Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
16 bře 2012, 21:54
Ahoj všem, mám takový problém, poprvé v životě jsem si pořídil skůtr a hned s ním mám problém. Vlastním ho teprve 4. den a o to víc mi to štve.
Problém: Při studeném startu, např.ráno, skůtr nastartuju tak na 4-5 pokus nohou, ale nastartuju.Ručním tlačítkem, je po rán u problém.
Info o motorce: Aprilia sr 50 LC r.v 2002, najete 7.000km.
Po najetí cca 15Km do práce,zastavím a motor po chvíly zhasne, neudrží volnoběh. A když ho zkusím znovu nastartovat chytne, ale volnoběh většinou nedrží,takže opět zhasne.Když ho nechám po vypnutí stát cca.2 minuty, už ho ručně nenastartuju a když to zkusím nohou, nastartuje pouze když přidávám plyn.
Pak když vystydne nastartuju normálně, ale většinou nohou, ručním tlačítkem chytá fakt na nic.
V provozu se motorka chová úplně super, zrychlení stejný za tepla i za studena, drží rychlost, neškytá, nedusí se, jede úplně normálně. Problém mám jen s tím startováním a volnoběhem za tepla.
Předem všem děkuji za jakýkoliv postřeh.
Kuba
17 bře 2012, 09:42
Máš to špatně nastavené. Volnoběh se nastavuje za tepla,takže to pošteluj aby za tepla držel volnoběžné otáčky. Jakou barvu má svíčka ? Možná špatná tryska,možná bude stačit poladit to šroubkem na karburátoru. Ještě co tam máš za motor ? Aprilka LC mohla být se 3 motorama. Piaggio,Minarelli a nebo Morini ? Je to origo a nebo tam jsou nějaké jiné věci ? Nemáš tam open filtr ?
17 bře 2012, 12:03
Motor je Piaggio. Svíčku dnes zkontroluji. Nejde mi do hlavy, že za studena je všechno o.k, ale za tepla ho nemůžu nastartovat ručním tl. vůbec ani s plynem a nohou chytne jen s přidáním plynu.
Open filtr tam nemám ani žádný jiný tuning, vše originál stav.
Zkusím poštelovat za tepla volnoběh a uvidím, jestli bude po problemu. pak kdyžtak rozeberu celý karburátor.
Byl jsem v servisu a řekl jsem jaký mám problém a tam mi hned strašili, že můžu mít odlítanou kompresy a to se mi nezdá.
17 bře 2012, 22:42
Zkus ten volnoběh,aby byl za tepla OK. Kdyžtak mrkni i na sytič,jestli funguje jak má. Lepší by byl manuální.
18 bře 2012, 21:57
po dohodě s původním majitelem, sem odvezl skůtr na opravu jemu. Sytič je na motorce manualní. Uvidím co mi původní majitel řekne a dám ti vědět co s tím je.
Ještě bych se zeptal jaká by měla být na tomto skůtru max.rychlost? Tachometr ukazuje 60 ale po projetí kolem městského radaru bylo ukázano 50.
Na skůtru je vše originál, žádný tuning na něm nebyl. Výfuk také originál.
dík Kuba
19 bře 2012, 06:49
Pokud je skútr odblokovanej,měl by jezdit bezproblemu kolem skutečnejch 70ti.
25 bře 2012, 23:01
Tak je skůtr zase doma, údajný problém byl v neseštelovaném volnoběhu a vypadlého lanka ručního sytiče. 2 dny startoval jako fík, za tepla studena a po 2 dnech to stojí zase za velký kulový. Někdo z Plzně, koho bych mohl poprosit, aby se na to kouknul? Za tepla to prostě špatně chytá.
25 bře 2012, 23:23
Co svíčka ? Je krásně cihlová?
26 bře 2012, 07:39
Já jsem z Plzně.....možná kdyby jsi měl vyplněný bydliště.....
26 bře 2012, 09:05
TUNER píše:Já jsem z Plzně.....možná kdyby jsi měl vyplněný bydliště.....
Bydliště doplněno:-) bydlim v Plzni ale skůtra mám už ve Vejprnicích v garáži, kam se stěhuju. Pokud bys měl chuť se na to kouknout, byl bych strašně rád. Kdykoliv, kamkoliv za tebou přijedu a samozřejmě to nechci zadarmo. Dej vědět, díky!
26 bře 2012, 09:06
TUNER píše:Já jsem z Plzně.....možná kdyby jsi měl vyplněný bydliště.....
Do SZ jsem ti odeslal můj mail.
Kuba
27 bře 2012, 22:18
Tak já mám stejný problém s Neosem. Abych nastartoval, musím dát plnej plyn a nakopnout to nohou. Startérem to nejde. Myslím si že to má malou kompresi, přeci jen nohou se to protočí víc.
31 črc 2014, 22:50
Ahoj ve spolek. Mám taky problém se svým skútříkem. Jedná se taktéž o Aprilii SR 50 LC r.v.99. Skútra za studena nastartuji nožním startérem asi tak na 10té šlápnutí s použitím mechanického sytiče. Chytí a běží. Otáčky jsou vyšší a po chvíli klesnou na klasické volnoběžné. Nechám ho chvíli ohřát. Po přidání plynu k rozjezdu motor nejde vytočit a nemohu se rozjet. Otáčky se zvýší a svévolně sníží i když držím plyn ve stejné poloze. Občas jakoby střelí do výfuku. Svíčka je mokrá, jako by od oleje. Zkoušel jsem jinou svíčku, problém je stejný. Všiml jsem si, že ze spoje výfuk-válec mi kape nespálený olej. Po nastartování dost kouří, po zahřátí se kouř z výfuku zmenší. Skútr dlouhou dobu stál. Vypustil jsem z něj starý benzin a olej, dolil nový, vyčistil vzduchový filtr a skútr jezdil jak má. Bohužel teď, téměř po měsíci došlo k tomuto problému. Prosím o radu na co se případně zaměřit, abych mohl zase jezdit. Předem díky.
01 srp 2014, 05:29
Mrkni na karburátor - seřiď. A taky jestli ti neprotéká olej do karburátoru když skútr stojí.
01 srp 2014, 12:39
Pokusím se. Ještě se zeptám, jaká by byla příčina protékání oleje do karburátoru? Předpokládám že tam bude nějaké olejové čerpadlo a to nebude těsnit. Je volně přístupné, nebo se někde schovává? Díky