S nelegálností zásahu a vysokým rizikem souhlasím. Díkybohu, ještě jsem se nesetkal s tím, že by pojišťovna toto řešila - neříkám, že to nepřijde - ale v toto chvíli je to malování čerta na zeď spíše přehnané. Osobně jsem na 70ce zavinil dopravní nehodu, smetlo mě auto odbočující doleva, když jsem předjížděl po středovém pruhu kolonu (on neblikal a najednou vyjel, ale to je buřt, provinil jsem se více než on). Policie přijela, sepsala, nikoho ani nenapadlo se na skútr podívat - resp. stál tam v celé kráse na policajtu (pozn. na stojánku
) a ještě se řešilo před celým davem, že nejvíce to odnesl laděný výfuk. Z mého povinného ručení bylo zaplaceno co se zaplatil mělo a jelo se dál. V tuto chvíli to zkrátka nikdo neřeší - což neznamané, že to třeba už zítra někdo řešit bude...
Co se týká rámu a motoru v něm - závodní skútry bez modifikace rámu jsou osazovány motorem s výkonem 20 - 30 koní, a rám s tím nemá sebemenší problém. Ano, přidávájí se určité výztuhy, ale u motoru s +- 10 koňmi není nic takového nutné. Však on ten podvozek, byť je to pár svařených trubek, je předimenzovaný dost (alespoň u "sportovních" skútrů - Piaggio NRG, Aprilia SR, Yamaha Aerox apod.). Rozhodně to není nebezpečené z hlediska toho, že by to rám neunesl.
Poslední věc je, že jen prostá výměna variátoru a montáž homologovaného výfuku může leckomu pomoci dosáhnout kýženého výsledku, a pak je argumentace legálnosti a neochoty pojišťoven proplácet pojistné plnění irelevantní.
Jinak já mám nějakých 90kg a ať jedu sám nebo s holčinou (55kg), rozdíl je minimální. Nechám tě někdy svést, třeba tomu "propadneš"