od Mr.Voza » 30 led 2016, 10:19
Ano, to riziko u 2T opravdu je, protože když jedeš z kopce se zavřeným plynem, tak se do motoru nedostává množství benzínu a tím i oleje úměrný k otáčkám, který motor při takový jízdě má. Další úskalí u některjech typů 2T motorů (záleží na kontrukci olejovýho čerpadla) je to, že se při takový jízdě z karburátoru spotřebovává jenom malý množství benzínu, ale olej tam čarpadlo cpe furt, takže se může stát, že se benzín v karburátoru natolik přesytí olejem, že to prostě chcípne (vlastní zkušenost), nebo to v tom lepším případě začne na chvíli hulit jak dýmovnice, než se spálí benzín přesycenej olejem. Tohle se týká, co vím ze zkušenosti, Minarelli 50ccm motorů, který maj olejový čerpadlo hnaný natvrdo od kliky a to dává množstní oleje podle otáček motoru. Třeba Piaggia 50ccm maj rozdvojený plynový lanko, který ovládá olejový čerpadlo podle přidanýho plynu, takže tam je tenhle problém částečně eliminovanej. Zadření motoru z důvodu nedostatlu oleje tam ale hrozí furt. Z toho důvodu je dobrý u jakýhokoliv 2T motoru při delší jízdě z kopce jednou za pár vteřin "provrknout" plyn, aby se dostával do motoru s benzínem olej.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP