Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
Odeslat odpověď

02 kvě 2007, 20:45

čau potřeboval bych poradit jak trochu vylepšit scoota mám ho 4 roky ale najeto jen 6500 km chtěl bych zvýšit výkon a nevím čím začít teda asi výfuk a variator ale absolutně nemám tucha jaký díky

02 kvě 2007, 21:01

O tom by ti mohl dost říct Kyblos B)

02 kvě 2007, 21:06

přesně tak, to je ten pravý odborník ;)

02 kvě 2007, 21:28

jj zkusím ho jen mám asi smůlu že když on je na compu tak já v práci

02 kvě 2007, 21:40

tak jak to pročítám tak určitě začnu kevlarovym řemenem a chtělo by to tan vejfuk ale maji jich tolik.......

02 kvě 2007, 22:00

tak mu tady nech zprávu a on si jí přečte, případně si pročti téma, kde rozebírá úpravy na svém scootu

věř mi, že ví o čem mluví ;)

No někdy o tom pochybuji :D :D :D vtip

02 kvě 2007, 22:04

Roman.mara plný souhlas :D :D :D :D :D :p

02 kvě 2007, 22:42

kraken: byt tebou tak jdu do yasuni R...vyborne zpracovani tak i vykon a je urceny na serii 50...ale muze byt i na lehci 70 ;)
varec: Asi Polini Eco kit...mas tam variiator polini speedcontrol,a remen polini (kevlar) + jeste asi valecky atd...
tahle kombinace ti bude ze zacatku bohate stacit ;) myslim ze pokud ti to ted jede tak tipuju 70 tak potom bych to videl na 90

03 kvě 2007, 06:42

[quote=kraken.99]čau potřeboval bych poradit jak trochu vylepšit scoota mám ho 4 roky ale najeto jen 6500 km chtěl bych zvýšit výkon a nevím čím začít teda asi výfuk a variator ale absolutně nemám tucha jaký díky
[/quote]


Čus.Dobrá. Něco málo ti k tomu napíšu :cyclops: No nevim jestli máš eště Atlantis s motorem Derbi, nebo uš s motorem Piaggio, ale v každým případě začni vejfuckem a kevlarovym řemenem.Žádný restrikce už tam předpokládám nemáš, ale jestli si nejsi jistej, tak hoď okem na http://www.scootland.cz do podtématu - Jak na to a tam sou restrikce popsaný i zobrazený. Vejfuck ti přidá trochu na síle a zvedne ti i maximálku a navíc pokud máš už motor od firmy Piaggio, tak v originálním fucku je katalyzátor a to je jako omezovač rychlosti. Pustí tě jen na určitou vejšku, ale potom se to jakoby lehce přidusí a nejde se dostat s rychlostí scoota vejš. Proto to začni s fuckem jak píšu na začátku. Pak bych to viděl na variátor. Já mám Malossi multivar 2000 a pokud budeš kupovat ten samej, měla by v balení s varcem bejt i bílá kontrastní pružina. Bílá kontrastka od Malossi je o něco tvrdší, než je origoš kontrastka a to způsobí lepší tlačení řemene nahoru, po řemenicích spojky. Varec ti zlepší průběh rozjezdu a rychlost rozjezdu a kontrastka to samý. Budeš potřebovat na doladění určitě spojkový pružinky - tvrdší pružinky, páč ty určujou kdy spojka začne zabírat. No ty ti doporučuju od firmy Malossi, páč od firmy Hebo, aspoň po mý zkušenosti stojej za hov..... a já tam mám žlutý spojk. pružinky od Malossi. Spojkový pružinky od Polini sem netestoval, takže o těch nic nevim. No a teď k válečkům variátoru. Je to o testování, než najdeš tu správnou váhu válečků a taky de vo to, jestli to vůbec bude potřeba. Někdo řiká, že se musej originální válečky po výměně fucku vyměnit za lehčí válečky, ale ne pokaždý je to pravda, páč mě tenkrát někteří lidi radili, abych si tam dal válečky s váhou 4g/ks - origoše sou 6,3g/ks pokud uš máš motor Piaggio, páč u motoru firmy Derbi váhu neznám. Testoval sem tenkrát válečky 5g, 6,1g, 6,6g, 7,2g a zjistil sem, že nejlíp na tom je stejně originální váha 6,3g. No kdybych si vzpoměl eště na něco dalšího, tak to sem napíšu. Tohle je tuning 50ccm, pokud bys to chtěl překopat na 70ccm, tak aspoň u toho válce 70ccm co mám já - Polini Sport - Litina - se nic nemusí už měnit, pokud tam budeš mít tuning co sem ti tu napsal k 50ccm. Jenom válečky za těžší, páč 70ccm utáhne samozřejmě těžší válečky neš 50ccm, no a já tam mám u 70ccm válečky 7,5g/ks. No a pokud bys to opravdu překopával na 70ccm doporučuju ti vyměnit ložiska u klikový hřídele za ložiska od firmy SKF s teflonovou klecí, páč kdyš se rozsypou ložiska s železnou klecí, umí to prej udělat pěknou paseku v motoru, což teflonowá klec prej neudělá. Píšu prej, páč mě se to nikdy nestalo, ale vim to z doslechu od Ondry ze Scooter-tuningu. A ještě vyměnit vložku air-boxu a to můžeš už i u 50ccm. Teda pokud jí budeš měnit, ale je to lepší, páč má i obyčejná vložka od RMS za 100kč lepší průchod vzduchu do karbece, než originální vložka.Sou i dražší vložky air-boxu jako od firmy Stage 6, ale stačí fakt ta od RMS. No na nic dalšího si teď uš nevzpomínám, tak to zatim snad stačí. B) Kdybych si na něco vzpoměl, tak to sem eště dopísnu.
Naposledy upravil KYBLOS dne 03 kvě 2007, 07:49, celkově upraveno 1

03 kvě 2007, 21:02

díky za dost obsáhlej popis shodou okolností to nějak začalo cukat tak holka zajela do chrášťan do servisu má to nějakej kluk co jezdil tak tomu snad trošku rozumí volal mě že mimo nějakýho seřízení vymění řemen a když jsem mu řekl o kevlarovej tak mě poslal kamsi že prej oddělám variátor že se vyhřeje kevlar prej jedině na vyšší obsah potom válečky myslel jsem že říkal nějaký zelený ale asi mluvil o pružinkách tak uvidím co to vlastně bude dost špatně jsem mu rozumněl
jinak mám motor piaggio ale ted nevím ty to píšeš jako že původně byl derbi a potom piaggio a když jsem to kupoval tak se to vlastně lámalo a radili mi ať vezmu starší model že ten motor je lepší /výkonější/ každopádně zítra večer si pro scoota jdu tak uvidím co tam vlastně bude a každopádně už teď zjišťuju nějakej ten vejfuk
jo a ještě jedna věc nevím co znamená ac nebo lc pravděpodobně chlazení vodou a vzduchem?

04 kvě 2007, 06:37

Čus bus. Kevlarovym řemenem neodděláš vůbec nic a ten tip co ti to řek je nejspíš dem...., nebo sem asi dem.... já, páč nechápu co by poničil kevlarovej řemen. De totiž o to, že kevlarovej řemen používám od najetejch asi 2000km a najeto mám 21000km. No a zatim mi kevl. řemen neponičil vůbec nic. To asi myslel, že ti něco poničí po najetí 100000km, ovšem pochybuju, že by nějakej scoot, navíc padesátka 2T, běhal i takhle v důchodovym věku. Válečky variátoru v zelený barvě? Taky zajímawý, páč takový válečky sem zatím neviděl, ale co já vim, třeba opravdu takový válečky existujou :rolleyes: K motoru: Dřív prostě Derbi vyráběla Atlantis s motorem jejich firmy, takže Derbi a jo ten byl výkonější. Měl sem ho a po rovině v bezvětří mi udělal 100km/hod., měřeno i za mnou jedoucím taťkou v plechovce a to tam sem neměl žádnej tuning. Třeba kevl. řemen, jinej varec. Prostě klasickej origoš scoot a jediný co tam bylo uděláno, bylo odstranění restrikce od výrobce - zúžení v koleni vejfuku a to mi vyndali servismani po najetí 1000km. Prostě firma Derbi byla dycky vyhlášenou firmou přes padesátky, ohledně výkonu. Jenomže problém byl myslím snad v emisích, nebo v čem, že museli motory firmy Derbi stáhnout z trhu a aby mohli dál prodávat svý skútry, nahradili je motorem firmy Piaggio :) No a to nejspíš nebyla jediná firma - Derbi - páč motory co teď oba máme - Piaggio, použilo více firem. Např. Gilera atd... No motor Piaggio se už tunit musí, páč ten opravdu nemá v originálním stavu takovou sílu, jako měl motor od firmy Derbi. To jenom prodejci kecali, když uváděli u novejch Atlantisů - výkon 6,8k při nějakejch otáčkách. U motoru Derbi psali totiž 6,5k a tak udělali reklamu na ještě silnější motor, než byl ten Derbi a přitom to byla lež. Jo a eště něco, myslim že mi to někdo řikal, ale já s tim zkušenost nemám, že prej motory Derbi sou sice hodně výkoný, ale nemaj prej takovou životnost jako motory Piaggio. Já to potvrdit nemůžu, páč když sem měl Atlantis s motorem Derbi, měl sem moc pěknou nehodu při najetejch 5000km, když sem jel na garanční prohlídku. Scoot na šrot a já taky, takže nemůžu porovnávat životnost jejich motorů. S vejfukem ti moc neporadim, to spíš kucí na ST fóru, páč ty s nima maj větší zkušenosti než já. Já prostě koupil laďák a nevěděl sem vůbec, že jeden je výkonější, než jinej apod. Určitě mi to přidalo jak na výkonu, tak na maximálce, ale věřim, že sou firmy na vejfuky s ještě lepšíma výsledkama, než má firma Top Performances, ale nevyznám se v nich a stačí mi to co mám. No a k tomu AC, LC. Máš pravdu, je to vzduchem chlazený AC - Air cooled a vodou chlazený LC - Liquid cooled. No tak snad sem aspoň v něčem poradil a bejt tebou, zajímal bych se o to jak se dostat k varci, spojce apod., páč jak si popsal toho tipa cos tam dával k němu teď scoota, tak ten ti tam maximálně namontuje zpětný zrcátka, ale bacha aby se ti kvůli nim nezadřel scoot B) :D
Naposledy upravil KYBLOS dne 26 bře 2013, 15:52, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů

04 kvě 2007, 17:41

tak jsem se ted po cestě z práce stavil za tím mechanikem a vysvětloval mi že kevlarovej řemen mi oddělá tenhle varec že aby to mělo význam musel bych dát varec od malossi

04 kvě 2007, 17:44

Jo tak do toho mluvit nemůžu, páč já skoro od začátku sice jezdim s kevl. řemenem, ale taky s varcem Malossi multiwar 2000, takže nemůžu posoudit jestli ti ten servisman kecá nebo ne. :)

05 kvě 2007, 10:27

každopádně bych chtěl vyměnit výfuk už jen kvůli tomu že jsem to položil a nevypadá nic moc sice plasty to taky odnesly ale budou muset počkat takže když měním výfuk jak jsem pochopil chce to vyměnit i válečky a asi i trysku?

05 kvě 2007, 13:13

Přesně tak, a možná i spojkové pružinky za tvrdší. Taky záleží jaký výfuk vybereš, u levnějších street výfuků není laborování tak obtížné.
Odeslat odpověď