Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
21 črc 2014, 18:57
To Hasmann:
Ing. Jaroslav Černý, CSc. z Ústavu technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha v článku, na který jsi dával odkaz napsal:
Ještě větší zmatek v pojmech syntetický a minerální vznikl zejména v posledních pěti letech, kdy po nešťastném rozhodnutí amerického úřadu pro reklamu začaly být jako syntetické označovány i kvalitní minerální oleje. Technologie výroby minerálních olejů už opravdu došly tak daleko, že vlastnosti kvalitních minerálních a syntetických olejů se téměř vyrovnaly. Jedná se tak o neustálý boj obchodníků, kteří by "syntetický olej " říkali nejraději téměř každému oleji, protože zákazníci na to dobře slyší, a chemiků, kteří vyvíjejí technologie a vyrábějí oleje.
Pamatuju, když jsem kolem roku 2008 (před 6ti lety) začínal se skůtrama, tak olej Repsol Scooter 2T byl označovanej jako polosyntetika a byl doporučovanej pro sériový motory. Ostatně i Ty jsi ho pár příspěvků zpět pro sériovej motor doporučoval. Pro upravený motory a závodní motory byl doporučovanej Repsol Racing 2T označovanej jako syntetickej. Ten naopak nebyl pro sériový motory doporučovanej právě z toho důvodu, že ho sériovej motor nestíhal spalovat a pak karbonoval. Toto "starší" označení těchto olejů lze dohledat ve starším katalogu - viz. obrázek dole. Respol scooter 2T je semi-synthetic a Repsol Racing 2T je fully sythetic. Teď už jsou ale oba tyhle oleje označovaný jako systetický, protože jsou dost kvalitní na to, aby se jim tak mohlo říkat.
Ostatně i Aprilia pro svoje skůtry doporučuje Repsol scooter 2T a ta určitě ví proč - protože je to po staru řečeno polosyntetika
21 črc 2014, 19:17
To Voza: Nenapsal jsi nic jiného než to co jsem psal já...Kupovat cokoliv MIMO RACING apod označených do sériovky...Já mám 70ku a ta je trošičku jiná, takže ani případného karbonu bych se nebál...
EDIT: Mimochodem mi šlo hlavně o označování 15w 40 jako minerál...10W 40 jako polosyntetika a 5w 40 jako syntetika...Tohle už dávno neplatí a lze si toho všimnout i na tom katalogovém listu co jsi postnul..
12 led 2015, 11:52
Čaute.Som tu novo registrovaný.Fórum som prelúskal,vela užitočných rád som našiel,no aj tak prosím o pomoc.Nechcem zakladat nove´téma,tak píšem sem o radu.Ide o Aprilia SR 50 Street 2008,piagio motor.Je to seria 50ccm.Kupil som ho žene od známeho,má 5900km.Chcem jej ho trošku poladit.Kupil som variator Malossi Multivar,remen Malossi S, výfuk Leo Vince ZX chrome,vzduchový filter Malossi. Prvá vec je,montujem Multivar,rozbalím,a od novoty ulomené jedno voditko.Volám predajcovi,ten mi ochotne poslal gratis nové,na krabičke Multivar Malossi,ale voditka uplne iné.Volám mu,ale vraj iné nemá.Otázka na Vás,je ich viac druhov? Druhá:V Multivare je biela kontrastka,Malossi udáva,že je o 30% tvrdšia,ako originál.V skutočnosti je ešte o 7 Nmm,mekšia ako originál.Som pri výrobe pružín,vážil som ich.A teraz,čo si mám mysliet? Tretia:Chcem kupit tlmič RDR Racing,neviete či dlžka tlmičov 290mm a 300mm,ma rovnaký zdvih,a rozdiel v dlžke je dosiahnutý len rozmerom telesa kde je spodné oko? Poslednú radu by som potreboval,že čo by ste odporučili,pri ladení.Dávam iba ten Multivar,výfuk Leo Vince ZX,s airboxu som vyhodil kolienko,a dal filter Malossi,kovové listky klapiek sania,som zamenil za karbonové Malossi hrubka 0,3mm.Dal som tvrdšie pružiny do spojky,čo boli pri výfuku,tu bielu kontrastnú pružinu od Malossi.Valčeky boli k variatotru 7,2g,ale ja som dal len 5 gramové.Trysku som zvečšil z 53 na 60.(Vraj pri výfuku sa dáva o 12% večšia)Viem že to je všetko o skušaní a doladení,s tým počítam,ale ak mi niekto poradí,čo dat,či nedat,tak mi to ušetrí veĺa času pri ladení.Ešte som zabudol, podložka pod kontrastnú pružinu sa dáva len na sranu od spojky?? Dik moc,a dúfam,že niekto odpíše.ufocontakt