Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
Odeslat odpověď

Aprilia SR 50 Ditech Gameboy a tuning úpravy?

18 črc 2018, 22:19

Ahoj,
vlastním Aprilii SR 50 Ditech 2001. Ano, vím - vlastním to nejhorší, co kdy bylo stvořeno.
Nicméně mám na tom najeto 4tkm - válelo se to v garáži. Ted jsem to oprášil a za poslední měsíc to ujelo 800km.
Každopadně 17 let uteklo a doba se změnila. "Padesátkovej" skůtr s ECU restrikcí na dnešní dobu a silnici prostě už nestačí.
Odstranil jsem kroužek ve variátoru a letí to teď nějakých 55-60km/h podle GPS (tachometr totiž velmi kecá).
Nenašel jsem bohůžel tady podobné téma a nebo téma, kde by to bylo již zoodpovězené.

Vlastní tady někdo ten gameboy? Prodá ho a nebo mi to uděla jako službu? Praha a okolí?
Jaký doporučujete úpravy? Chtěl bych alespoň variátor a výfuk. Zároveň bych si od těchto dvou nových komponent přál, aby eventualně pasovali na novejší Aprilii SR 50, až se tenhle Ditech rozpadne - jak je zvykem.

Díky moc.

Re: Aprilia SR 50 Ditech Gameboy a tuning úpravy?

22 dub 2021, 21:49

Ahoj, docela by mě to zajímalo. To v čr není nikdo, kdo by za pomoci gameboye a cartridge dokázal nahrát "development" mapu vstřikování? Nikdo to tu nemá? Bez této úpravy je výměna sériového výfuku za lepší téměř k ničemu (moto jede jak pila jen po dobu kdy jednotka jede na "sytič"). Kdysi jsem se na to dotazoval v Aspiritu v Praze a koukali na mě jak na idiota......Pokud vím tak na Ditech i Purejet je do určitého rv. gameboy jediná možnost sw. derestrikce (koupit se dá cartridge cca 10 000kč na e-bayi + gameboy dle stavu cca 2 000). S výfukem je to trochu loterie, problém je popsaný výše, pokud se neudělá změna ve vstřikování (buď softwarově delším časem vstřiku nebo zvýšením tlaku benzinu + vzduchu z kompresoru) moto pojede na chudou směs, může se přehřívat a o moc lépe nepojede. Výhodou bude lepší zvuk, o mnoho nižší hmotnost výfuku. Variátor je dost přeceňovaná úprava, sériový pokud je v dobrém stavu (válečky, vodítka, vůle na čepu) udělá dobrou práci. Co můžu rozhodně doporučit je kuličkové axiální ložisko do sestavy zadní řemenice pod kontrastní pružinu (mám nainstalováno a daleko lépe variátor "podřazuje" v kopcích po ubrání a přidání plynu. Díky tomu, že variátor funguje díky tření, je tepelně namáhán a nemá stejnou charakteristiku při zrychlování a zpomalování, řemen se teplem protahuje a zároveň opotřebovává atd, je celý systém dost komplikovaný. Upřímně jsem zatím nečetl pořádný návod co dělat pokud vyměním kontrastku za silnější, jak nastavit variátor pomocí podložek (zlepší se rozjezdy, ale klesne maximálka) a už vůbec nepřeberné množství řemenů kde každý "pasující" na daný stroj je jinak dlouhý - komplexní detailní návod chybí. Malossi Multivar mám samozřejmě odjetý (cca 12 000 km) válečky vydržely max. 3000 km (cca 2 roky, pak na nich byly viditelné plošky) řemen i vodítka jsem měnil vždy s válečky. Osobně si myslím, že válečky od Malossi nejsou co se týče životnosti nic moc a variátor se dá ladit (můj případ) jen pokus omylem a vybranou konfiguraci si držet. Nikoho férového, kdo by to udělal pořádně tu neznám (ladění na brzdě je dobrá věc, ale vyžaduje to hodně placeného času, a babrat se s 50-tkou chce málokdo). Nezapomeň občas měnit řemínek pohonu olejového čerpadla a vodní pumpy :) Jo a poslední věc, co se naučíš sám ti zůstane, protože tyhle motory nechce nikdo (ani v ofiko servisu) opravovat (vim o čem mluvim, prasklo mi těsnení pod vstřikovačem díky čemuž moto špatně chytalo za studena, jinak jezdilo dobře a nikdo nechtěl motorku ani na zjištění problému. Nakonec jsem si to zdiagnostikoval a opravil sám, vstřikovač (tělo kde je konektor) se téměř utavil a byl na výměnu.
Odeslat odpověď