Aprilia SR 50 LC - za tepla nestartuje

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Re: Aprilia SR 50 LC - za tepla nestartuje

Příspěvekod TUNER » 02 srp 2014, 19:57

Olejové čerpadlo je pod krytem vodní pumpy - při pohledu zpředu je tam plastovej deklák na dva šroubky,vedou skrz něj 2 hadičky,tak když ho sundáš,uvidíš čerpadlo,ale to nic neřeší. Na karburátoru může být přívod kterej uzavírá malinká kulička s pružinkou a může se stát,že olej při samospádu pružinku přetlačí,nateče do karburátoru a pak skútr nejde startovat. Stačí mrknout do karburátoru zda na dně není olej a uvidíš hned co dál ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Aprilia SR 50 LC - za tepla nestartuje

Příspěvekod eggnoog » 03 srp 2014, 22:26

Tak jsem se do toho dnes pustil. Vyčistil jsem karburátor - vyšrouboval jsem trysky a profoukl je. Prostě jsem očistil vše co šlo povolit :-) Když jsem sundal airbox z karburátoru, bylo gumové koleno od benzínu, možná směsi benzínu a oleje. Bylo toho drobet i na pěnovém filtru. Z druhé strany byl karburátor suchý resp. nebyly tam žádné známky hromadícího se oleje. Očistil jsem ještě svíčku a zkusil to našlápnout. Motor běžel na volnoběh normálně, nejdřív zvýšené otáčky které po chvíli klesly. Po přidání plynu bohužel nenastala žádná změna, motor stále nešel vytočit, jakoby vynechával. Zkoušel jsem taky ladit směs, ale ani to nepomohlo, resp.nenastala žádná změna. Když jsem mrknul na svíčku, byla zase mokrá.... Chtěl bych se tedy zeptat na příčinu toho oleje či olejové směsi v karburátoru na straně vstupu vzduchu a zda to může být příčina mého problému? Případně další typ na co se zaměřit. Díky moc.

-- 04 srp 2014, 18:26 --

Taky jsem zkoušel podtlakový ventil nádrže. Z karburátoru jsem odpojil benzínovou hadičku, z té vyteklo drobet benzínu - nejspíš zbytek v hadičce. Poté z ní již neteklo nic. Z toho usuzuji, že podtlakový ventil bude dobrý.
eggnoog

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 24
Registrován: 08 čer 2014, 20:48
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Aprilia SR50 LC

Re: Aprilia SR 50 LC - za tepla nestartuje

Příspěvekod Mr.Voza » 04 srp 2014, 20:41

Pokud jseš si 100% jistej, že je karbec čistej, zkusil bych jinou svíčku, pak vyčistit vzduchovej filtr (možná zkusit nastartovat a vytočit bez něj, jestli se to bude chovat stejně - ale nikde bez něj nejezdit, jenom zkusit na pár vteřin nastartovat, jak se to bude chovat), a zkouknout klapky, jestli těsněj - ty jsou za karburátorem pod tou gumovou přírubou - měli by těsnit a neměly by pouštět tlak od klikovky zpátky do karburátoru.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Aprilia SR 50 LC - za tepla nestartuje

Příspěvekod eggnoog » 04 srp 2014, 21:45

Začalo to tím, že skútr cca 14 dni stál. Když jsem naposled jezdil, vše bylo v pořádku, akorát se rozsvítilo hladové oko. Mezitím jsem koupil svíčku která tam má být dle manuálu. Zhruba po těch 14 dnech jsem ji tam dal a zkusil nastartovat. Tím to začalo, motor nešel vytočit. Volnoběh v normálu. Novou svíčku jsem vyndal a byla černá a mokrá. Zkusil jsem tam dát zpět tu původní na kterou to jezdilo ale projev motoru se již nezměnil. Zkusil jsem to nastartovat i bez filtru, ale změna žádná. Ani po zacpání sacího otvoru filtrboxu nedošlo ke změně. Pouze když dám sytič při volnoběžných otáčkách, tak motor chcípne. Ještě když skútr jezdil, všiml jsem si že ze spoje válec-výfuk kape černý nespálený bordel, předpokládám benzín s olejem. Na klapky určitě kouknu. Ještě jsem vypozoroval že se objevuje ve filtrboxu olej s benzínem - projev netěsných klapek? Jinak vzduchový filtr jsem cca před měsícem propláchl a nastříkal olejem na filtry.
eggnoog

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 24
Registrován: 08 čer 2014, 20:48
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Aprilia SR50 LC

Re: Aprilia SR 50 LC - za tepla nestartuje

Příspěvekod TUNER » 04 srp 2014, 22:30

Ano pokud se ti vrací směs do filtru,mohou to být klapky.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Aprilia SR 50 LC - za tepla nestartuje

Příspěvekod eggnoog » 25 srp 2014, 20:55

Tak jsem se po dovolené dostal opět ke skútru. Klapky jsem vymontoval. Mám tam klapky Top Performance se sklolaminát. nebo karbonovými lístky, prostě nejsou plechové. Po prozkoumání jsem zjistil že lístky po stranách úplně nedosedají, ale není to nic hrozného. Zkusím koupit nové, k sériovému karburátoru asi nebudu potřebovat žádné extra, nebo ano? Viděl bych to koupit klapky opět se sklolaminátovými nebo karbonovými lístky, něco jako ty původní. Nebo neválí se ti TUNERE nějaké použité, funkční v garáži? Ještě se zeptám, má být těsnění i mezi klapkami a gumovou přírubou karburátoru nebo tam je to zbytečné?
eggnoog

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 24
Registrován: 08 čer 2014, 20:48
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Aprilia SR50 LC

Re: Aprilia SR 50 LC - za tepla nestartuje

Příspěvekod TUNER » 25 srp 2014, 21:07

Až pojedu do garáže,tak se mrknu,ale myslim že nic extra mi tam nezbylo. Jaké tam máš klapky - domek ? Seriový a jen jiné lístky a nebo Komplet jiný domek klapek ? Na karburátoru tolik nezáleží,ale když už o něm mluvíš,tak co tam máš za komplet setup? Záleží kolik ti motor točí,podle toho bych volil sílu lístků. Já jezdim na seriovce kolem 10 000 otáček a mam origo klapky se seriovýma plechovýma lístkama.
Papírové těsnění přímo pod přírubou být nemá. Ale pokud už je příruba stará a guma v nic moc stavu,může se máznout lukoprenem. Jinak těsnění doma taky mam,včetně snad ještě podložky pod klapky,kdyby jsi chtěl.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Aprilia SR 50 LC - za tepla nestartuje

Příspěvekod eggnoog » 25 srp 2014, 22:01

Domeček a lístky vypadají následovně: (nevim zda je to origiál domek, takhle jsem to koupil)
20140820_164327-800.jpg

20140825_215040-800.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
eggnoog

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 24
Registrován: 08 čer 2014, 20:48
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Aprilia SR50 LC

Re: Aprilia SR 50 LC - za tepla nestartuje

Příspěvekod TUNER » 26 srp 2014, 05:50

Jj,originál,jen jiné lístky.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Aprilia SR 50 LC - za tepla nestartuje

Příspěvekod eggnoog » 26 srp 2014, 21:09

Sháněl jsem lístky na netu, ale nikde neuvádí rozměry, takže budu muset koupit asi celé klapky :-( Jinak k setupu, měla by to být série 50 ccm, karburátor je tam klasika Dellorto PHBN 12, standardní filtrbox, klapky tedy originál s jinými lístky a výfuk nějaký vykuchaný. Svíčku jsem koupil dle manuálu a to NGK BR8 HS. Takže žádný tuning, mám ho chvíli a potřeboval bych aby to zase jezdilo ;-)
Ještě k těm klapkám. Nezdá se mi že by tam byla zase až tak velká mezera aby to házelo do filtrboxu tolik směsi. Při správném natočení trochu po stranách prosvítá světlo, ale moc to není. Když natáhnu pusou, tak vzduch projde přes netěsnost (někde jsem se dočetl že by to nemělo být). Bez nějakého gumového povrchu domečku pod klapkami to asi nikdy absolutně těsnit nebude.
Našel jsem tyto klapky:

http://www.skutry-levne.cz/nahradni-dil ... 97734.html

Doufám že budou těsnější než ty moje..... co myslíš TUNERE?
eggnoog

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 24
Registrován: 08 čer 2014, 20:48
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Aprilia SR50 LC

Re: Aprilia SR 50 LC - za tepla nestartuje

Příspěvekod eggnoog » 27 srp 2014, 21:17

Tak jsem dnes asi přišel na závadu. Vyndal jsem karburátor abych ho znovu pročistil. Po připojení hadičky od olejového čerpadla se zalil karburátor olejem. Dokud byla hadička volně (i směrem dolů), nic z ní nevyteklo. Ke karburátoru nebyly připojeny jiné hadičky. To znamená že by mohl být poškozen přívod s uzávěrem (pružinka s kuličkou). Předpokládám že je to to, na co se nasazuje hadička. Nechá se to někde pořídit?
eggnoog

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 24
Registrován: 08 čer 2014, 20:48
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Aprilia SR50 LC

Předchozí

Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků