Derbi GP1 racing - přetryskování karburátoru

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Derbi GP1 racing - přetryskování karburátoru

Příspěvekod Mara-GP1 » 19 dub 2010, 20:31

Zdarec hoši
Potřeboval bych od Vás poradit s přetryskováním. Chci odstranit restrikce tzn. slepé kolena-2kusy a restrikci v sání. Karburátor je DellOrto 17,5 a tryska je 53ka. Tak bych potřeboval poradit o kolik asi zhruba mám dát větší trysku? Jinak je vše sériovka. Předem dík za rady
Derbi GP1 Revolution 50 2009,Aprilia Atlantic 500 2004
Uživatelský avatar
Mara-GP1

100+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 238
Registrován: 21 lis 2009, 19:34
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Derbi GP1 Racing-bylo,Aprilia Atlantic 500 2004

Re: Přetryskování karburátoru

Příspěvekod foky » 20 dub 2010, 09:18

Tak zhruba je to tryska č.60/62, pokud nebudeš dávat laďák, ani žádný "lepší" vložky do airboxu. Ale lepší je koupit testovací sadu - vyzkoušet a přesně vyladit.
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Přetryskování karburátoru

Příspěvekod Mara-GP1 » 20 dub 2010, 10:53

oukej. Tak nějak jsem si myslel že to asi bude:-) Výfuk ani sání se letos tunit určitě nechystám. Moc dík ahoj
Derbi GP1 Revolution 50 2009,Aprilia Atlantic 500 2004
Uživatelský avatar
Mara-GP1

100+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 238
Registrován: 21 lis 2009, 19:34
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Derbi GP1 Racing-bylo,Aprilia Atlantic 500 2004

Re: Přetryskování karburátoru

Příspěvekod filippeka » 09 črc 2010, 20:43

Ahoj, nevíte jaký závit má tryska v sériovém karbecu dellorto u Runneru SP50 r.v.07? jinak vím že na trysce je číslo 53, ale není to málo? Už je odblokovaný, jinak vše v sérii.
filippeka

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 30 kvě 2010, 12:59
Skútr / moto: Runner 50, r.v.07
Tuning / úpravy: Malossi multivar a už objednaný výfuk Leo Vince GP.

Re: Přetryskování karburátoru

Příspěvekod foky » 09 črc 2010, 22:45

Pokud je oblokovaný, tak je to ROZHODNĚ MÁLO :!: Velkýho majzla na to, může z toho bejt hodně problémů.

Jinak hlavní tryska je M6, volnoběžná M4.
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Přetryskování karburátoru

Příspěvekod filippeka » 09 črc 2010, 22:55

No právě teď tady na fóru studuju a právě mi to příjde taky moc málo oproti tomu co tu každý píše. Skůtr jsem takhle koupil, měl 2400 najeto a teď se blížím ke 4tis. Takže doteď ježděno s touto tryskou a bez problému. Až když jsem ji teď musel profouknout, tak jsem zjistil jaká tam vlastně je.
filippeka

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 30 kvě 2010, 12:59
Skútr / moto: Runner 50, r.v.07
Tuning / úpravy: Malossi multivar a už objednaný výfuk Leo Vince GP.

Re: Přetryskování karburátoru

Příspěvekod filippeka » 17 črc 2010, 11:17

foky píše:Pokud je oblokovaný, tak je to ROZHODNĚ MÁLO :!: Velkýho majzla na to, může z toho bejt hodně problémů.

Jinak hlavní tryska je M6, volnoběžná M4.


Tak mám doma sadu trysek 60-80, nějak tak tuším. Kde myslíš že bych měl začít? 60 by mohla asi stačit na serii? A ještě dotaz..multivar mi téměř nic nezměnil, hlavně ne maximálku. Pomůže řemen? Delší kevlar.
filippeka

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 30 kvě 2010, 12:59
Skútr / moto: Runner 50, r.v.07
Tuning / úpravy: Malossi multivar a už objednaný výfuk Leo Vince GP.

Re: Přetryskování karburátoru

Příspěvekod jakattara » 17 črc 2010, 12:08

No, tak já se taky zeptám - mám Kymco Agility 50 MMC/4T, odstranil jsem restrikci na variátoru, který jsem přijednom vyměnil za multivar a vyměnil CDI za neblokované Naraku Raicing. Po ujetí cca 70-90km, se zničeho nic skutr zastaví. Po částečném vychladnutí znovu nastartuje - už jsem vyměnil svíčku, palivový filtr, rozebral a kompletně vyčistil karburátor, ale závada se po určité době vyskytne znovu. Chci se zeptat - je možné, že tento problém způsobuje (po odstranění těch restrikci) špatný průměr trysky? Je tam stále ta origo - tuším č.80. A jestli ano, jakou by jste volili vy?

origo schéma lze zkouknout tady - http://www.kymco-ersatzteile.de/shop/ca ... _1833_1947
Kymco Agility 50 MMC - Nimbus 2000 CBR XX:) ,Kymco Downtown 300i - www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432 ,www.kymco-club.cz
Agilitka - 27 320km, mnou 26 220km
Downtown - 12 300km, mnou 12 300km
Honda CTX700D - 2 200km, mnou 2 200km
Uživatelský avatar
jakattara

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 986
Registrován: 21 črc 2009, 07:09
Bydliště: Metancity - Ostrava
Skútr / moto: Kymco Agility 50/4T-CBR Nimbus 2000, Downtown 300i
Tuning / úpravy: ...neblokované CDI Naraku v.2.,Multivar Malossi

Re: Přetryskování karburátoru

Příspěvekod respekt.fr » 17 črc 2010, 12:23

u 4t triska nehraje takou roli jako u 2t
fuk stage6 proleprika chrom.spojka stage6 torque.variator motoforce racing.přední polomneřice stage6 racing filtr stage6.přední zadní destičky stage6 racing.dowhill řiditka str8.představec str8.
respekt.fr

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 528
Registrován: 25 říj 2009, 16:23
Bydliště: kousek od zlina
Skútr / moto: Malaguti f15 hiend pila .aprilia sr.HONDA CRF 250R
Tuning / úpravy: s6 proleprika.thermoteck.podložka pod klapky.příruba s6 R/T.varec motoforce racing.polomněřice s6.spojka s6 torque.zvon naraku.openfiltr s6.kontra malossi.podložka pod kontru malossi.DHW řiditka str8 +představec str8.tlumič motoforce R6.VíC v PODPISU..!!

Re: Přetryskování karburátoru

Příspěvekod foky » 17 črc 2010, 12:26

filippeka píše:Tak mám doma sadu trysek 60-80, nějak tak tuším. Kde myslíš že bych měl začít? 60 by mohla asi stačit na serii? A ještě dotaz..multivar mi téměř nic nezměnil, hlavně ne maximálku. Pomůže řemen? Delší kevlar.


Dej tam 60ku a ujeď několik kilometrů pokud možno na full knédl. Pak nech motor schladnout a koukni na svíčku. Podle barvy to kdyžtak doladíš.
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Přetryskování karburátoru

Příspěvekod g@briel » 18 črc 2010, 18:02

Ahoj,odstránil jsem restrikce na Neosu 50 2T(kroužek+výfuk),chci se zeptat jaká je původní tryska v karbeci a za jakou bych ji měl vyměnit.
Honda Forza 125 ABS-šedá matná metalíza Cynos (12.4.2016) http://gagi.motorkari.cz
Yamaha Neo´s 50 2T - po 6ti letech prodaný s poctivým nájezdem 10260Km
Uživatelský avatar
g@briel

500+
 
Reputace: 26
Příspěvky: 603
Registrován: 02 dub 2010, 16:43
Bydliště: Milovice(CZ),Snina(SK)
Skútr / moto: Honda Forza 125 ABS - Šedá matná metalíza Cynos
Tuning / úpravy: reflexní proužky na kola,přilba HJC IS-MAX II fluo green

Re: Přetryskování karburátoru

Příspěvekod choze80 » 23 črc 2010, 21:39

Nazdar pánové - dotázek - dal jsem laďáček, ale nepřetryskoval může to něčemu vadit?? Svíčka je krásně cihlová. A jede to taky super - někde jsem tady četl, že můžu zadřít motor, co je na tom pravdy??? :shock:
Restrikce pryč,laděný fuk, papučky dunlop GT301140/70r12, variátor malossi multivar s 4,5g válečky Polini, řemen hebo,modré pružinky ve spojce , otevřené sání,tryska 82,CDI naraku, odstraněna olejová pumpa a ořezán hlavní stojan na kruháčích drhnul :-)
Uživatelský avatar
choze80

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 360
Registrován: 11 črc 2010, 22:26
Bydliště: Mostkovice
Skútr / moto: RHON SPEED 50-LH50QT-C , Maxon matador 125 ccm
Tuning / úpravy: Restrikce pryč,laděný fuk, papučky dunlop GT301140/70r12, variátor malossi multivar s 4,5g válečky Polini, řemen hebo,modré pružinky ve spojce , otevřené sání,tryska 82,CDI naraku, odstraněna olejová pumpa a ořezán hlavní stojan na kruháčích drhnul :-)

Re: Přetryskování karburátoru

Příspěvekod foky » 23 črc 2010, 22:16

Tryska se mění pokud měníš nějakym způsobem poměr směsi vzduch/benzín. JENOM laďák to až tak nemění, úprava vzduchovýho filtru už ale ano.

Jinak k zadření docházi až při opravdu hodně malý trysce, kdy motor běží na hodně moc chudou směs a tedy v režimu velice vysokých teplot.

Doporučuje se ale dolaďovat tryska při každé úpravě v motoru/karburátoru.
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Přetryskování karburátoru

Příspěvekod Shawi » 24 črc 2010, 08:52

jakattara píše:No, tak já se taky zeptám - mám Kymco Agility 50 MMC/4T, odstranil jsem restrikci na variátoru, který jsem přijednom vyměnil za multivar a vyměnil CDI za neblokované Naraku Raicing. Po ujetí cca 70-90km, se zničeho nic skutr zastaví. Po částečném vychladnutí znovu nastartuje - už jsem vyměnil svíčku, palivový filtr, rozebral a kompletně vyčistil karburátor, ale závada se po určité době vyskytne znovu. Chci se zeptat - je možné, že tento problém způsobuje (po odstranění těch restrikci) špatný průměr trysky? Je tam stále ta origo - tuším č.80. A jestli ano, jakou by jste volili vy?

origo schéma lze zkouknout tady - http://www.kymco-ersatzteile.de/shop/ca ... _1833_1947


To zastavení probíhá stylem jako když dochází benzín tedy to zakašle zadusí krátce se zvednou otáčky a chcípne a nebo spíš jako když vypneš zapalování?
A dělá to po 70-90km ujetých v kuse nebo i s přestávkami a nebo pokážde když se to víc zahřeje?

foky píše:Tryska se mění pokud měníš nějakym způsobem poměr směsi vzduch/benzín. JENOM laďák to až tak nemění, úprava vzduchovýho filtru už ale ano.

Jinak k zadření docházi až při opravdu hodně malý trysce, kdy motor běží na hodně moc chudou směs a tedy v režimu velice vysokých teplot.

Doporučuje se ale dolaďovat tryska při každé úpravě v motoru/karburátoru.

Chudá směs = míň oleje na mazaní => hrozí přidření a masívní opotřebení motoru nebo rovnou zadření..
= výšší teplota hoření => možnost propálení pístu a celkově vyšší teplotní namáhání motorových součástí
= může docházet k detonačnímu spalování, pokud je směs natolik chudá že už není hořlavá ale třaskavá => rázy na ložiska, klikovou hřídel a ojniční čepy => destrukce motoru kdy může dojít až k úrazu.
Obrázek
Uživatelský avatar
Shawi

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 86
Registrován: 29 bře 2010, 17:19
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 250evo ´95 + Suzuki GSX 1100F ´93 + ČZ
Tuning / úpravy: zatím netřeba

Re: Přetryskování karburátoru

Příspěvekod jakattara » 24 črc 2010, 09:03

To Shavi - je to při jízdě v 70-90km v kuse, bez pauzy. Motor přestane mít tah - přesně tak nějak, jak jsi to popsal - jako když dochází palivo. Postupně se snížují otáčky, pustím plyn a motor se zadusí. Jen včera jsem jel asi 45km, problém nastal znovu, tak jsem ubral plyn, motor "zkomíral", tak jsem jej nechal jet tak jak si sám chtěl a zničeho nic se to znovu rozjelo. Když jsem pak povolil plyn, motor zůstal krásně na volnoběhu. Pokud jedu s pauzami, problém se nevyskytuje. Moc dík za tvou reakci. Chtěl bych vyrazit i dále /třeba 1000km), ale s tímto problémem nemám velkou odvahu.
Kymco Agility 50 MMC - Nimbus 2000 CBR XX:) ,Kymco Downtown 300i - www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432 ,www.kymco-club.cz
Agilitka - 27 320km, mnou 26 220km
Downtown - 12 300km, mnou 12 300km
Honda CTX700D - 2 200km, mnou 2 200km
Uživatelský avatar
jakattara

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 986
Registrován: 21 črc 2009, 07:09
Bydliště: Metancity - Ostrava
Skútr / moto: Kymco Agility 50/4T-CBR Nimbus 2000, Downtown 300i
Tuning / úpravy: ...neblokované CDI Naraku v.2.,Multivar Malossi

Další

Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků