Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
02 črc 2009, 22:47
Zdravim mam takovej problem koupil jsem si uplne noveho skutra a kdyz jsem se podival na merku oleje tak ji mam nad tou rozplaclou spodni stranou te merky je to asi v polovine kulate casti merky.Myslitesi ze by to mohlo mit negativni vliv na motor?Ja ted nevim jestli mam upustit nebo to mam nechat ze je to v zabehu tak tam ma byt toho oleje vic.Dekuji vsem za rady.
02 črc 2009, 23:00
určitě to tam nenechávej proto tam ta měrka je abys viděl kde je minimum nebo maximum oleje může se to natlakovat a někde to vylítnout
02 črc 2009, 23:04
tak to mam tada mit na te ploche spodni casti to je to rozmezi min-max?protoze na tom neni nic napsany tak nevim.Tak ze teda by to melo byt v prostredku te vroubkovane casti jo???Tak proc mi to ti debilli v tom servise tak prelili?
02 črc 2009, 23:07
protože to jsou deb..... v servisu když pročteš různé témata sám uznáš že alespon základní věci si budeš dělat sám a protože píšeš že máš skútra novýho a potřebuješ razítko do servisky tak to po nich vždycky raději překontroluj
ještě k měrce neviděl jsem jí ale mělo by to být na tom vroubkovanym
Naposledy upravil
KYBLOS dne 25 bře 2013, 13:55, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů
02 črc 2009, 23:09
dobre tak diky moc hned zitra to upustim.
02 črc 2009, 23:15
s tím bych nesouhlasil není to tu jediný případ kdy dali oleje moc a pokud nechá olej na maximu tak ho určitě málo nebude
02 črc 2009, 23:41
No ted jsem se dival do manualu a mam kapacitu olejove nadrze 1L a meril jsem to ze zasroubovanou merkou.A v manualu pisou kontrola hladiny oleje:Je treba mit skutr ve svisle poloze.Vysroubujte ji (tak ze predpokladam ze se ma merit ze zasroubovanou merkou).mam to tak 0.5cm nad tim vroubkovanou spodni casti merky.Mimochodem mam typ Desire 50.
03 črc 2009, 08:39
Myslím si, že bude problém dosta skutr do svislé polohy
. Já už musím měrku vyměnit za delší. Už nedosáhne na olej.
Teď vážně. Myslím si že se bude měřit s vyšroubovanou měrkou. Potom ti vyjde hladina někde mezi. Zašroubovaná je proto, aby ven nechlístal olej.
Pokud bys chtěl mít jistotu, vypust olej a změř kolik ho vyteče. Mělo by vytéct něco lehce pod litr, když je náplň jeden litr.
03 črc 2009, 08:49
No já mám v návodu u Honda Lead, že se měří s vyšroubovanou měrkou. Skútra postavit, vyrovnat, vyšroubovat měrku (jinak asi nejde nic změřit
), otřít, zasunout, vyndat a kontrolovat.
Ale taky se mi už stalo, že to v servisu (značkovém
) přelili a musel jsem olej odebírat.
Teď u mýho Burga 250 měřím taky s vyšroubovanou, ale nevím jestli je to tak správně. V každém případě, jsem tam nechal nalít 2L podle manuálu a kouknul se, jak to vypadá na měrce a od toho se odvíjí další kontrola.
03 črc 2009, 17:53
U všech motorek i skutrů které jsem měl a mám je v návodu psáno : postavit na hlavní stojan,přední kolo se dotýká a zadní je ve vzduchu a měrka se pouze zastrčí a nezašroubovává se :
04 črc 2009, 00:18
Tak prvni, co by mel clovek vedet je, jestli merit se zasrobovanou, ci nezasroubovanou merkou. A to bys mel mit, v uzivatelskem maualu, pokud to mas nove, pokud ne, tak to je tezke. Pocitove, bych meril pri vysroubovane merce, jak u Hondy, tak u Yamahy, to tak mam psane a i u dosti aut, to tak je. Na druhou stranu muze byt vyjimka, co potvrzuje obecne pravidlo.
04 črc 2009, 07:09
Olej se měří vždycky s vyšroubovanou měrkou. Zná někdo na nějakém skůtru jinou variantu ?
04 črc 2009, 09:11
můj modrej...
Ale abys to poznal tak jí stejně musíš vyšroubovat
páč na zašroubovaný ho..o uvidíš
23 bře 2011, 22:10
Ahoj,
nechtěl jsem zakládat nové téma, tak se s dovolením vecpu sem...
Mám čerstvě Runnera VX 125 2001 a v bazaru před prodejem měnili motorový olej. Chtěl bych se ujistit, že postupuju správně při kontrole množství hladiny oleje v motoru, protože se mi zdá, že je ho tam moc.
V návodu (anglickým) pro Runnera jsem se dočetl zhruba toto:
Check the oil level when the engine is cold . Wait at least 5 minutes if the engine has just been run.
1)The engine has a dipstick on the oil filler cap. Unscrew the cap and wipe the dipstick on some clean rag. Then insert the clean dipstick back into the engine and screw the cap fully in.
2) Unscrew the cap - the oil level should be up to the MAX line.
3) If necessary, top up with SAE 5W40 API SJ engine oil, to bring the level up to the MAX line. Do not overfill.
Dle mého skromného volného překladu:
Kontroluj hladinu oleje, když je motor studený. Počkej nejméně 5 min., když motor zrovna běžel.
1) Motor má měrku v nalévacím víku. Odšroubuj víko a vytři měrku suchou čistou utěrkou. Pak vlož víko s měrkou zpět do motoru a ZAŠROUBUJ NADORAZ.
2) Vyšroubuj víko - hladina oleje by měla být u značky (na značce) MAX.
3) Pokud je to nutné, doplň olejem SAE 5W40 API SJ ke značce MAX. NEPŘEPLŇ - NEPŘELIJ - NEPŘEŽEŇ
A teď k mému dotazu - měřím správně se ZAŠROUBOVANOU měrkou?
Jen se potřebuju přesvědčit, že postupuju dobře.