CPI Oliver City kit 70ccm - názory zkušenosti

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod lulusik » 15 čer 2009, 10:47

Ďakujem za názory!

CPI som kúpil nové v r. 2007

mám najazdené cca 5300 km , môžem smelo povedať , zatial bez poruchy!

Ja aj manžeľka , máme vodičáky sk. B

až toto leto sme sem tam začali jazdievať spolu napr. do mesta , kúpať sa !

je to lepší spôsob , ako autom - myslím tým zápchy a atiesu u nás veľkééééééé

preto sme rozmýšľali , o menšej úprave!

Je zbytočné nám k vôli pár jazdám za rok , robiť vodičáky a kupovať silnejší stroj!

to pre vysvetlenie!

Bez problémov dáme 400 € do úpravy , to je suma cca jedného vodičáku na vyššiu kubatúru!

CPI sú spoľahlivé - myslím tým do mesta a na krátke vzdialenosti a je to niekedy príjemnejšie ako auto!

keď je teplo a zápchy!

proste rád by počul názor od niekoho , kto sa vyzná a má skúsenosť ako bude reagovať scooter po výmene výfuku a variatora

a ako keby som tam dal 70 kit a vario!

ktorá voľba je lepšia? pre nás dvoch keď sem tam jazdíme?kombináciu oboch asi by som nedával!

dik vopred
lulusik

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 14 čer 2009, 13:08

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod Ryan » 15 čer 2009, 10:56

Mlha: NRG má samozřejmě jeden koutoč, ale díky nízké váze a kvalitnímu třmenu to stačí. O výkonu tě může přesvědčit jedna jízda. Řeči o úplatcích a koupí většího řidičáku komentovat nebudu 8) Na závěr jen dodám, že jsem už výše jasně řekl, že pro úpravy musí být zvolen vhodný základ - rozhodně ne čína (tím nemýslím vše co se vyrábí v číně - to by se výběr nemile zúžil). CPI se však vhodně upravit dá.

Lulusik: pouze výfuk a vario ti sice v dynamice lehce pomůže, bez kitu si ale při jízdě ve dvou nepomůžeš. Zde je nutné volit kit+výfuk+vario
Uživatelský avatar
Ryan

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 467
Registrován: 04 říj 2006, 00:43
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Aprilia SR50 Racing
Tuning / úpravy: TopPerformance 70ccm, LeoVince ZX, Malossi MultiVar, Malossi 19mm carb.

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod semjaboooooorek » 15 čer 2009, 11:15

LULUSIK: vzdyt sem ti to psal, ze je to nesrovnatelny se seriovou 50. vykon cca 10 koni, toe kolem 7.5 KW, serie mela naky 3 kw , nedokazu ti tady popssat jak to pojede :D ...podivej se na ty odkazy na jednotlivy dily a do 400 E se 100% vlezes.
semjaboooooorek

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 30
Registrován: 09 kvě 2008, 14:50

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod aumirek » 15 čer 2009, 11:41

no já nevím že by vytuněná 50tka vyšla na levněji jak 125 v serii.Dle mne je to stejně drahé.Dále at se mi nesnaží někdo namluvit že vytuněná 50 tka žere o 0,5 litru víc jak série.A dále už v 5 té třídě se učí že perpetum mobile neexistuje vždy to je něco za něco.Souhlasím že 50 tka se dá vytunit jak 125 výkonově i rychlostí.Prosím neporovnávat 50 tku značkovou a serii čínu .A nebudu li počítat peníze tak ta dan tu je v té enormní spotřebě velkém snížení životnosti a v neposlední řadě zvuk připomínající rozzuřenej vysavač.Ale prosím je to koníček tak každej má volbu
aumirek

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 302
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Klimkovice
Skútr / moto: Biagini Tiger
Tuning / úpravy: zatím nic a asi to tak zustane

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod semjaboooooorek » 15 čer 2009, 14:39

vytunena 70 jede o moc lip jak seriova 125 4takt,, 2T bude mit vzdycky mnohem vetsi odpich a da se pekne ladit,, 125 4takt, tam uz toho udelat moc nejde,,, 70tkovej valec si vezme okolo 5 L benzinu na 100km, serie cca 3, takze zhruba 2 litry navic.. zivotnost motoru garantovana vyrobcem je 10 tisic km u 2T zalezi jak casto se pere vzduchovej filtr,, jakej lijes olej, na stylu jizdy :),, 125 4takt bych videl tak na tech 30 tisic km, spotreba kolem 3L/100km na delsi vzdalenosti urcite lepci.... Nikdy bych si nekoupil cinskej skurt ani 50 , ani 125, napr YUKI, KEEWAY, KENTOYA , to nejsou skutry, toe bahno, nic nevydrzi,, mezi skutry uprednostnuju DERBI, PEUGEOT-vysoka cena :( ,,APRILIA, PIAGGIO , do jinyho vyrobce bych asi nesel.
semjaboooooorek

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 30
Registrován: 09 kvě 2008, 14:50

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod lulusik » 15 čer 2009, 17:24

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Akú značku , typ , výfuku a variátora zvoliť na

CPI Oliver City , 50 2007 , séria, najazdené cca 5300 km

nepotrebujem , žiadny veľký výkon , len si prilepšiť troška ťah , keď jazdíme občas na krátku vzdialenosť cca 12 km

dvaja cca 170 kg

ďakujem
lulusik

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 14 čer 2009, 13:08

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod Ryan » 15 čer 2009, 19:21

Aumirek - nerozpoutávej zbytečně flame, když je evidentní, že jsi nikdy nekitoval a nemáš s tím žádnou zkušnost! Na mém bývalé NRG MC3 šla při zachování stejné cestovní rychlosti jako před kitem spotřeba po kitu dokonce o 0,5l dolů! Spotřeba jde nahoru jen ruku v ruce s vyšším výkonem, který dosahuješ ve vyšších otáčkách (což ti umožní právě tuning daného stroje). U Minarelli motorů, které dosahují vyšších otáček než motory Piaggio je po kitovní vyšší spotřeba, i tak ale na své Aprilii SR (právě s motorem Minarelli) zaznamenávám max. o 1 litr vyšší spotřebu než jaká byla u série - dynamika motoru je ale naprosto někde jinde! Ano, umím na SRku jezdit i za 5 litrů, což jsou 2 litry nárůst oproti sérii, pohybuju se ale v rychlostech, které sériový stroj nikdy nemohl dosáhnout! Je logické, že při vysokých otáčkách je spotřeba paliva vyšší, na druhou stranu - silnější motor ti umožní dosáhnout stejné síly jako dosáhl sériový stroj v mnohem nižších otáčkách - pak je možné i palivo ušetřit. To jsou fakta podložená přímou zkušeností s danou tématikou! U Piaggio motorů, které mají průběh výkonu mnohem rovnoměrnější než Minarelli je nárůst spotřeby ještě menší. Pokud jsi nikdy nakitovaný stroj nevlastnil, neplácej tu prosím nic o tom, jak je to a to nemožné :wink:
Uživatelský avatar
Ryan

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 467
Registrován: 04 říj 2006, 00:43
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Aprilia SR50 Racing
Tuning / úpravy: TopPerformance 70ccm, LeoVince ZX, Malossi MultiVar, Malossi 19mm carb.

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod KYBLOS » 15 čer 2009, 19:32

aumirek: Já nic namlouvat nebudu, jen nepíšu jak to bylo se spotřebou u mě. S padesátkovým válcem byla spotřeba 3 - 3,5l/100km a se sedmdesátkou válcem sem na 3,8l/100km s tím ostatním tuningem co tam mám a to sem nejel zrovna, že bych to šetřil, když sem to měřil. 8)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod aumirek » 15 čer 2009, 21:29

kyblos nemám problém ti ti nevěřit ale uvedom si že ty jsi zvýšil obsah o 40 procen takže to musí být poznat a ta sptřeba se zvedne o pul až 1 litr podle jízdy.
Ryan ty ale píšeš hlouposti říkáš jen nakitováním ti klesla spotřeba a zvedl se výkon kousek dál už zase píšeš že spotřeba se zvedne.Ale uved to na pravou míru máš serii jede ti třebas 60 nakituješ jede 80 nebo více.Budeš li s tou nakitovanou jezdit dále 60 spotřeba opravdu klesne ale nesnaž se někomu namluvit že nebudeš jezdit těch 80 a jistě ta spotřeba bude jiná.Jinak necítím potřebu tě přemlouvat co znám nebo ne ale motory mne živily 40 let pravda trošku větší.Opravdu vždy je to něco za něco a tyhle zákony neuplatíš.
aumirek

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 302
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Klimkovice
Skútr / moto: Biagini Tiger
Tuning / úpravy: zatím nic a asi to tak zustane

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod Ryan » 15 čer 2009, 22:09

Aumirek - žřejmě nečteš, to píšu. A hlouposti nepíšu - to s prominutím ty - nikdy si nic nakitovaného neměl v ruce, ale píšeš tady rozumy a zpochybňuješ fakta několika lidí, kteří kit vlastní! Uvědom si co píšeš a přečti si znova co jsem psal o spotřebe, a pochopíš jak jsem to myslel. Je to napsáno snad dostatečně jasně - stačí opravdu jen číst. A trochu u toho přemýšlet. A opravu nechápu, co za argument je "po kitu člověk nevydrží nejezdit 80km/h" - a proč by to měl proboha vydržet? Snad i kvůli zvýšení max. rychlosti se kituje :idea: A ano, bude mu to v takovýchto rychlostech žrát o něco víc, ale půllitr až litr za ten nárůst výkonu je opravdu hodně malá daň. Snad u žádného jiného vozidla tak snadno nezískaš klidně 200 - 300% výkonu za relativně malý peníz a mizivé, spíš až nulové zápory. Snížení životnosti? Při správném zacházení ti SportKit vydrží bez problému 15 - 20 tis. - to je hranice, kterou mají leckdy problém dovršit i sériové stroje. Při řekněmě 5tis ujetých km za rok to znamená amortizaci nějakých 1500,- ročně - a výměnu válce za 3 roky. A máš v podstatě nový motor. Ne, životnost zde opravdu není pádným argumentem.

Pro jitotu schrnutí:
1. nakitováním se spotřeba zvedne v určitém pásmu - pokud budeš držet pořád plný plyn, logicky ti skútr bude žrát víc - místo 60km/h ale pojedeš 90km/h
2. nakitováním se spotřeba nezvýší, popř. sníží v určitém pásmu - zejména při polovičním plynu dokáže skútr vyvinout stejnou rychlost, jako sériový skútr na plný plyn = nižší otáčky = menší spotřeby (opravdu zjednodušeně řečeno)

Pozor, bavíme se o Sport kitu, max. Mid-race kitu! Full-race kit s dvakrát tak velkým karburátorem, to je kapitola sama pro sebe.

Mezi skútrama už jsem nějaký ten pátek, nepočítám desítky skútrů, co mi proši pod rukou v A-B, ale píšu to jen na základě skútrů, který jsem měl tu čest přímo mít.
První Piaggio NRG MC3 v sérii žralo 3,5 litru, kopec jsem ve dvou skoro nevyjel a maximálka v jednom člověku byla 75km/h. Kit+výfuk+vario stálo dohromady 13tis vč. práce, větší karburátor nebyl potřeba (pouze přetryskování původního), skútr měl maximálku 100km/h (reálně, ne tacho!), do kopce jel ve dvou 75km/h a průměrně žral 3,5 litru!
Nynějí Aprilia SR 50 v sérii žrala 3 litry, kopec ve dvou opět značný problém, maximálka v jednom 80 km/h. Kit+výfuk+karburátor+vario přišlo na 16tis, maximálka je 110km/h (real), ve dvou kopec 80km/h a akcelerace je doslova brutální 8) . Spotřeba je od 4 do 5 litrů dle stylu jízdy.
Uživatelský avatar
Ryan

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 467
Registrován: 04 říj 2006, 00:43
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Aprilia SR50 Racing
Tuning / úpravy: TopPerformance 70ccm, LeoVince ZX, Malossi MultiVar, Malossi 19mm carb.

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod Mlha » 15 čer 2009, 23:47

Pořídit si větší řidičák je také řešení. Docela mě pobavilo jak jste možnost pořídit si řidičák korupcí jedním dechem odsoudili a druhým dechem radíte lidem aby dělali nehomologované úpravy na motorovém vozidle a dále je navádíte aby na vozidle, jehož konstrukční rychlost přesahuje 45km/hod, jezdili, tedy aby jezdili bez platného řidičského oprávnění v rozporu s vyhláškou 31/2001 Sb. Když už jsem za hranicí zákona tak to alespoň přiznám a neodsuzuji druhé.
Osobně mě korupce vy vydávání řidičáků také štve. To že nějakému skůtříkářovi dají A1ku místo AM bych s úsměvem přešel, ale když jsem viděl jak dostávají řidičáky Vietnamci, kteří ještě včera pleli rýži a zítra sednou do tranzitu, nebo Ukrajinci, kteří rovnou berou náklaďáky a tiráky, tak jsem z toho radost neměl. Kažopádně je to fakt, se kterým se musíme naučit žít a případně ho využít ve svůj prospěch. Tak jako to tunění, které je policií také opomíjeno. Otázkou je jak dlouho, protože před nedávnem kolega dostal pokutu za ty pseudoxenonový žárovky co se prodávaní na benzínkách, tak nevěřím že se nenajde nějaký agilní policajt co si posvítí i na tunění. Další otázkou je jak se k celé situaci postaví pojišťovna v případě průšvihu, protože ona ti pojistila stroj do 45km/hod a ty jsi měl něco jiného, tedy ses dopustil pojistného podvodu. A ještě jsi jel bez oprávnění.

Ryan - jak je to tedy s tím bržděním? Tvůj stroj má opravdu brzdy jak břitva, nebo je to tím že váží 80kg a moje 125ka o 60kg více? Na druhou stranu těžší storj oceníš při vašších rychlostech, nedovedu si představit že na lehkém stoji jedu 100km/hod.

A k té ceně, pokud si vezmu, že Piaggio NGR stojí 50 tisíc, plus kitování (píšeš 13 tisíc, mě to vyšlo víc ale bidiž) je 63 tisíc, tedy nevychází mi to levněji než Lead, Kymco Super 8, Yamaha Vity a podobné srovnatelné stroje (se zárukou, které nemusíš každých 15 tisíc km překitovávat což jsou další vyhozené peníze). A spotřebou jsi o 2 litry výše což se taky počítá.

Každopádně nikoho neodsuzuji, kdyby mi bylo 15 tak bych určitě tunil nějakého mazlíka (tenkrát jsem měl jen fichtla). Já nyní potřebuji stroj koupit, jezdit a jednou za 4 tisice Km ho dat do servisu. Nic víc nic míň. Proto je férové říci všechna plus a mínus, ne jen se rozplývat nad tuněním a doporučovat ho někomu, kdo z něj bude nešťastný a slibovat že mu to vyjde levněji než větší stoj.
Uživatelský avatar
Mlha

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 58
Registrován: 28 srp 2008, 13:54
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda PS125
Tuning / úpravy: když to funguje, tak se v tom nešťourám

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod Dave Krčmik » 15 čer 2009, 23:59

To je pravda já má jen běčko řidičák tudíž smím jezdit jen na skupině AM a to sou padesátky s omezením do 45km/h a naštěstí ten můj zoom lítá přes 70 ale i tak tam teď budu dávat 70 válec,, ale už vyhlížím autoškolu na větší řidičák a příští rok začnu schánět Suzuki B400 nacpal sem do toho zooma docela dost ale ne proto že sme magor a ani ne proto že to byla čína prostě rád upravuju a tak rád řádím ale pokud chceš jezdit je lepší udělat si řidičák koupit si pořádnej stroj a seš za vodou.
Uživatelský avatar
Dave Krčmik

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 252
Registrován: 26 bře 2008, 22:13
Bydliště: Kostelec nad Černými lesy
Skútr / moto: Suzuki Burgman AN 400 K7

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod Ryan » 16 čer 2009, 11:26

Mlha píše:Docela mě pobavilo jak jste možnost pořídit si řidičák korupcí jedním dechem odsoudili a druhým dechem radíte lidem aby dělali nehomologované úpravy na motorovém vozidle a dále je navádíte aby na vozidle, jehož konstrukční rychlost přesahuje 45km/hod, jezdili, tedy aby jezdili bez platného řidičského oprávnění v rozporu s vyhláškou 31/2001 Sb.


Řídit silnější padesátku je stále lepší, než bez příslušných znalostí a umu řídit daleko větší stroje díky koupenému řidičáku.

Mlha píše:Ryan - jak je to tedy s tím bržděním? Tvůj stroj má opravdu brzdy jak břitva, nebo je to tím že váží 80kg a moje 125ka o 60kg více?

A co tím chtěl básník říci? Opět si nečetl co se tady téměř dvě stránky píše. Kvalitní padestáka má lepší brzdy než průměrná 125. Je to kvůli váze? Samozřejmě, že do jisté míry ano. Ale zde je důležitý brzdný účinek daného stroje, a proč tomu tak je snad nikoho nemusí zajímat.

Mlha píše:A k té ceně, pokud si vezmu, že Piaggio NGR stojí 50 tisíc, plus kitování (píšeš 13 tisíc, mě to vyšlo víc ale bidiž) je 63 tisíc, tedy nevychází mi to levněji než Lead, Kymco Super 8, Yamaha Vity a podobné srovnatelné stroje (se zárukou, které nemusíš každých 15 tisíc km překitovávat což jsou další vyhozené peníze). A spotřebou jsi o 2 litry výše což se taky počítá.
Stále srovnávate pořizovací ceny před koupí! Uvědomte si, že ten člověk už nějakou 50ku vlastní! A její prodej s nezanedbatelnou zrátou a opětovná koupě nového větší stroje už tak výhodná není.

Mlha píše:Každopádně nikoho neodsuzuji, kdyby mi bylo 15 tak bych určitě tunil nějakého mazlíka (tenkrát jsem měl jen fichtla).[/quoto]
Kitování není výsadou mladých kluků, jak se tu snažíš naznačit.

Mlha píše:Proto je férové říci všechna plus a mínus, ne jen se rozplývat nad tuněním a doporučovat ho někomu, kdo z něj bude nešťastný a slibovat že mu to vyjde levněji než větší stoj.

Všechny plusy a mínusy byly zmíněné, opět stačí číst. A nejsem si jist na základě čeho předpovídáš, že bude někdo po aplikaci kitu nešťastný. Ale jak myslíš.


Každopádně toto už není debata - nepředkládáte fakta, nediskutujete. Pouze vnucujete své názory.
Uživatelský avatar
Ryan

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 467
Registrován: 04 říj 2006, 00:43
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Aprilia SR50 Racing
Tuning / úpravy: TopPerformance 70ccm, LeoVince ZX, Malossi MultiVar, Malossi 19mm carb.

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod Momo » 23 čer 2009, 10:46

Taky bych se připojila do diskuse. V dubnu jsem koupila nové CPI Aragon, bylo mi řečeno, že cca po 1000 km mám příjít na garančku, současně mi zvýší výkon (odblok?). V předchozích příspěvcích jsem se moc neorientovala, proto žádám o radu. Skútr jede dobře, po rovině 60 km/hod (dle tachometru, skutečnost cca o 5 km/hod míň dle radaru). Jde mi o to, jestli mám s motorem nechat něco dělat. Rychlost jak je mi stačí, výkon taky, počítala jsem s investicí 2.500,- - 3.000,- Kč i s prací. Ale jak jsem pročítala vaše rady, asi by to bylo dražší. Myslíte, že se mi investice vyplatí? Pokud ano, poraďte, co mám chtít, aby mi mechanik udělal, co vyměnit, jaké díly koupit. Jezdím na skútru sama, mám to jen do práce a zpět, denně cca 15 km, moje váha 90 kg, výjimečně svezu syna. Dík za odpověď.
Uživatelský avatar
Momo

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 23
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Prostějov

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod pajapaja » 23 čer 2009, 14:56

ahoj momo.U tebe by se zřejmě jednalo "jen " o kratší koleno,odblokování variátoru a přetryskování,čehož bych se ani finančně nebál.životnosti to neublíží a jízda je fakt jinde.Jde o to,že skůtr je kvůli homologaci uškrcemej a tímto to odstraní
pajapaja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 263
Registrován: 03 črc 2008, 19:56
Bydliště: oslavice
Skútr / moto: hyosung prima

PředchozíDalší

Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron