od KYBLOS » 03 dub 2012, 19:27
Já bych to nechal bejt, páč kolik dílů je v nabídce na starý motor fi. Derbi a kolik je na nový motor fi. Piaggio ? Např. fi. Scootland a jejich výběr zboží na Derbi Atlantis - Motor Derbi 254 ks zboží v nabídce. Pro motor fi. Piaggio 514 ks zboží v nabídce. Ten motor fi. Piaggio má nyní hodně skútrů, myslím hodně značek atd.., takže do budoucna si myslím, že bude taky dostatek náhr. dílů, když se něco po..... Navíc:
Tipy na tuning (motor Derbi)
Španělský motor Derbi vyniká slušnou dynamikou, téměř na všech a velmi brzy odchází sériový variátor, který je dělán z nekvalitního materiálu a brzy se vymačká. Dochází pak ke kolísání otáček a slábnutí do kopce. Jednoznačnou nutností je výměna za Malossi Multivar, který dokáže skútru udělit zase o něco lepší dynamiku. Výkonově nakopnout jej můžete i laděným výfukem, nezapomeňte ale přetryskovat, téměr všechny skútry Derbi mají trysku o velikosti kolem 55, pro laděný výfuk je ale nutné osadit jej tryskou o velikosti alespoň 66-70. Pokud tak neučiníte, zadřený válec je téměř 100% jistota. Když se náhodou přihodí, volba by měla padnout na litinový válec od Malossi, poskytne slušnou dynamiku a rozumnou životnost. Při úpravách neriskujte a dávejte pozor na závit na klice a podobné věci, se sháněním originálních dílů to není nejlepší a může se lehce stát, že si na klikovku počkáte třeba i 2 měsíce.
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km