Aumirek - žřejmě nečteš, to píšu. A hlouposti nepíšu - to s prominutím ty - nikdy si nic nakitovaného neměl v ruce, ale píšeš tady rozumy a zpochybňuješ fakta několika lidí, kteří kit vlastní! Uvědom si co píšeš a přečti si znova co jsem psal o spotřebe, a pochopíš jak jsem to myslel. Je to napsáno snad dostatečně jasně - stačí opravdu jen číst. A trochu u toho přemýšlet. A opravu nechápu, co za argument je "po kitu člověk nevydrží nejezdit 80km/h" - a proč by to měl proboha vydržet? Snad i kvůli zvýšení max. rychlosti se kituje
A ano, bude mu to v takovýchto rychlostech žrát o něco víc, ale půllitr až litr za ten nárůst výkonu je opravdu hodně malá daň. Snad u žádného jiného vozidla tak snadno nezískaš klidně 200 - 300% výkonu za relativně malý peníz a mizivé, spíš až nulové zápory. Snížení životnosti? Při správném zacházení ti SportKit vydrží bez problému 15 - 20 tis. - to je hranice, kterou mají leckdy problém dovršit i sériové stroje. Při řekněmě 5tis ujetých km za rok to znamená amortizaci nějakých 1500,- ročně - a výměnu válce za 3 roky. A máš v podstatě nový motor. Ne, životnost zde opravdu není pádným argumentem.
Pro jitotu schrnutí:1. nakitováním se spotřeba zvedne v určitém pásmu - pokud budeš držet pořád plný plyn, logicky ti skútr bude žrát víc - místo
60km/h ale pojedeš
90km/h2. nakitováním se spotřeba nezvýší, popř. sníží v určitém pásmu - zejména
při polovičním plynu dokáže skútr vyvinout
stejnou rychlost, jako
sériový skútr na plný plyn = nižší otáčky = menší spotřeby (opravdu zjednodušeně řečeno)
Pozor, bavíme se o Sport kitu, max. Mid-race kitu! Full-race kit s dvakrát tak velkým karburátorem, to je kapitola sama pro sebe.
Mezi skútrama už jsem nějaký ten pátek, nepočítám desítky skútrů, co mi proši pod rukou v A-B, ale píšu to jen na základě skútrů, který jsem měl tu čest přímo mít.
První Piaggio NRG MC3 v sérii žralo 3,5 litru, kopec jsem ve dvou skoro nevyjel a maximálka v jednom člověku byla 75km/h. Kit+výfuk+vario stálo dohromady 13tis vč. práce, větší karburátor nebyl potřeba (pouze přetryskování původního), skútr měl maximálku 100km/h (reálně, ne tacho!), do kopce jel ve dvou 75km/h a průměrně žral 3,5 litru!
Nynějí Aprilia SR 50 v sérii žrala 3 litry, kopec ve dvou opět značný problém, maximálka v jednom 80 km/h. Kit+výfuk+karburátor+vario přišlo na 16tis, maximálka je 110km/h (real), ve dvou kopec 80km/h a akcelerace je doslova brutální
. Spotřeba je od 4 do 5 litrů dle stylu jízdy.