Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
23 zář 2010, 12:07
Zdravím, koupil sem si Runnera, je v orig. stavu (tryska, válec, karburátor), pouze odblokované všechny restrikce a vykuchaný výfuk. Jede vcelku hezky 75 dle GPS po rovině. Co mě ale zaráží je spotřeba posledně jsem změřil 5l 100km. V servise mi chtěli vyměnit karburátor, ze prý ho nastavili na 1,5 otáčky, což je prý doporučená hodnota směsi od Gilery a nejelo to. Jsem začátečník, ale přesto mi nejde do hlavy, co se může v karburátoru pokazit. Netušíte někdo? Dál mi při vyšších otáčkách rychle problikávají blinkry a tachometr dost přeměřuje. Uvítám každou radu. Kdybyste se někdo vyznal v Runnerech a jste z Prahy, můžeme se někde srazit. Díky
28 zář 2010, 23:31
Ahoj,zaujalo mě,co píšeš.Taky jsem měl Runnera 50 a docela mě to udivuje,to co popisuješ.Co všechno ti na tom dělali,když to odblokovali?Má tam být jen toto: odaretování variátoru-neboli odstranění gumového kroužku z variátoru a uříznutí 2 slepých kolen na výfuku,nic víc.Pokud hejbali s karbecem,tak to je špatně.Mě to po odbloku žralo do 3L na 100km.
Blinkry fungovaly v pohodě,jedině,jestli na přerušovač nepůsobí víc proudu při vyšších otáčkách,nebo se dotýká rámu...co se týče toho karbecu,jedině,že by visel plovák,ale to je divný.Je to dost kvalitní anglickej Dellorto,chytal na poprvé,automatický sytič fungoval bezchybně,za celý 2 roky jsem to nemusel seřizovat.Jo a ten tachák přeměřuje,s tím se musíš smířit,teď mám Runnera 200 a tak to je i u 5O.O takových 9-10km/h.Chci zjistit,jestli to jde zkalibrovat.Jinak,jestli to máš v záruce,vyreklamuj závady ať to vyměněj,zatlač na ně.Holt se někdy stane,ale nezanevři na něj,je to bezvadnej stroj.Jsem taky z Prahy,tak se můžeme někdy sejít.Měj se!
29 zář 2010, 14:20
Dik za odpoved. Napadlo me, ze by ta spotreba mohla bejt prave tim automatickym syticem plus stylem jizdy. Jezdim hlavne kratky vzdalenosti, takze nez se to zahreje, porad to syti. Da se to nejak nastavit? Zacal sem taky jezdit vic pianko, ale jeste sem nestacil znovu zmerit spotrebu. Blinkry zatim neresim.
29 zář 2010, 15:28
Runner má IMHO předimenzovaný chladič, předpokládám že 50ka i 200ka má stejný a naladěný na to, že +15°C a méně už je extrémní zima. Všiml jsem si, že bylo 5° a méně, nebo o něco více a pršelo, tak se můj Runner nezahřál na plnou provozní teplotu nezávisle na ujeté vzdálenosti (ani 30km to při 5° neohřálo). Spotřeba u mě šla o 0,5 - 0,8l nahoru. Takže jsem se na jaře naštval a přelepil izolepou asi 3/4 vstupu vzduchu ke chladiči. Kupodivu se skútr s takto přelepených chladičem nepřehříval ani když bylo přes 30°C (Pokud by se přehříval, tak bych izolepu jednoduše sundal).
Pokud jezdíš je krátké vzdálenosti, tak by zakrytí většiny chladiče mohlo pomoc, nicméně 5/l 100km ukazuje spíš na problém ve spalované směsi než jenom v podchlazeném motoru.
29 zář 2010, 15:54
Zdravým . Také mám Runnra a celé odblokování se skládá z odřezání kolen z výfuku , odstranění kroužku z variátoru , vyjmutí děrovaného plíčku z karburátoru a následného doladění směsi dle svíčky . Mě osobně po otevření jel 80-85 dle tachometru a spotřeba byla 3,3-3,6 podle stylu jízdy .
v loni jsem nechal namontovat
Výfuk S6 Pro Replica Piaggio chrom-carbon +Malossi variátor kontrastka a spojkové pružinky + 70tryska a Svíčka Champion RN2C a Vzduchový filtr Redsponge Piaggio od 03 a jede to dle brzdy v servisu 97 a máto 7,6 koníků , spotřeba je 4,1-4,3 ale zato to jede.
29 zář 2010, 20:28
No mě se dřív runner taky neohříval, ručička se o d tyčinky co ji podpírá v nejnižší poloze odlepila jen když bylo 30C a to jen o kousiček. Pokud ale skutr není dost zahřátý tak se přeci neotevře termostat ne? Tak by válec neměl být příliš chlazen.
29 zář 2010, 22:18
Do samotnýho štelování sytiče,bych se nehrnul.Ani myslím není třeba,ten má svou funkci jen při startování.Musí fungovat po nastartování max. 2 min. , pak musí vypnout,stačí mu jen malý ohřátí motoru.Co si vzpomínám,tak provozní teplota byla na 5.segmentu teploty.Tak je to i u 2-kila.před tejdnem jsem vyjel a rovnou do kopce a držel se pořád na 4.segmentu(bylo tak cca 20'C venku).Pokud jedeš vzdálenost do 10 km,tak by se měl dostat k tomu 5.segmentu teploty.Pozoroval jsem,že i když je větší zima,tak termostat přivírá okruh,takže teplota nekolísá a drží se stejně,což je správně-tak to je i u auta.Naber prostě znovu plnou,vynuluj TRIP a musíš najet 200-220 km(rychlost do 60 km/h),pokud ne,je to špatně.Jo a doufám,že ti to ,,otevřeli'' až po 1000 km,jinak to má dost krutej dopad právě na spotřebu-motor je syrovej.Tak hodně štěstí!
29 zář 2010, 23:02
Žádný termostat nezavírá průtok chladicí kapaliny úplně. Vždy je tam malá mezera pro zajištění minimálního průtoku. Přijde mě, že pro naše jarní a podzimní teploty je chlazení na 50ce tak předimenzované, že i ten minimální průtok stačí při větší zimě na podchlazení motoru. Možná, že na 200ce je to OK. Nicméně když jsem se ptal přímo dovozce v motoprestige, tak mě odepsali, že za extrémní zimu považuje výrobce +15°C a méně.
08 říj 2010, 19:53
Tak jsem vycistil vzduchac, znovu seridil karburator a jsem na 3,5 l na 100. S tim sem spokojenej. Jinak motoluky palec dolu. Za 750 mi s tim prakticky nic neudelali. Podle mne to bylo tim vzduchacem, kterej byl zadelanej od oleje.
08 říj 2010, 19:56
Ten zanesenej vzduchovej filtr dělá hodně...já ho kvůli provizornímu blatníku kterej není na 100% čistím taky docela často
02 pro 2010, 23:20
zdar, ja mam runnera 50 od fokyho, jezdil jsem do prace 6km tam a 6 zase zpatky, tedy taky male vzdalenosti. Spotrebu mam bezne 4,5l/100, ale bylo i hure. Jsem uplna lama na mopedy ale na tohle jsem prisel, bylo ten vzduchac. Delalo mi to spotrebu jeste o dalsi 1-1,5l navic, proste peklo. Ted jsem filtr pro sichr pral co 2 nadrze. Zdala se mi spotreba taky celkem vysoka, ale zas jede jak svina. Nevim, co s tim foky delal, ale na jizni spojce jsem to z kopce testnul a ukazoval 112km/h, jinak roviny bezne 85.
02 pro 2010, 23:25
já mám nrg má to stejnej motor a taky jezdim tak za pět je to prostě dan za to že to jede
03 pro 2010, 09:37
No tak já měl Atlantis se stejným motorem a takovou spotřebu sem vážně neměl. U padesátky to stopro nejezdilo za víc než 3,5l/100 km, všeobecně spíš tak za 3l/100 km a když sem tam namontoval 70ccm, tak sem byl na 3,8l/100 km, takže mi ta spotřeba co píšete přijde vážně vysoká
03 pro 2010, 12:26
onk píše:Zdravím, koupil sem si Runnera, je v orig. stavu (tryska, válec, karburátor), pouze odblokované všechny restrikce a vykuchaný výfuk. Jede vcelku hezky 75 dle GPS po rovině. Co mě ale zaráží je spotřeba posledně jsem změřil 5l 100km. V servise mi chtěli vyměnit karburátor, ze prý ho nastavili na 1,5 otáčky, což je prý doporučená hodnota směsi od Gilery a nejelo to. Jsem začátečník, ale přesto mi nejde do hlavy, co se může v karburátoru pokazit. Netušíte někdo? Dál mi při vyšších otáčkách rychle problikávají blinkry a tachometr dost přeměřuje. Uvítám každou radu. Kdybyste se někdo vyznal v Runnerech a jste z Prahy, můžeme se někde srazit. Díky
Taky trochu přidám z praxe.
Spotřeba:
už to tu bylo popsáno, základ je čistý karbec (volnoběžná tryska dělá hodně) a čistý vzducháč, pak se může měřit spotřeba. Nastavení směsi se v základu dává okolo 1,5 ot. Toto je při základním otevření sacího potrubí a odstranění slepého kolena výfuku ( pozor! koleno musí být odstraněno i se zbytkem trubky ve výfuku, nestačí poze odříznout a zavařit). Každopádně i když se ti přicpe volnoběžná tryska tak se ti může spotřeby zvýšit.
Blinkry: pozor na správnou svíčku! Runner má CDI jednotku spojenou spolu s elektronickým přerušovačem blinkrů, pokud dáte neodrušenou svíčku, stává se že blinkry takto blbnou! tak jen předepsané svíčky! Pokud jednoho krásného dne CDI odejde, většinou nešlapou ani blinkry. Nekupujte originální CDI, já dávám náhradu od zdejšího výrobce a tam je buď relé oddělené, nebo CDI bez imobilizéru s relátkem integrovaným, ale v obou případech nemusíte řešit immobilizér a kódovat klíče, prostě to jde i bez toho. Cenovka se pohybuje okolo 3500,-, ale to jen že jsem odbočil..
Termostat a chlazení.
Runner má trochu problém, většinou dá o sobě vědět sám víčkem expanzky ( teče to z něj jak z fontány
). V tomto případě doporučuji urychleně výměnu víčka i termostatu. Čas od času přestane termostat pracovat jak má, nebo při dolití obyčejné vody zaroste. Při výměně nezapomeňte kompletně vyměnit nemrznoučku a pročistit hadičky krátkého okruhu, jinak je práce na draka. Termostat by měl být zcela zavřen, pouze některé padesátky mají v zástěrce termostatu malou dirku ( tam je dělán okruh trochu jinak ). Chlazení u skútrů je v proncipu stejné jako u auta, po nastartování se musí nejprve prohřát samotný motor a poté následuje otevření termostatu na dlouhý okruh. Termostat se má otvírat a zavírat podle teploty, jinak je na draka. Správná funkčnost se dá zjistit tak že nastartujete a otevřete expanzku, spětná hadička nesmí dopravovat vodu při studeném motoru, měla by začít dopravovat až po zahřátí motoru což je cca 80 - 90 stupňů. Termostat můžete taky vyndat a vyzkoušet jeho funkčnost na sporáku, vemte teploměr na větší teploty a s ohříváním vody pozorujte otevření termostatu. Na termostatu je obvykle vyražená teplota při kterém by měl začít otvírat, poku se toto stane dřív, nebo později tak ho vyměňte. Samozřejmě že zde musí být i předpoklad že je plně funkční čerpadlo vody a celý systém je odvzdušněn.
Snad jsem na nic nezapoměl..
18 dub 2011, 00:30
Splašené blinkry mělo na svědomí špatné dobíjecí relé. Nové stálo asi 1800, od té doby s elektrikou žádnej problém.
Nicméně spotřeba stále vysoká okolo 5 litrů (pořád trasy okolo 10km). Dnes jsem vyčistil vzducháč, zase byl od oleje. Snad to bude lepší. Nevíte jak do toho filtru ten olej dostane?
Jinak se studenym motorem to kouri jako blazen, coz je asi normální. Pokud pospicham, a nemam čas to nechat ohřát, tak se za ten oblak dymu vcelku stydim
Se skútrem jsem spokojenej, v jednom jede skvěle, ve dvou už je to bída. Přemejšlim o Multivaru Mallosi, mělo by to mít lepší dynamiku plus trosku vyšší maximálku. Nevíte jestli zlepší i jízdu ve dvou? A na kolik může vyjít nakup, instalace a poladění.
Díky