onk píše:Zdravím, koupil sem si Runnera, je v orig. stavu (tryska, válec, karburátor), pouze odblokované všechny restrikce a vykuchaný výfuk. Jede vcelku hezky 75 dle GPS po rovině. Co mě ale zaráží je spotřeba posledně jsem změřil 5l 100km. V servise mi chtěli vyměnit karburátor, ze prý ho nastavili na 1,5 otáčky, což je prý doporučená hodnota směsi od Gilery a nejelo to. Jsem začátečník, ale přesto mi nejde do hlavy, co se může v karburátoru pokazit. Netušíte někdo? Dál mi při vyšších otáčkách rychle problikávají blinkry a tachometr dost přeměřuje. Uvítám každou radu. Kdybyste se někdo vyznal v Runnerech a jste z Prahy, můžeme se někde srazit. Díky
Taky trochu přidám z praxe.
Spotřeba:
už to tu bylo popsáno, základ je čistý karbec (volnoběžná tryska dělá hodně) a čistý vzducháč, pak se může měřit spotřeba. Nastavení směsi se v základu dává okolo 1,5 ot. Toto je při základním otevření sacího potrubí a odstranění slepého kolena výfuku ( pozor! koleno musí být odstraněno i se zbytkem trubky ve výfuku, nestačí poze odříznout a zavařit). Každopádně i když se ti přicpe volnoběžná tryska tak se ti může spotřeby zvýšit.
Blinkry: pozor na správnou svíčku! Runner má CDI jednotku spojenou spolu s elektronickým přerušovačem blinkrů, pokud dáte neodrušenou svíčku, stává se že blinkry takto blbnou! tak jen předepsané svíčky! Pokud jednoho krásného dne CDI odejde, většinou nešlapou ani blinkry. Nekupujte originální CDI, já dávám náhradu od zdejšího výrobce a tam je buď relé oddělené, nebo CDI bez imobilizéru s relátkem integrovaným, ale v obou případech nemusíte řešit immobilizér a kódovat klíče, prostě to jde i bez toho. Cenovka se pohybuje okolo 3500,-, ale to jen že jsem odbočil..
Termostat a chlazení.
Runner má trochu problém, většinou dá o sobě vědět sám víčkem expanzky ( teče to z něj jak z fontány