Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
Odeslat odpověď

Derbi GP1 racing - přetryskování karburátoru

19 dub 2010, 20:31

Zdarec hoši
Potřeboval bych od Vás poradit s přetryskováním. Chci odstranit restrikce tzn. slepé kolena-2kusy a restrikci v sání. Karburátor je DellOrto 17,5 a tryska je 53ka. Tak bych potřeboval poradit o kolik asi zhruba mám dát větší trysku? Jinak je vše sériovka. Předem dík za rady

Re: Přetryskování karburátoru

20 dub 2010, 09:18

Tak zhruba je to tryska č.60/62, pokud nebudeš dávat laďák, ani žádný "lepší" vložky do airboxu. Ale lepší je koupit testovací sadu - vyzkoušet a přesně vyladit.

Re: Přetryskování karburátoru

20 dub 2010, 10:53

oukej. Tak nějak jsem si myslel že to asi bude:-) Výfuk ani sání se letos tunit určitě nechystám. Moc dík ahoj

Re: Přetryskování karburátoru

09 črc 2010, 20:43

Ahoj, nevíte jaký závit má tryska v sériovém karbecu dellorto u Runneru SP50 r.v.07? jinak vím že na trysce je číslo 53, ale není to málo? Už je odblokovaný, jinak vše v sérii.

Re: Přetryskování karburátoru

09 črc 2010, 22:45

Pokud je oblokovaný, tak je to ROZHODNĚ MÁLO :!: Velkýho majzla na to, může z toho bejt hodně problémů.

Jinak hlavní tryska je M6, volnoběžná M4.

Re: Přetryskování karburátoru

09 črc 2010, 22:55

No právě teď tady na fóru studuju a právě mi to příjde taky moc málo oproti tomu co tu každý píše. Skůtr jsem takhle koupil, měl 2400 najeto a teď se blížím ke 4tis. Takže doteď ježděno s touto tryskou a bez problému. Až když jsem ji teď musel profouknout, tak jsem zjistil jaká tam vlastně je.

Re: Přetryskování karburátoru

17 črc 2010, 11:17

foky píše:Pokud je oblokovaný, tak je to ROZHODNĚ MÁLO :!: Velkýho majzla na to, může z toho bejt hodně problémů.

Jinak hlavní tryska je M6, volnoběžná M4.


Tak mám doma sadu trysek 60-80, nějak tak tuším. Kde myslíš že bych měl začít? 60 by mohla asi stačit na serii? A ještě dotaz..multivar mi téměř nic nezměnil, hlavně ne maximálku. Pomůže řemen? Delší kevlar.

Re: Přetryskování karburátoru

17 črc 2010, 12:08

No, tak já se taky zeptám - mám Kymco Agility 50 MMC/4T, odstranil jsem restrikci na variátoru, který jsem přijednom vyměnil za multivar a vyměnil CDI za neblokované Naraku Raicing. Po ujetí cca 70-90km, se zničeho nic skutr zastaví. Po částečném vychladnutí znovu nastartuje - už jsem vyměnil svíčku, palivový filtr, rozebral a kompletně vyčistil karburátor, ale závada se po určité době vyskytne znovu. Chci se zeptat - je možné, že tento problém způsobuje (po odstranění těch restrikci) špatný průměr trysky? Je tam stále ta origo - tuším č.80. A jestli ano, jakou by jste volili vy?

origo schéma lze zkouknout tady - http://www.kymco-ersatzteile.de/shop/ca ... _1833_1947

Re: Přetryskování karburátoru

17 črc 2010, 12:23

u 4t triska nehraje takou roli jako u 2t

Re: Přetryskování karburátoru

17 črc 2010, 12:26

filippeka píše:Tak mám doma sadu trysek 60-80, nějak tak tuším. Kde myslíš že bych měl začít? 60 by mohla asi stačit na serii? A ještě dotaz..multivar mi téměř nic nezměnil, hlavně ne maximálku. Pomůže řemen? Delší kevlar.


Dej tam 60ku a ujeď několik kilometrů pokud možno na full knédl. Pak nech motor schladnout a koukni na svíčku. Podle barvy to kdyžtak doladíš.

Re: Přetryskování karburátoru

18 črc 2010, 18:02

Ahoj,odstránil jsem restrikce na Neosu 50 2T(kroužek+výfuk),chci se zeptat jaká je původní tryska v karbeci a za jakou bych ji měl vyměnit.

Re: Přetryskování karburátoru

23 črc 2010, 21:39

Nazdar pánové - dotázek - dal jsem laďáček, ale nepřetryskoval může to něčemu vadit?? Svíčka je krásně cihlová. A jede to taky super - někde jsem tady četl, že můžu zadřít motor, co je na tom pravdy??? :shock:

Re: Přetryskování karburátoru

23 črc 2010, 22:16

Tryska se mění pokud měníš nějakym způsobem poměr směsi vzduch/benzín. JENOM laďák to až tak nemění, úprava vzduchovýho filtru už ale ano.

Jinak k zadření docházi až při opravdu hodně malý trysce, kdy motor běží na hodně moc chudou směs a tedy v režimu velice vysokých teplot.

Doporučuje se ale dolaďovat tryska při každé úpravě v motoru/karburátoru.

Re: Přetryskování karburátoru

24 črc 2010, 08:52

jakattara píše:No, tak já se taky zeptám - mám Kymco Agility 50 MMC/4T, odstranil jsem restrikci na variátoru, který jsem přijednom vyměnil za multivar a vyměnil CDI za neblokované Naraku Raicing. Po ujetí cca 70-90km, se zničeho nic skutr zastaví. Po částečném vychladnutí znovu nastartuje - už jsem vyměnil svíčku, palivový filtr, rozebral a kompletně vyčistil karburátor, ale závada se po určité době vyskytne znovu. Chci se zeptat - je možné, že tento problém způsobuje (po odstranění těch restrikci) špatný průměr trysky? Je tam stále ta origo - tuším č.80. A jestli ano, jakou by jste volili vy?

origo schéma lze zkouknout tady - http://www.kymco-ersatzteile.de/shop/ca ... _1833_1947


To zastavení probíhá stylem jako když dochází benzín tedy to zakašle zadusí krátce se zvednou otáčky a chcípne a nebo spíš jako když vypneš zapalování?
A dělá to po 70-90km ujetých v kuse nebo i s přestávkami a nebo pokážde když se to víc zahřeje?

foky píše:Tryska se mění pokud měníš nějakym způsobem poměr směsi vzduch/benzín. JENOM laďák to až tak nemění, úprava vzduchovýho filtru už ale ano.

Jinak k zadření docházi až při opravdu hodně malý trysce, kdy motor běží na hodně moc chudou směs a tedy v režimu velice vysokých teplot.

Doporučuje se ale dolaďovat tryska při každé úpravě v motoru/karburátoru.

Chudá směs = míň oleje na mazaní => hrozí přidření a masívní opotřebení motoru nebo rovnou zadření..
= výšší teplota hoření => možnost propálení pístu a celkově vyšší teplotní namáhání motorových součástí
= může docházet k detonačnímu spalování, pokud je směs natolik chudá že už není hořlavá ale třaskavá => rázy na ložiska, klikovou hřídel a ojniční čepy => destrukce motoru kdy může dojít až k úrazu.

Re: Přetryskování karburátoru

24 črc 2010, 09:03

To Shavi - je to při jízdě v 70-90km v kuse, bez pauzy. Motor přestane mít tah - přesně tak nějak, jak jsi to popsal - jako když dochází palivo. Postupně se snížují otáčky, pustím plyn a motor se zadusí. Jen včera jsem jel asi 45km, problém nastal znovu, tak jsem ubral plyn, motor "zkomíral", tak jsem jej nechal jet tak jak si sám chtěl a zničeho nic se to znovu rozjelo. Když jsem pak povolil plyn, motor zůstal krásně na volnoběhu. Pokud jedu s pauzami, problém se nevyskytuje. Moc dík za tvou reakci. Chtěl bych vyrazit i dále /třeba 1000km), ale s tímto problémem nemám velkou odvahu.
Odeslat odpověď