Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
05 kvě 2011, 17:57
Mám tento problém:
V garáži od včerejška krásný skútr Gilera Runner 50 SP, která nádherně letí, ale je mi k ničemu
Motorku jsem vybral záměrně, abych mohl řídit se současnými papíry (sk.B - 2002) a vyhnul se tak autoškole.
K mému velkému překvapení, jsem po přečtení malého techničáku zjistil, že maximální konstrukční rychlost je zapsána 50km/h, místo požadovaných 45km/h (dle stávajícího zákona). Dle oficiálního importera Gilera se s největší pravděpodobností do konce roku 2001 zapisovala rychlost 50km/h. Moto je zakoupeno a přihlášeno v půlce prosince 2001
. Takže původní radost je jedním velkým zklamáním
.
Máte někdo nějakou radu? Dokázal by někdo pomoci?Jen prosím nepiště, počkat do ledna, na novelizaci zákona. Autoškolu opravdu nechci dělat, na velké moto NIKDY jezdit nebudu a dělat ji na skútra za stejné peníze je vzhledem k lednové úpravě také nesmysl (vyhozené peníze).Díky moc všem za rady.
05 kvě 2011, 18:26
Mel si se podivat na udaje v TP, kdyz u AM je to tak citlive.
Prepis je blbost, nikde ti to nejspis nevyridi a neobehal bys to...bylo by to jen k vzteku...uz se to tu parkrat resilo
Rady jsou nasledujici - prdet na to a jezdit...do ledna to nejak preckat a nebo to prodat a koupit neco jinyho...
05 kvě 2011, 18:40
Když se nic nestane, tak je to v pohodě, ale náhoda je blbec, někoho sestřelím, nebo on mě a je to konečná. Nemám oprávnění řídit tenhle skútr = pokuta jak prase+ zákaz řízení na x měsíců a pojišťovna 0% pokrytí škod
Ještě mě napadlo mít napsané od importéra, že do roku 12/2001 se zapisovalo takto, ale vzhledem k dnešním úpravám a homologacím spadá tato moto do kategorie moto do 45km/h. Ale to mě bude asi stejně prd platné
Naposledy upravil
KYBLOS dne 04 dub 2013, 15:37, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
05 kvě 2011, 18:52
no,když už si to koupil,opravdu nelze dělat nic jiného,než psal míšakačenka,bud to risknout nebo to prodat.Při normální silniční kontrole by to asi prošlo,případně by se to snad dalo ukecat,při nehodě je to pruser,když se na to příjde,což je dost pravděpodobný.Tady je každá rada drahá,když už to máš doma a převedený.Navíc mužeš čekat do ledna a nemusí se ta novela schválit,nebo se to odloží,znáš ty naše politiky
05 kvě 2011, 19:19
Ahoj, bratr si teď kupoval Ducati Monster a byla zablokovaná na 25 kw. Přijeli jsme to Ducati kde jí odblokovali a řikali že se to dá udělat i naopak. Takže moje rada. Najdi org. servis a nech si potvrdit že ti to blokli.
05 kvě 2011, 20:48
nenajde servis,kde by mu přepsali TP,respektive mu uřad nepřepíše TP na základě jakého si papíru ze servisu.Podobný případ sem zažil,když kamarád nemaje řidičák sk.C scháněl Avii 21 do 3,5 t aby ji mohl řídit se pouze ze skupinou B.V hodně vzdálené minulosti se udělalo pár vyjímek a celková hmotnost byla u pár exemplářu jaksi uměle snížena,v součastnosti NELZE.Neexistuje zpusob,jak porazit byrokratický aparát tohoto státu snížením hmotnosti nebo konstrukční rychlosti vozidla již schváleného pro provoz..Ten příklad s odblokováním,jak popisuje kolega,ANO,odblokovat a znovu zablokovat asi není technický problém.V technickém prukazu se mu ale nic nezmění,tam bude mít pořád napsaný výkon těch 25 kW.
05 kvě 2011, 21:29
Jen upřesním, že skútr není ještě přihlášen na mě. V pondělí má původní majitel skútr odhlásit a poté mi zaslat velký techničák, ve kterém je také 50km/h. Jinak mě docela baví údaje, které jsou na nynějším malém TP.
Např:
Tovární značka:
Piaggio C14 50
Obchodní označení:
Gilera Runner
A pak ještě řazení převodovky MAN
Oboje se tady na foru řešilo a u mě se to zase sešlo
jsem klikař
A tohle problém není, ale to že tam je jiná rychlost o 5km je zásadní. Pokusím se to nějak na ty zmatky asi ukecat, ale obávám se, že šance na úspěch je malá.
05 kvě 2011, 21:35
Šance přepsat v TP rychlost z 50km/h na 45 je nulová. S bečkovým řidičákem, pokud máš AM to řídit nejde. Pokud tě chytěj, je to jako řídit motorové vozidlo bez patřičného oprávnění. Nedej na řeči jako kašlat na to. Pokud se stane nehoda, může bejt velikej problém. Pokud se to dá vrátit, tak to udělej, pokud ne, tak to prodej a kup něco, co má v techničáku 45km/h.
05 kvě 2011, 21:36
no s manualni prevodovkou bys na tom nemohl jezdit ani od ledna kdyby to proslo
to se taky bude spatne davat doporadku
05 kvě 2011, 22:40
Zatím to opravdu vypadá, že mě autoškola nemine. V autě mám najeto statisíce kilometrů, ale sen o tom jak dělám znova autoškolu mě děsí poměrně často. Hlavně se těším na to, až se mě zeptají co si pak chci pořídit a já jim řeknu...jóóó pane, já se tady na tom pětikilu dva měsíce trápím a vás také, abych mohl jezdit na padině
05 kvě 2011, 22:47
Jenze konstrukcni rychlost a blokace/odblokace vykonu je uplne neco jineho...
Pokud se nebojis, tak jezdi...jinak to prodej nebo AS...the choice is yource
14 kvě 2011, 14:37
Odkdy máš řidičák? Jestli jsi dělal Béčko v době kdy byla povolena kubatura 50kubíků bez omezení rychlosti,tak to nemusíš řešit....Pokud až potom,což je tuším r.2005 a dále,tak to je problém.
23 kvě 2014, 21:33
Příběh se šťastným koncem....úplnou náhodou jsem narazil na tento můj příspěvek. Je to pěkná doba..ale...Gilerku pořád mám! A dnes....už na ní každým dnem legálně brázdím ulice s úsměvem od ucha k uchu...jsem rád, že jsem jí tehdy neprodal....