Aprilia SR 50 Street / SR 50R

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Re: Aprilia SR50 Street / SR50R

Příspěvekod Zajda » 14 čer 2012, 17:54

Kluci, jak pak udělat, aby mi svítily oba dva přední světlomety tlumeným světlem, jde to nějak udělat? Pořád se mi nepodařilo nikoho sehnat, kdo už to dělal...
Naposledy upravil Zajda dne 14 čer 2012, 19:02, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Zajda

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 22
Registrován: 07 kvě 2011, 16:30
Skútr / moto: Aprilia SR 50 R replika SBK

Re: Aprilia SR50 Street / SR50R

Příspěvekod Winterwolf » 14 čer 2012, 18:21

Řešilo se to v tématu o Suzuki Burgman 400

http://skutrforum.cz/viewtopic.php?f=5&t=89

Ale nevím na které stránce :x
Lukas
EX Huatian HT50QT-16 EX Yamaha VP300 Versity EX Honda SH 150 EX Yamaha Majesty 180

Honda SH300i
Obrázek
Uživatelský avatar
Winterwolf

Moderátor
 
Reputace: 197
Příspěvky: 2901
Registrován: 11 dub 2010, 20:13
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH300i /Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Vyhrivane hefty, deka, a jeste par dalsich...

Re: Aprilia SR50 Street / SR50R

Příspěvekod Zajda » 10 srp 2012, 22:04

Jakou koupit novou svíčku místo starého originálu? máte někdo něco vyzkoušeného co můžete doporučit?
Uživatelský avatar
Zajda

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 22
Registrován: 07 kvě 2011, 16:30
Skútr / moto: Aprilia SR 50 R replika SBK

Re: Aprilia SR50 Street / SR50R

Příspěvekod TUNER » 11 srp 2012, 14:36

Stačí klasické NGKčko 8ka za stovku ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Aprilia SR50 Street / SR50R

Příspěvekod hrc » 28 zář 2012, 00:30

Mám problémy s aprilkou :(
1)Když se rozjíždím něco píská ale jenom tak než se rozjedu do 15km/h asi spojka nevíte co s ní ? :( ale po chvilce ježdění to při těch rozjedech dělá čím dál mín až to přestane dělat úplně, jakmile však zaparkuju třeba na 20min tak je to zpátky...
2) Když dám tak 1/4 plynu tak skůtr se rozjede ale jakmile se rozepne spojka a otáčky vyskočí tak 6 tisíc skůtr jakoby začne kašlat ale jenom maličko a tak že pořád zrychluji, jakmile se zvednou otáčky tak jede normálně. V podstatě pokud držím motor kolem 6tis. tak tohle dělá. Nevím jestli je to vada nebo ne jelikož jsem si toho všiml až teď.
hrc

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 19
Registrován: 24 črc 2011, 14:23
Bydliště: Dolní Břežany, Praha-západ
Skútr / moto: Aprilia SR50R Factory
Tuning / úpravy: zatím žádné :P

Re: Aprilia SR 50 Street / SR 50R

Příspěvekod vostepin » 16 črc 2014, 18:35

Prosím prosím,jaý olej do mixu Aprilia SR50 Street r.v.1998 karburátor. Nikde to nemůžu objevit, Teď jsem to koupil z druhé ruky,dotyčný ví prd a nádržka je prázdná :-). A hlavně, kde,kdy vyměnit olej. Je tam naskákáno 8500 km. MOC DIK ZA ODPOVÉDI
vostepin

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 16 črc 2014, 17:21
Skútr / moto: Aprilia SR 50 street
Tuning / úpravy: ne

Re: Aprilia SR 50 Street / SR 50R

Příspěvekod jackm » 16 črc 2014, 19:27

Je to dvoutakt, takže olej neměnit, alespoň ne motorový a MAZAT NEUSTÁLE, nejlíp se vykašlat na mixer a mazat poměrem k benzinu rovnou do nádrže s benzinem - jistota. Jestli jsi jel bez motorového oleje v mixeru a neměl jsi ho ani v nádrži s benzinem, tak to si koleduješ o přidření motoru.
jackm

750+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 752
Registrován: 12 zář 2011, 21:11

Re: Aprilia SR 50 Street / SR 50R

Příspěvekod Mr.Voza » 16 črc 2014, 20:07

Bez oleje v mixeru určitě nejel, jinak už by nejel 8) U Minarelli motoru bych se posrání mixeru nebál, ten je nesmrtelnej :wink: Mám taky mixér.
Jestli je to motor bez úprav, nebo třeba i lehce upravenej s nějaku základní litinou, tak nějakou polosyntetiku určenou pro 2T motory. Plná sytetika je zbytečna, nestíhá se v sériovým motoru spalovat a zasírá motor.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Aprilia SR 50 Street / SR 50R

Příspěvekod Hasmann » 17 črc 2014, 09:58

Soudruzi v Itálii doporučují Repsol Scooter 2T....Je to syntetický olej, ale nelít nějaký RACING....Mixér je úplně v pohodě a funkční.
http://www.oleje.cz/k/motocyklove-motor ... i-motory?v[]=302
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: Aprilia SR 50 Street / SR 50R

Příspěvekod Kiper » 18 črc 2014, 10:44

Já do skútru liju tady toto: http://www.oleje.cz/p/repsol-moto-competicion-2t-1-l--2738 a v pohodě, akorát to trochu kouří při nastartování studeného motoru.
Úpravy na skútru: Hliníková podlaha, proužky na ráfky, laděný výfuk LeoVince TT, upravený karbec, variátor Malossi Multivar, spojka Stage6 Torque Control MK II, válec Malossi sport 50ccm, brzdové destičky BREMBO.
Uživatelský avatar
Kiper

100+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 158
Registrován: 22 dub 2013, 16:02
Bydliště: Pár minut od Brna
Skútr / moto: Motorro Sonny 50 2T
Tuning / úpravy: Ano

Re: Aprilia SR 50 Street / SR 50R

Příspěvekod aldav » 18 črc 2014, 14:18

Mr.Voza ma pravdu. Patri tam polosyntetika. Reknou Ti to v kazdem rozumnem servisu. Plna syntetika se dava az do motoru s podstatne vyssimi otackami.

tap-Melius LTE
Uživatelský avatar
aldav

500+
 
Reputace: 94
Příspěvky: 650
Registrován: 09 zář 2012, 01:19
Bydliště: Brno
Skútr / moto: X-MAX 300/2017/45.000 km, ADV 350/2022/18.000 km
Tuning / úpravy: Rychlé pruhy

Re: Aprilia SR 50 Street / SR 50R

Příspěvekod Hasmann » 19 črc 2014, 09:26

Chlapi už si konečně uvědomte, že doba kdy se oleje dělily na plnosyntetické , polosyntetické a minerální oleje je už dávno pryč. Drtivá většina jsou mixy těchto olejů a nebo čisté, ale je to úplně jedno, protože jde o specifikaci a ne o způsob VÝROBY oleje. Jestli to vyleze z ropy a nebo se to vymačká z nějaké bobule je úplně jedno. Důležité je, jak to výrobce technologicky upraví aby to mělo dané požadavky. Takže jestli kupujuete 10W 40 pro moto, tak je jedno jestli je to plno, polosyntetický nebo minerální olej :idea:

Mimochodem Aldo, to otevřené a poladěné SRko má maximální otáčky daleko výše než 4T 125 a ty řeči o karbonizaci v motorovém prostoru tady opravdu nejsou na místě. :wink:

http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... -syntetika
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: Aprilia SR 50 Street / SR 50R

Příspěvekod aldav » 19 črc 2014, 10:47

Mozna jsi si nekde neco precetl , ale ja mu jako vlastnik SR50 poradil neco z praxe. V mem servisu, kam jsem z Aprilkou jezdil 6 let mi ukazali, jak vypada valec ze stejneho motoru, ktery pouzival plnou syntetiku. Mimochodem jsem se o 4T nikde nezminil ani sluvkem, tak mi to nepodsouvej.

tap-Melius LTE
Uživatelský avatar
aldav

500+
 
Reputace: 94
Příspěvky: 650
Registrován: 09 zář 2012, 01:19
Bydliště: Brno
Skútr / moto: X-MAX 300/2017/45.000 km, ADV 350/2022/18.000 km
Tuning / úpravy: Rychlé pruhy

Re: Aprilia SR 50 Street / SR 50R

Příspěvekod Mr.Voza » 19 črc 2014, 12:25

Hasmann: To, co píšeš bude pravděpodobně pravda, ale u 4T motorů. Tam má olej za ůkol jenom to, bejt nalitej v olejový vaně, mazat kliku, ložiska, vačku a jiný pohyblivý části. Do spalovacího prostoru se prakticky vůbec nemá šanci dostat, za předpokladu, že motor správně těsní. V průběhu svojí životnosti teda jenom maže, je hnanej přes filtr, nebo sejtko, kde se zachytávaj nějvětší nečistoty a když je za interval životnosti tolik znečištěnej a znehodnocenej, že už by nemusel motor řádně mazat, tak se vyleje a naleje se novej. (zjednodušeně řešeno)

U 2T motoru to ale funguje jinak. Tam je olej součástí paliva, když prochází spolu s benzínem klikovkou, tak maže ložiska na klice a na ojnici, taky zespodu motoru mázne válec s pístem, pak se dostane přepouštěcíma kanálama do salovacícho prostoru, kde mázne válec s pístem ještě z vrchu a pak je při zážehu spálenej společně s palivem. A pokud se olej nestihne spálit, tak se jeho zbytky (karbon) usazujou ve spalovacím prostoru a ve vejfuku. (opět zjednodušeně řečeno)

Konkrétní příklady z mojí zkušenosti:
Moje bejvalá Yamaha Neos 50ccm 2T, motor Minarelli horizontal. Kupoval jsem jí se sériovým motorem. Předchozí majitel říkal, že na doporučení svýho mechanika s dlouholetejma zkušenostma lil od začátku 2T olej označenej jako "polosyntetika". Lil prý oleje od různejch výrobců, ale vždy prý "polosyntetiku". Na tomhle skůtru se mě poprvé zachtělo tuningu. V době, kdy měl cca 11000km, jsem měnil válec s dalšíma věcma - vejfuk, vário apod... Nebudu tvrdit, že spalovací prostor válce byl úplně čistej, jako u novýho motoru. To je samozřejmě blbost. Ale byla tam jenom taková malá, spíš povrchová vrstvička karbonu - spíš jenom povrchově okouřenej vrch pístu a spodek hlavy - šlo přes to i normálně přečíst označení pístu. Když jsem namočil hadr do naturalu 95, tak to tím šlo při troše snahy normálně smejt.

Pak uvedu švárovo Piaggio NRG Power 50ccm 2T, který kupoval před cca 5ti rokama, jako nový tady v Chrudimi a po celou dobu lil na doporučení výdělkuchtivýho prodejce dražší olej označenej jako "plně syntetický". Na moje rady, aby tam lil levnější "polosyntetiku", že to bude sériovýmu motoru víc vyhovovat a navíc ještě pár korun ušetří, nedbal a lil tam po celou dobu skoro 2x dražší "plnou syntetiku". Před cca 2-3 měsícema se mu zachtělo vyššího výkonu, že bude na skůtru přes léto jezdit do práce, ale těch 10km je i v mírně kopcovitým terénu na tý sériovce fakt opruz - každej menší kopeček = 30-40km/h. Volba padla na válec Malossi sport 70ccm. Po sundání sériovýho válce, kterej měl najeto 14000km (troufám si tvrdit, že jen o fous větší nájezd, než ten můj Neos) na vrchu pístu i ze spodu hlavy cca 0,5mm vrtstva usazenýho černýho karbonu. Prostě taková tvrdá krusta, která se dala odlupovat po kusech šroubovákem. Vejfukovej kanál a koleno vejfuku to samý. A teď si vem, že se ten bordel začne za provozu motoru z pístu a z hlavy odlupovat - no, myslím že s toho motor moc nadšenej nebude...

Takže pokud se mě někdo zeptá, jakej olej používat pro sériovej, nebo lehce upravenej 2T motor ve skůtru, vždycky mu doporučím olej, kterej je označenej jako "polosyntetika" - ať je ten olej vycucanej z ropy, nebo vymačkanej z nějaký bobule...
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Aprilia SR 50 Street / SR 50R

Příspěvekod Hasmann » 19 črc 2014, 12:53

Tak jinak...I oleje označené za plnou syntetiku vpravdě plně syntetické nejsou, protože jsou více či méně mixy olejů. Jak jsem psal v postu viz výše, opravdu čistou syntetiku dneska jen tak nekoupíte. Jsou to specializované oleje, které nekoupíte za dvě kila v krámu s moto věcma. A tyhle oleje jsou jasně označeny jako RACING viz post a tyhle se do běžné mašiny nelijou. Mě by zajímal názor TUNERA a dalších tuning jezdců, závodníků, co do těch 2T střel vysokootáčkových lijou. A když už někdo lije rádoby plnou syntetiku tak by měl vědět, že s tím motorem by podle toho měli jezdit aby předešli usazování karbonu. Mimochodem oleje od Repsolu jsou výrobcem Aprilia přímo doporučovány. Takže výrobce je blbec, na VŠCHT jsou blbci a odborníci jsou jen na fórech... :-D
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

PředchozíDalší

Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků