Aprilia SR 50 2017 na 70 ccm

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Aprilia SR 50 2017 na 70 ccm

Příspěvekod mathycze » 28 srp 2017, 15:53

Zdravím pánové,

vím, že už se to tady milionkrát řešilo, pročetl jsem všechny příspěvky, ale odpověď jsem nenašel. Takže od začátku. Koupil jsem úplně novou Aprilia SR 50 2T karburátor model 2017, najel cca 250 km. Pak objednal veškeré díly pro zvýšení výkonu motoru. Můj cíl je jasný, poměr co největší výkon a rychlost...

Mám tyto díly:

Výfuk Yasuni R Piaggio hliník - zde sundány oba restriktory
Svíčka NGK BR9ES
Vzduchový filtr Double-Redsponge Ditech
Klapkový blok Top Performances TPR Piaggio
Primární převod TopRacing Piaggio2 15/38 +40%
Sekundární převod Piaggio2 16/47
Kontrastní pružiny Piaggio/Peugeot - sada 3 tvrdosti - použita ta nejsilněší
Spojkový zvon Naraku V.2 CNC 107mm
Sportivní spojka Naraku 107mm )
Karburátor KIT MALOSSI PHBG 21 BD pre motory PIAGGIO - trysky mám od 50 do 90, vyzkoušeny snad všechny.
NARAKU SPORT VARIATOR
Aprilia SR50 R 70cc Big Bore Kit

Vše namontováno, 4x zkontrolováno a to nejlepší nakonec, skůtr jede hůře jak serie (otevřená serie), maximálně někde kolem 70 km/h, do kopce 20 km/h...

Poradí někdo, kde se stala chyba?

Díky
mathycze

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 28 srp 2017, 15:38

Re: Aprilia SR 50 2017 na 70 ccm

Příspěvekod martin.spata » 28 srp 2017, 17:07

Ahoj. Docela jsi do toho nasypal.. Podle mě bude problém někde u variátoru nebo spojky. Já bych zkusil dát seriovou spojku a varec. Pokud to i potom pojede méně zkus obrácený postup tj. Serie valec karbec vyfuk. Podle toho by jsi se mohl odrazit a vyměňovat díly vylučovací metodou. Další co mě napadlo že ti tam jde málo benzínu a s tím bych asi začal jde vytočit motor do plných otáček?
martin.spata

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 10
Registrován: 13 čer 2017, 22:09
Skútr / moto: Honda PCX125

Re: Aprilia SR 50 2017 na 70 ccm

Příspěvekod TUNER » 31 srp 2017, 13:29

Myslim že problém bude jednak v těžkém převodu...... o 40% delší převod je na seriovku sakra MOC. Já dával na upravenou 70 ccm něco kolem 10-15% aby to bylo optimální,zbytek se dohnal otáčkama. 20% už mi přišlo při testování moc a to jsem měl výkon kolem 15 PS.....
Co to je za válec ? Litina či ALU ? Yasuni R je základní laďák,takže s tim potenciál motoru určitě nedosáhneš....
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Aprilia SR 50 2017 na 70 ccm

Příspěvekod skompa » 31 srp 2017, 13:55

Ahoj,
taky myslím, že bude problém v tak těžkém převodu. Dával jsi k tomu i jiné válečky?
Zkusil bych dát původní převod a zbytek doladit kontrastkou/válečky.
skompa

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 40
Registrován: 25 čer 2012, 22:03

Re: Aprilia SR 50 2017 na 70 ccm

Příspěvekod mathycze » 31 srp 2017, 23:15

Ahojte,

ano převod je problém, dal jsem zpět serii. Výfuk je taky špatný, dal jsem zpět serii, nicméně skůtr jede furt hůře než serie... Čekám teď na variator Multivar, tak snad už se posunu.... Ten skůtr prostě nejede odspoda, vytočí se motor až z kopce dolu.... Do kopce to jede 20....

Píst je ALU... Válečky tyto:
http://www.scootland.cz/zbozi/naraku-va ... t-piaggio/

Btw. TUNERe, mohl bys napsat, kterýma dílama konkrétně se ti povedlo dostat na 15 koní? Co přesně si tam dal?

Myslím, že to pomůže spoustě lidem...

Díky

Martin
mathycze

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 28 srp 2017, 15:38

Re: Aprilia SR 50 2017 na 70 ccm

Příspěvekod skompa » 31 srp 2017, 23:44

A co ta kontrastni pruzina? Některé nové bývají dokonce měkčí, než ty původní a pak by mohl mit skutr problemy do kopců.
Zkusil bych pripadne zlutou Malossi.
skompa

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 40
Registrován: 25 čer 2012, 22:03

Re: Aprilia SR 50 2017 na 70 ccm

Příspěvekod Strmal » 01 zář 2017, 13:01

a ladil jsi i variátor (testovací sada válečků nebo různé gramáže válečků), nebo jsi tam dal jen těch 8g co je v sadě???

v jakých otáčkách ti spíná spojka???
Malaguti Madison 200 Blak Rider

Dříve bylo - Malaguti F15 Firefox
___________________________________
http://skutrkyjov.webnode.cz/
Uživatelský avatar
Strmal

250+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 319
Registrován: 12 kvě 2008, 13:07
Bydliště: Kyjov / Brno
Skútr / moto: Malaguti Madison S200 Black Rider
Tuning / úpravy: Multivárek, LeoVince GranTurismo

Re: Aprilia SR 50 2017 na 70 ccm

Příspěvekod skompa » 01 zář 2017, 13:23

Jinak když už jsi zminoval scootland, nekoukal jsi na jejich grafy z měření úpravených skutru? K tvemu skutru je tam celkem dosta měření.
Např. u jednoho vybraného měření dávali 70cc válec, multivar válečky 7g a modrou kontrastku.
Pokud jsi ale objednal Malossi multivar, tak bys němu měl dostat kontrastku přímo odladěnou na něj a k tomu adekvátní hmotnost válečků.
skompa

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 40
Registrován: 25 čer 2012, 22:03

Re: Aprilia SR 50 2017 na 70 ccm

Příspěvekod mathycze » 01 zář 2017, 15:01

A co ta kontrastni pruzina? Některé nové bývají dokonce měkčí, než ty původní a pak by mohl mit skutr problemy do kopců.
Zkusil bych pripadne zlutou Malossi.

- kontrastní pružiny jsem nezkoušel, vyzkouším....

Skompa - já měl jen ten variátor naraku a serii, takže jsem neměl co vyzkoušet... Dnes přišel Multivar, takže zase bude celej víkend testovačka a uvidím... Ani na scootlandu ale nemají přímo napsané - dej tam tohle tohle tohle a bude to...

Třeba výfuk, jakej dát výfuk pro největší výkon????? Ja už ten Yasumi celej rozřezal, úplně uvolnil a stejně jede hůře než serie....

Joo a malem bych zapomněl, ja nemám otáčkoměr, jak mám poznat, v jakých otáčkách zabírá variator?????
mathycze

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 28 srp 2017, 15:38

Re: Aprilia SR 50 2017 na 70 ccm

Příspěvekod mira58 » 01 zář 2017, 21:08

Prvně si musíš uvědomit, že tuning je jedno velký ladění a nikdy nenastavíš nic napoprvý. Ono měnit několik dílů naráz je docela záhul i pro zkušený tunery.

Yasuni R sice není žádnej high end, ale neviděl bych v něm úplně problém. Spíš nám řekni, co tam máš za válec, protože z tohodle moc nepoznáme (písty jsou vždy alu :D , ale pokud myslíš alu válec, tak si najdi graf danýho válce a podívej se na pracovní otáčky a podle toho nastav vario). Kontrastku bych nehrotil, pokud jsi měnil za tvrdší - sám na 70ce litině s pro replicou a komplet zbytkem jezdím medium. Ve variu samotným problém taky nevidím, ikdyž nechápu, co se všem líbí na Naraku.

Problém vidím v celkovém odladění - odladit karbec a válečky.. a samozřejmě dát tvrdý pružinky. (nezapomínat na jehlu, u PHBG 19ky i 21ky jsem měl standardně úplně nepoužitelnou)

Jinak doporučuju koupit otáčkoměr, podle sluchu se otáčky blbě odhadujou.. Měly by být pokud možno stejný v celým spektru zrychlování a při maximálce vylízt.
meglio pazzo che perfettino del cazzo
mira58

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 01 zář 2017, 20:25
Skútr / moto: CPI Oliver Sport 70 LC
Tuning / úpravy: komplet - čistě pro zábavu

Re: Aprilia SR 50 2017 na 70 ccm

Příspěvekod TUNER » 05 zář 2017, 07:09

Co přesně jsem tam dal je úplně jedno. Jak tady píšou kluci,každý konkretní stroj je potřeba odladit. 2T jsou citlivé stroje a u dvou stejných strojů se stejnýma dílama můžou být rozdíly v naladění.
Ale pro představu jezdil jsem válce Airsal T6,Motoforce Racing,Stage6 Sport i Racing atd....spousta z nich měla upravené kanály i časování. Výfuky Stage6 R1200,Polini for Race a další méně výkonné. Doma mám Yasuni C20,ještě zabalenou a pár válců. Karburátory 17,5 - 19 - 21 mm,různé spojky i variátory snad od všech výrobců co byli na trhu.
Nějaký počtení z dob minulých je třeba tady.... ;-)

http://forum.scooter-tuning.cz/viewtopi ... nerovo+f15
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Aprilia SR 50 2017 na 70 ccm

Příspěvekod Mr.Voza » 11 zář 2017, 13:42

Podle toho, co píšeš, že jsi nezkoušel jiný gramáže válečků do variátoru, tak museš mít problém na 100% tam. Měníš sérii válec za 70ccm, kterej může mít jiný časování kanálů a ještě k tomu dáváš laďák, kterej změní celou výkonovou křivku motoru - to se pak nediv, že to s původním nastavením variátoru jede hůř, než série. Motor s původním nastavením variátoru prostě běží v otáčkách, kde nemá vůbec žádnej výkon. Musíš vyzkoušet ve variátoru lehččí gramáže válečků. Pro představu - já na válci Malossi sport 70ccm se streetovým vejfukem LeoVince Sito válečky 7g. Po výměně jenom vejfuku za S6 Pro Replica válečky 4,5g. Pak ještě výměna válce za S6 Street Race 70ccm (ostřejší válec, jiný časování kanálů), byli ideální válečky 4g. To jen pro představu jaký gramáže by jsi měl cca testovat.

Nastavení zbytku motoru, tryska, jehla, kontrastka, pružinky ve spojce, podložky pod řemenici variátoru... to jsou další věcy, který je pak potřeba doladit. Tuning není o tom, nakoupit hromadu dílů, nasadit je na motor a čekat, že to poletí jak raketa - je to desítky, ne-li stovky hodin strávenejch laděním a zkoušením různejch kombinací dílů, trysek, válečků, pružin, pružinek apod..., pro začátečníka bez zkušeností to může bejt fakt peklo. Člověk musí bejt trochu magor, aby ho to bavilo :twisted:
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Aprilia SR 50 2017 na 70 ccm

Příspěvekod Mirus1 » 11 zář 2017, 14:35

A já si zase myslím,že kocúr se už s tímto nickem tady neozve :D :roll:
Já nechápu,že furt dokola mu na ty jeho dementroidy,sakra to je výraz :D skáčete,vždyť je to jako přes kopírák. Jedině je to tak,že vás to baví furt odpovídat na jeho každou vymyšlenou krávovinu,která se ovšem samozřejmě nikde a nikdy nekoná :roll:

Jinak ale chápu,že jiné to tady asi už nikdy nebude :? :( nazdar....
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 822
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

Re: Aprilia SR 50 2017 na 70 ccm

Příspěvekod krupajs » 28 zář 2017, 22:39

Asi tak,kocourek.....Posli fotky vseho a bude to
Uživatelský avatar
krupajs

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 23
Registrován: 13 čer 2015, 21:01
Skútr / moto: Piaggio NRG Power DT


Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků

cron