Tak k těm motorům Derbi VS Piaggio. Měl sem Atlantis s motorem Derbi, ale najel sem na něm jenom 5000km.
Jel sem na servisní prohlídku po najetí 5000km a smetla mě plechovka. Já na sr.... scoot na sr....
Tím chci jen říct, že nemůžu nic říct k jeho životnosti atd... Byl pro mě ale motor fi. Derbi do těch 5000km vážně překvapením, páč na něm se žádnej tuning nedělal a přesto jel tak jako ten Atlantis co má nyní jarafari s motorem Piaggio po tuningu.
Jediný co mi tam po zajetí udělali, bylo to, že mi z kolene fucku vyndali zůžení, takový trychtýřek. Do tý doby sem vážně jezdil do 50km/hod., páč kvůli tomu zúžení to víc nejelo, ale mě to nevadilo, chtěl sem to zajet v klidu. Když mi to ale vyndali v 1000km, varovali mě, abych dal pozor, že je to dost silný a nekecali. Nedržet ty řidítka při prvním rozjezdu silně, hodil bych záda, páč to bylo fakt dost silný. V tomhle měl fakt ten motor fi. Derbi silnou výhodu proti tomu Piaggio, páč do něj se musí dost nacpat, aby se vyrovnal tomu motoru Derbi. Jo bylo to jenom 5000km, ale nezapomenu, jak mě překvapoval.
No jo, ale když se podíváte na eshopy scootertuningu, nebo na stránky Scootlandu, zjistíte, že na motory Derbi se moc tuningových dílů nedělá a v tom je zase silná výhoda motoru fi. Piaggio, páč na ten je toho k dostání fakt hodně. Nemyslím to tak, aby si tam každej nacpal všechno co nabízej, ale proto, že když něco odejde, dá se to tam v hodně případech sehnat.