CPI Oliver City kit 70ccm - názory zkušenosti

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod _Tom_ » 23 čer 2009, 22:11

jsem ve stavu kdy vybírám, ale tahle debata mě nutí k rozdělení do několika skupin. "hračičky" kteří se v tom chtějí šťourat, mít naoko 50ccm skůtr a když zaberou letí to 100km/h. Určitě fajn pocit. ale otázkou je jestli sypání tolika peněz do tunningu a také času je až tak pro ten princip proč skůtra pořizovat. myslím že většina z nás pro úsporu místo plechovky a nebo druhá skupina a to je omezení řidičáku, kde určitý tunning chápu i když to přeroste nějakou mez, pak bych to řešil doděláním skupiny na větší kubaturu
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod Vitas » 23 čer 2009, 22:26

A nebo ti neco zabranuje udelat si vesti ridicak... :lol: Napada me vek... :mrgreen:
Uživatelský avatar
Vitas

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 293
Registrován: 21 kvě 2009, 20:38
Skútr / moto: ItalJet Formula 50

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod _Tom_ » 23 čer 2009, 22:44

tak věk může být překážkou,otázka jak dlouho, 3 roky jestli se nepletu je rozdíl mezi 50ccm a 125ccm ? jsem ze starý školy, kdy moped byl k autu a motorka byla bez omezení od 18ti
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod Mitja » 23 čer 2009, 23:03

15let - AM do 45 km/h
16let - A1 do 125 ccm a 11kw
18let - A do 350 ccm a nejaky pomer kw/kg
21let - A neomezene

S tim, ze pry by ke vsem ridicakum na auto mela byt moznost legalne ridit skupinu AM - do 45 km/h, ale jen v CR a do ridicaku ti to nezapisou.. no nevim jestli bych to riskoval. Starsi ridicaky, kdy se dostavala zdarma skupina do 50 ccm samozrejme zustavaji a maji to v ridicaku.
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 , Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 ,
CPI Popcorn, 50 ccm, '03
Uživatelský avatar
Mitja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 261
Registrován: 16 úno 2009, 12:51
Bydliště: Ostrava / Studénka
Skútr / moto: CPI Popcorn 50ccm, '03
Tuning / úpravy: rovne koleno, omezovac pryc, vetsi tryska

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod _Tom_ » 24 čer 2009, 06:22

tak to mě překvapuje že od 16 lze i 125ccm

zajímalo by mě proč se nejít tedy rovnou na kit 82ccm když už se člověk chystá na takové úpravy. pořád platí, objem ničím nenahradíš
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod pajapaja » 24 čer 2009, 16:59

Hele bando,pokud se něco stane Vaší vinou pokud nevlastníte patřičné oprávnění,tak z Vás postiženej vysoudí první poslední-a to je fakt,takovej případ znám osobně,naštěstí ,on ho má,tak to platí pojišťovna,už přez 6000000!!!!!!!!! :idea: takže vyšší kubatura??????radost do průšvihu,a pak?
pajapaja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 263
Registrován: 03 črc 2008, 19:56
Bydliště: oslavice
Skútr / moto: hyosung prima

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod honza.mrkos » 24 čer 2009, 22:38

18let- 350ccm jak si na to přišel ? je to do 25kw a poměr výkon/hmotnost myslim 0,16 kW/kg.
honza.mrkos

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 30 čer 2008, 16:44
Bydliště: Nové Hrady
Skútr / moto: Aprilia SR 50 Street
Tuning / úpravy: zatim nic

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod Ryan » 24 čer 2009, 22:53

Tom_F píše:jsem ve stavu kdy vybírám, ale tahle debata mě nutí k rozdělení do několika skupin. "hračičky" kteří se v tom chtějí šťourat, mít naoko 50ccm skůtr a když zaberou letí to 100km/h. Určitě fajn pocit. ale otázkou je jestli sypání tolika peněz do tunningu a také času je až tak pro ten princip proč skůtra pořizovat. myslím že většina z nás pro úsporu místo plechovky a nebo druhá skupina a to je omezení řidičáku, kde určitý tunning chápu i když to přeroste nějakou mez, pak bych to řešil doděláním skupiny na větší kubaturu


Můj důvod proč zůstávám v oblasti skútrů u 50ccm (70ccm) je takový, že požaduji na město hodně rychlé (na městské poměry) a mrštné vozítko. To je něco, co mi nemůže NIC kromě malého skútru s patřičnou úpravou nabídnout. Větší skútry mi nabídnou rychlost - ale i "malá" 4taktní 125ka váží o 30kg více než 2t 50ka a ve městě to při manévrování prostě poznám.

Pokud chce někdo něco na příjemné cestování - volí maxiskútra (já na to mám motorku). Ale do města je pro spoustu lidí 50ka prostě ideální (ať už cenou, velikostí, to že na ni mají řidičák spolu s Béčkem atd. atd.). A to že si pak někdo zaplatí patřičné úpravy - to je asi každého věc. Motorky nikdy nebyly a nikdy nebudou věcí praktickou. Kdo bude chtít na něčem ušetřit, vždy si najde levnější alternativu - MHD, kolo... Otázka tu zněla, zda se ty úpravy vyplatí - a to lze chápat ze dvou hledisek - jak finančního, tak z hlediska reálného přínosu. Na základě mých zkušeností s kitováním skútrů odpovídám na obě otázky ano (byť je to podmíněnou předmětem úpravy, tj. skútru).

Každý máme to svoje, ale hanit něco jen z přesvědčení, to je špatná cesta.
Uživatelský avatar
Ryan

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 467
Registrován: 04 říj 2006, 00:43
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Aprilia SR50 Racing
Tuning / úpravy: TopPerformance 70ccm, LeoVince ZX, Malossi MultiVar, Malossi 19mm carb.

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod Mitja » 25 čer 2009, 09:27

honza.mrkos píše:18let- 350ccm jak si na to přišel ? je to do 25kw a poměr výkon/hmotnost myslim 0,16 kW/kg.


Tak to se omlouvam, asi nejaka novinka, protoze kdyz sem delal ridicak tak bylo A temer urcite do 350 ccm a neomezeno kW, jen pomerem kW/kg.

pajapaja: Jakpak to myslis? Jakoze kdyz kitujes 50ccm na 70 tak bys mel mit ridicak na 125ccm? Ma to trochu logiku, ale prave nevim jestli to u pojistovny pomuze, kdyz se neco stane s takto upravenym strojem.
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 , Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 ,
CPI Popcorn, 50 ccm, '03
Uživatelský avatar
Mitja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 261
Registrován: 16 úno 2009, 12:51
Bydliště: Ostrava / Studénka
Skútr / moto: CPI Popcorn 50ccm, '03
Tuning / úpravy: rovne koleno, omezovac pryc, vetsi tryska

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod pajapaja » 25 čer 2009, 19:38

máš pojistku na 50ccm a 45km/h takže moto nad 50 pojištěno nemáš,a pojišťovna odmítne plnění,to že vozidlo nesplňuje technické podmínky je věc jiná,ale i tady by možná odmítly plnění,protože takové vozidlo by nemělo projít technickou, to je ale otázka na právníka.
jinak pro Ryan-není pravda,že moto nikdy nebylo čistě praktická věc.Pro mého dědu i tatíka to bylo čistě praktické vozidlo a jezdilo se v létě v zimě.že to přerostlo v zálibu je věc jiná.U skůtru je to věc čistě praktická alespoň pro velkou většinu vlastníků a uživatelů.Samo že jako vše,to u někoho přeroste v životní styl,"bláznovství" koníčka...I pro mě je to směs těchto věcí.Jsem srdeční motorkář ale praktická stránka věci nesmí jít stranou.Motorku nebo skůtra,kterej by žral jako auto/ 5-6l/ nepotřebuju.To že nás reklamní agenti výrobců a placení novináři masírují potřebou čím dál vyšších výkonů je věc jiná a jak jde vidět,funguje to.Téměř se nevyrábí nejpraktičtější třída motorek ,250-350 ccm-dostatečně výkonné a dostatetčně rychlé a zároveŇ úsporné,o legendární spolehlivosti a nákladech na provoz celkově ani nemluvím.A důvod???????peníze.Tuto třídu pomalu a jistě nahrazuje právě třída 125ccm s výhodou 16-let.Toť můj názor.
Ještě důvod proč vyměnit 50-ku za 125-ku.Ve větších městech a okolí jsou poměrně často jako spojovačky jednotlivých částí používány dálnice a silnice pro mv kam s padesátkou nesmíš i kdyby ti letěla jak střela./Jižní spojka a pod/
pajapaja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 263
Registrován: 03 črc 2008, 19:56
Bydliště: oslavice
Skútr / moto: hyosung prima

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod stelerp » 25 čer 2009, 20:13

Jezdím téměř celoročně, kromě sněhu :wink: Taky jsem zvedl na 70ccm 4T, a to z důvodu, ne konečné rychlosti (vario zůstalo původní) , ale zrychlení a tahu v kopcích. Myslím si, že běžné oko, pokud se tím nechlubím, vůbec nepozná, že v tom je 70-ka válec. A ani při nehodě, se mi nezdá, že by skůtra kuchali a měřili průměr válce. Jo... jedině, že by mu naměřili z 'brzdné dráhy' nějakou podezřele závratnou rychlost a pátrali po tom, jak je to možné.
Uživatelský avatar
stelerp

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 47
Registrován: 16 čer 2009, 21:50
Bydliště: Sviadnov
Skútr / moto: YUKI Rally 50 4T / Honda Vision 110
Tuning / úpravy: Yuki: 70 ccm, pískle na blinkry, uchycení motoru. Vision: Hodiny, Voltmetr, Teploměr, USB zásuvka.

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod Ryan » 25 čer 2009, 21:19

Myslel jsem to trochu jinak - ano, skútr se spotřebou 3l /100 je určitě úspornější než auto s 7l /100. Ale tramvaj je naproti tomu levnější než skútr. A kolo je levnějí než tramvaj. atd. atd. Proto ta praktičnost je relativní, ale to už zabíháme hodně do krajů. Souhlasím - skútr/malá moto může být praktickou věcí - z určitého pohledu.

Opět jsme ale na začátku - píšeš, že 125ka oproti 50ce má tu a tu výhodu. Někdo to ale nepotřebuje. Proč proboha nenecháte na každém, co mu vyhovuje? A pokud učiní nějaké rozhodnutí, proč mu prostě neporadit - proč to hned otáčet na odpověď, která se zde začíná oběvovat stále častěji - "prodej 50 a kup 125"? Tohle téma není o tom, jestli koupit 50 nebo 125. Tohle téma je o tom, že dotyčná 50ku má, a chce znát možnosti úprav. A výměna za stroj s 2x větším objemem, to je dost radikální úprava.
Uživatelský avatar
Ryan

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 467
Registrován: 04 říj 2006, 00:43
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Aprilia SR50 Racing
Tuning / úpravy: TopPerformance 70ccm, LeoVince ZX, Malossi MultiVar, Malossi 19mm carb.

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod pajapaja » 25 čer 2009, 23:13

O tom co píšeš RyeneTy jsem psal dříve-mám 50ku a chci silnější .......a 70válec je řešení. a bylo by to logické, ale do podvozku formou přestavby můžeš zastavět pouze motor s výkonem vyšším pouze o 10procent ,takže legálně to asi nepůjde. A pojišťovny dřív nebo později začnou hledat cestu,jak se vyhnout plnění.A nejjednoduší v době masáže motorkářů médii je hledat,co jsi porušil.Takže jedinej problém, kterej s tím mám,je možný postih ,kterej ,ať se ti to líbí nebo ne,Ťe může v nejhorším případě zrujnovat na celej život/ a to je realita/ale to by bylo na dlouhý psaní.Jinak mám 50ku hyosunga,vážím 120 a bydlím na vysočině.holt do kopce 35-40 a po rovince65.Takže pokud tady 70kilovej kluk píše,že když nabere 50kilovou holkou tak to nejede tak kecá .Možná nestíhá kámošově 125ce :D nebo těm nejlepším 50kám ale s tím měl počítat,když si ji pořizoval.
Nejsem odpůrce ,jen je dobré si říct,co může přijít.A věřte že zkurvit si život kvůli pár km/h za to nestojí.S tím,že sebou sekneme počítáme vždy,když na to sedáme,ale s celoživotním placením až asi ne.Toť vše.Ať se každej zařídí.
pajapaja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 263
Registrován: 03 črc 2008, 19:56
Bydliště: oslavice
Skútr / moto: hyosung prima

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod Ryan » 26 čer 2009, 13:11

S nelegálností zásahu a vysokým rizikem souhlasím. Díkybohu, ještě jsem se nesetkal s tím, že by pojišťovna toto řešila - neříkám, že to nepřijde - ale v toto chvíli je to malování čerta na zeď spíše přehnané. Osobně jsem na 70ce zavinil dopravní nehodu, smetlo mě auto odbočující doleva, když jsem předjížděl po středovém pruhu kolonu (on neblikal a najednou vyjel, ale to je buřt, provinil jsem se více než on). Policie přijela, sepsala, nikoho ani nenapadlo se na skútr podívat - resp. stál tam v celé kráse na policajtu (pozn. na stojánku :mrgreen: ) a ještě se řešilo před celým davem, že nejvíce to odnesl laděný výfuk. Z mého povinného ručení bylo zaplaceno co se zaplatil mělo a jelo se dál. V tuto chvíli to zkrátka nikdo neřeší - což neznamané, že to třeba už zítra někdo řešit bude...

Co se týká rámu a motoru v něm - závodní skútry bez modifikace rámu jsou osazovány motorem s výkonem 20 - 30 koní, a rám s tím nemá sebemenší problém. Ano, přidávájí se určité výztuhy, ale u motoru s +- 10 koňmi není nic takového nutné. Však on ten podvozek, byť je to pár svařených trubek, je předimenzovaný dost (alespoň u "sportovních" skútrů - Piaggio NRG, Aprilia SR, Yamaha Aerox apod.). Rozhodně to není nebezpečené z hlediska toho, že by to rám neunesl.

Poslední věc je, že jen prostá výměna variátoru a montáž homologovaného výfuku může leckomu pomoci dosáhnout kýženého výsledku, a pak je argumentace legálnosti a neochoty pojišťoven proplácet pojistné plnění irelevantní.

Jinak já mám nějakých 90kg a ať jedu sám nebo s holčinou (55kg), rozdíl je minimální. Nechám tě někdy svést, třeba tomu "propadneš" 8)
Uživatelský avatar
Ryan

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 467
Registrován: 04 říj 2006, 00:43
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Aprilia SR50 Racing
Tuning / úpravy: TopPerformance 70ccm, LeoVince ZX, Malossi MultiVar, Malossi 19mm carb.

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod pajapaja » 26 čer 2009, 15:04

teď mám rozhozenej motor a nejraděj bych tam tu 70ku dal taky,o tom není řeč.řekl bych dokonce,že ze všech těch tuningových věcí je to nejvíc muziky za vynaložený peníze,ale neudělám to.Možná jsem pro někoho zbabělej,ale to je mě jedno.Pak žduchneš do příbuznýho někoho vlivného a.......však víte jak to chodí..jinak si myslím,že i výměna variátoru nebo namontování laďáku /bez restrikcí/je zásah oproti stavu ,v jakým byl skůtr homologovanej./45km/h/
Jinak ještě jednou a nahlas NEJSEM ODPŮRCE TUNINGU,FAKT NE a mám i představu,jak to jede,jen nechci být dojná kráva.To si fakt raděj připlatím za /říkám to potichu 125ku nebo 200ku/Jinak doporučuju si přečíst podmínky pojistné smlouvy,kterou máte každej doma, a tam se dočtete,kdy pojišťovna může odmítnout plnění
pajapaja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 263
Registrován: 03 črc 2008, 19:56
Bydliště: oslavice
Skútr / moto: hyosung prima

PředchozíDalší

Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron