Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
Téma uzamknuto

Díra ve výkonu Aerox 50 - vyřešeno

27 bře 2019, 16:49

Zdravím přátelé, pořivezl jsem si Aeroxe téměř v sérii v žalostným stavu a začal jsem ho dávat dokupy (vše bylo rozladěné, příp. zničené)... Bohužel mě teď trápí díra ve výkonu mezi 30-50km/h a už nevím co s tím.. Rozjezdy jsou super, pak poklesnou otáčky (jako by se začal dusit) a po překročení 50km/h vystřelí a jede až k 80. Problém je o to horší do kopce.


Karburátor je 12mm Dellorto PBHN - původní tryska 86 - snižoval jsem až na 62, protože směs byla bohatá - nejoptimálnější byla cca 75. Jehlu jsem posouval, ale výrazná změna neproběhla. Pouze pri spuštění níž byla směs chudá. Vzduchový filtr vyčištěn.
Výfuk byl puůvodně prasklý/pomačkaný Gianelli NXR - vyměněno za opravený LeoVince Touring.
Variátor série, bez většího opotřebení, vodítka dobrý - válečky 4,5g (nebál bych se 4,75). Polořemenice taky nevydřená.
Spojku jsem dával i se zvonem z CPI, bílá kontra Malossi, zelené pružinky polini (středně tvrdé). Spojkou by to být nemělo, zkoušel jsem i druhou se žlutou kontrastkou a žlutými pružinkami od Malossi, díra přetrvávala.
Řemen je nový - Dayco 16,5x747mm - jako origo.
Svíčka je nová NGK BR8HS, odtrh 0,6

Díky za tipy/rady! Míra
Naposledy upravil mira58 dne 04 dub 2019, 20:58, celkově upraveno 1

Re: Díra ve výkonu Aerox 50

27 bře 2019, 19:29

Popis problému je hezký, ale neplyne z něj zda je problém karburátoru nebo naladění variátoru. Z chodu motoru by jsi to měl cítit podle vývoje otáček motoru během zrychlování. Nastavení variátoru bych "okopíroval" podle továrního z jiného variátoru ve stejné kubatuře (ty sice píšeš variátor série, ale není zcela jasné zda kontra a válečky jsou seriových hodnot).

Pokud by to bylo vinou karburátoru - tak se jedná o přechodovou oblast, u všech těch trysek a vzdušníků záleží i na ojeblé hraně otvoru.

http://studentka.sms.cz/index.php?P_id_kategorie=7630&P_soubor=%2Fstudent%2Findex.php%3Fakce%3Dprehled%26ptyp%3D%26cat%3D85%26idp%3D%26detail%3D1%26id%3D3788%26view%3D1%26url_back%3D

http://www.sinz.cz/archiv/docs/si-2005-01-24-37.pdf

Níže si nejsem jist zda je to podobné tvému modelu ... snad z toho něco vyčteš:
http://www.jawa-50.cz/wp-content/uploads/2017/11/Dellorto-motorcycle-carburetor-tuning-guide.pdf
http://www.jawa-50.cz/wp-content/uploads/2017/11/Dellorto-carburatori-a-guide-1.1-manual.pdf

Re: Díra ve výkonu Aerox 50

29 bře 2019, 22:58

Škoda že nepíšeš z kama si......mam chuť se zase v něčem povrtat a trochu to poladit......Každopádně bych začal karburátorem. 12 mm je špatně na čemkoliv,je to restrikce. Kup 17,5 mm manuál a pak teprve začni ladit. ;-)

Re: Díra ve výkonu Aerox 50

30 bře 2019, 21:40

JardaB: Vario origo s 4,5g válečky (vyzkoušeny lehčí i těžší), pružinky zelené polini - středně tvrdé, kontra bílá malossi - standard, origo roměry řemenu. Takže ano, je to naladěný jako série s lehčíma válečkama kvůlu fuku.. Problém bude v karbci, jen už nemůžu přijít na to kde. Dnes jsem ho nastavoval podle servisního manuálu i podle citu (dokonce jsem zkusil i random setupy z netu) - nic. (už jsem něco odladil, tak základní seřízení snad zvládnu :) Bude to určitě nějaká prkotina) Ale díky za odkazy, zkusím ještě pročíst - třeba jsem něco přehlídl. btw. jen jsem nepochopil, cos myslel tím "ojeblá hrana otvoru" :)

TUNER: Zdavím, Tebe si pamatuju ještě z dob ST fóra :)) Jsem z Liberce, takže trochu z ruky. S 12mm karburátorem souhlas, ale na ladění mám jinej kousek, tohle jsem chtěl jen jako přibližovadlo po městě, tak do toho nechci zbytečně sypat peníze.

Zajímavý je, že jsem vrátil ten původní fuk a díra přetrvává.. už mě napadají i blbosti jako malá vůle mezi variatorem a čepem nebo vymezovací podložky.. zkusím a uvidím

Re: Díra ve výkonu Aerox 50

31 bře 2019, 09:01

Stačí, když někdo v nějaké otvoru šťourá něčím nebo necitlivě manipuluje a na původní hraně je malá ploška ... poškození, zakulacení, jiný tvar. Nevím jak to popsat - stržená hranka. Obrázek by byl lepší.

A zkusit vyčištění ultrazvukem ....

Re: Díra ve výkonu Aerox 50

01 dub 2019, 10:01

Jasný, už chápu. Poškození jsem nikde nezaznamenal. Včera jsem pokračoval v ladění.. výměna příruby ke klapkám - začínala puchřet. (Po vyzkoušení mě radost přešla, protože problém pokračoval). Nicméně jsem se posunul o kus dál - problém je opravdu směsí a nastává při zpomalení a náslendné snaze o zrychlení (Např dojedu ke křižovatce, ale nezastavím a chci zrychlit) nebo do prudšího kopce. V tu chvíli je směs bohatá a proto skutr netáhne. Zajímavý je, že když zastavím a rozjedu se, propad sice nastane, ale je snazší ho překonat.
Možná je to kravina, ale zkontroluju ještě hladinu/plovák. Při vysoký hladině se prý může směs obohatit v celým spektru - což by odpovídalo. (Jen mi je divný, že by se to rozhodilo samo od sebe)

Re: Díra ve výkonu Aerox 50 - vyřešeno

04 dub 2019, 21:06

Problém vyřešen! Můj odhad byl úplně mimo.. pokračoval jsem v ladění karburátoru, ale po vyčerpání všech nápadů (plovák byl ok, jde o monolitý díl - hladina je pevná), jsem zkusil poslední nápad - vyměnit variátor a ejhle. Díra zmizela. Shodou okolností jsem zjistil, že podobný problém mají další dva známí, takže pokud máte najeto okolo 20k km a máte problém s dírou ve výkonu. Tzn. jedu do křižovatky, přibrzdím, ale nezastavím a chci zrychlit - skútr nejede nebo dokonce zpomaluje (jediná možnost je zastavit a rozjet se) - varec je KO. To i přes to, že na něm nejsou viditelné známky opotřebení. Díky všem za ochotu, třeba to tu někomu ještě pomůže.

Re: Díra ve výkonu Aerox 50 - vyřešeno

04 dub 2019, 22:21

Variátor série, bez většího opotřebení, vodítka dobrý - válečky 4,5g (nebál bych se 4,75). Polořemenice taky nevydřená.....Vlastni chybu člověk lehce přehlédne..
Téma uzamknuto