dnes zvykem.

Re: Hero Winner

11 črc 2018, 23:00

Tak Winner už jezdí, nakonec s původní klikovkou i vším. Upravil jsem "sluníčko" a svařil jej se startovacím segmentem, a funguje to.
Bývalý majitel dával Winnera do servisu (dá-li se to tak nazvat), kde mu jej řádně zřídili. Směs chudá jak rodina zaměstnance SŽDC, řemen o 5cm (fakt 5cm!!) kratší než tam má být, no a kontrastní pružina tvrdší snad o 50% od originálu (nepoznám co to je zač, je bezbarevná ale na rozdíl od Yamahy Jog ji pomalu rukou nezmáčknu).
No bude to ještě ladění, každopádně poznatek číslo jedna pro majitele tohoto prskoleta - komplet spojka včetně zadní řemenice je naprosto kompatibilní s motory Minarelli, spojku s Joga jsem tam zkusil dát se 100% úspěchem, to samé řemen. Řemen by to ale ještě vzalo o nějaký milimetr delší (stejně jako Jog).

Re: Hero Winner

12 črc 2018, 11:37

No vidíš, a je to. Dost mě udivuje ta délka řemenu, má tam být 738/16.5/28 a ten asi bude těžko k sehnání, takže se tam dává co je rozměrem nejblíž, ovšem za cenu snížení rychlosti. Těch 5 cm mi příjde strašně moc a nemohlo to vůbec chodit. Tryska je malá a nepamatuju si velikost ale vím, že byla stále přicpaná spíš zalepená, tak jsem ji malinko zvětšil, mám na to výstružník a od té doby jsem karburátor neviděl t.j asi 4 roky. Winner je je skvělý stroj, manželka má BENELLI a já si na něj ani nesednu když mi ho nabízí. Nejsem patriot, ale Winner je holt WINNER znamená to vítěz.

Re: Hero Winner

12 črc 2018, 18:13

K tomu řemeni asi tolik, že to až takový problém nebude, tedy onen rozměr 738/16.5/28. Třeba tady https://eshop.valiveloziska.sk/sk/benelli/17249-remen-benelli-491-gt-50-bando.html.

Nebo tady https://www.steadygarage.com/store/gates-power-link-premium-drive-belt-yamaha-zuma-50 .
Tady https://www.car.gr/parts/view/11725852-transmission-chains-gearboxes-belts-bando?lang=en .
Tady https://www.ebay.de/itm/Bando-VS-Belt-Antriebsriemen-Keilriemen-16-5-x-738-mm-28-Grad-Falcon-Baotian-4T/302783850986?hash=item467f52e9ea:g:3GIAAOSwM4JbMSlf .
Vím, je to za hranicemi, ale když je to třeba, tak proč ne... 8)

Re: Hero Winner

12 črc 2018, 20:46

No teď si nepamatuji přesně, ale 738 mám pocit že jsem z toho vyndal. Řemen musí v ideálním případě ve stavu klidu být na přední řemenici úplně na nejmenším a na zadní na největším průměru. Každým zkrácením řemene se zmenšuje rozsah převodů. Nevim teď z hlavy co za délku je řemen z Neose či Joga, neb jsem jej vyndal z Joga a je na něm jen kód dílu. Variátor bych tedy jako celek považoval shodný s Minarelkou, vyjma toho drážkovaného hřídele na klice o průměru 16mm (polořemenice se objednala z nějaké Derbi, neb seděl průměr a sedí ve finále vše).

Co se karbce týče, netuší někdo z čeho pasují trysky, případně kde je objednat? Nechce se mi tu jedinou co mám vystružovat bez možnosti cesty zpátky :mrgreen:

Re: Hero Winner

13 črc 2018, 09:22

PBM2 díky za info, jue to tam opravdu přesně a dokonce o dost levnější než tady

-- 13. 7. 2018 09:27 --

SIMSON, nehlásím se, že bych věděl, ale asi by to chtělo navštívit osobně a porovnat s produkcí Číny, tam by se asi našlo. Já bych si trysku asi udělal, pokud bych ji nutně potřeboval a když doma najdu tak malý vrtáček.

Re: Hero Winner

21 črc 2018, 20:22

Zdravím kolegové, mám problém. Před časem když jsme s tátou přijeli na chatu jsme si všimli že je pod skútrem louže od benzínu. Zkoušeli jsme všemožně detekovat odkud ten benzín může vytékat ale nepodařilo se nám to. Až včera když jsem to podrobně prohlížel tak jsem si všiml že zpod skútru kousek před umístěním centrálního stojanu trčí nějaká hadička ze které benzín opravdu ale opravdu pomalu kape. Taťka tvrdí že je to jakási přepadová hadička, ale stejně. Problém je, že motorkám jako takovým rozumíme ale skútrům to už moc nerozumíme. Takže neví někdo co to tak může být za hadičku. Rád bych přiložil i obrázek, ale nejde přiložit tak snad to někdo z vás bude vědět i bez obrázku. Díky za odpovědi.

Re: Hero Winner

21 črc 2018, 21:56

Kocure, nezatvara ti ihlovy ventil na plavaku ale to je len sekundarna vec. Hlavne ti netesni podtlakovy ventil co pusta benzin z nádrže do karburatora.
Odeslat odpověď