[quote=kraken.99]čau potřeboval bych poradit jak trochu vylepšit scoota mám ho 4 roky ale najeto jen 6500 km chtěl bych zvýšit výkon a nevím čím začít teda asi výfuk a variator ale absolutně nemám tucha jaký díky
[/quote]
Čus.Dobrá. Něco málo ti k tomu napíšu :cyclops: No nevim jestli máš eště Atlantis s motorem Derbi, nebo uš s motorem Piaggio, ale v každým případě začni vejfuckem a kevlarovym řemenem.Žádný restrikce už tam předpokládám nemáš, ale jestli si nejsi jistej, tak hoď okem na
http://www.scootland.cz do podtématu - Jak na to a tam sou restrikce popsaný i zobrazený. Vejfuck ti přidá trochu na síle a zvedne ti i maximálku a navíc pokud máš už motor od firmy Piaggio, tak v originálním fucku je katalyzátor a to je jako omezovač rychlosti. Pustí tě jen na určitou vejšku, ale potom se to jakoby lehce přidusí a nejde se dostat s rychlostí scoota vejš. Proto to začni s fuckem jak píšu na začátku. Pak bych to viděl na variátor. Já mám Malossi multivar 2000 a pokud budeš kupovat ten samej, měla by v balení s varcem bejt i bílá kontrastní pružina. Bílá kontrastka od Malossi je o něco tvrdší, než je origoš kontrastka a to způsobí lepší tlačení řemene nahoru, po řemenicích spojky. Varec ti zlepší průběh rozjezdu a rychlost rozjezdu a kontrastka to samý. Budeš potřebovat na doladění určitě spojkový pružinky - tvrdší pružinky, páč ty určujou kdy spojka začne zabírat. No ty ti doporučuju od firmy Malossi, páč od firmy Hebo, aspoň po mý zkušenosti stojej za hov..... a já tam mám žlutý spojk. pružinky od Malossi. Spojkový pružinky od Polini sem netestoval, takže o těch nic nevim. No a teď k válečkům variátoru. Je to o testování, než najdeš tu správnou váhu válečků a taky de vo to, jestli to vůbec bude potřeba. Někdo řiká, že se musej originální válečky po výměně fucku vyměnit za lehčí válečky, ale ne pokaždý je to pravda, páč mě tenkrát někteří lidi radili, abych si tam dal válečky s váhou 4g/ks - origoše sou 6,3g/ks pokud uš máš motor Piaggio, páč u motoru firmy Derbi váhu neznám. Testoval sem tenkrát válečky 5g, 6,1g, 6,6g, 7,2g a zjistil sem, že nejlíp na tom je stejně originální váha 6,3g. No kdybych si vzpoměl eště na něco dalšího, tak to sem napíšu. Tohle je tuning 50ccm, pokud bys to chtěl překopat na 70ccm, tak aspoň u toho válce 70ccm co mám já - Polini Sport - Litina - se nic nemusí už měnit, pokud tam budeš mít tuning co sem ti tu napsal k 50ccm. Jenom válečky za těžší, páč 70ccm utáhne samozřejmě těžší válečky neš 50ccm, no a já tam mám u 70ccm válečky 7,5g/ks. No a pokud bys to opravdu překopával na 70ccm doporučuju ti vyměnit ložiska u klikový hřídele za ložiska od firmy SKF s teflonovou klecí, páč kdyš se rozsypou ložiska s železnou klecí, umí to prej udělat pěknou paseku v motoru, což teflonowá klec prej neudělá. Píšu prej, páč mě se to nikdy nestalo, ale vim to z doslechu od Ondry ze Scooter-tuningu. A ještě vyměnit vložku air-boxu a to můžeš už i u 50ccm. Teda pokud jí budeš měnit, ale je to lepší, páč má i obyčejná vložka od RMS za 100kč lepší průchod vzduchu do karbece, než originální vložka.Sou i dražší vložky air-boxu jako od firmy Stage 6, ale stačí fakt ta od RMS. No na nic dalšího si teď uš nevzpomínám, tak to zatim snad stačí. B) Kdybych si na něco vzpoměl, tak to sem eště dopísnu.