[quote=IVO]ODBĚHLY jste tady od téma a to 2 nebo 4 taky, které jsou lepši?? Dvou takt nemůže byt nikdy tak kvalitně mazán, jako 4 t protože olej je tak silně zředěn benzinem, 1 ku 30 až 50 , že mazací účinek je minimální a tím i menši životnost válce, pistu, ložisek, apo. Samozřejmě záleží na kvalitě oleje.
[/quote]
u 4T je mazaní horší z hlediska toho,že olej maže tzv. samospádem,kdežto u 2T jde oleje samozřejmě víc spolu s benzínem,tudíž bude 2T motor více mazán.Zkusím to rozvést,u 4T motoru je jakási vana naplněná olejem,čerpadlem (ozubené kolečko) se vhání olej nahoru jakoby ke svíčce,a odtud padá samospádem dolů přes píst (ten maže) až zpět do vany a tak to jde furt dokola.Je velice zjednodušené,no a u 2T nic takového není,olej jde přímo na píst a je tak lépe mazán...ale neboj 4T má jiné výhody a že jich není málo... :rolleyes: