Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).
21 črc 2014, 19:33
Zdravím, mám yuki shotgun 50 4t ale už moc věcí na něm čínských není. Potřeboval bych poradit. Problém nastal asi před týdnem. A to že když přidám tak otáčky a rychlost jdou asi 2 sekundy na horu ale pak se skútr začne dusit a pokud nepustím plyn a znovu ho neotočím tak skútr nechce jet. Vyměnil sem svíčku, zapovací cívku, CDI, vyčistil karburátor, zkontroloval funkci podtlakového ventilu, ventily byly v pořádku (vůle), zkoušel sem nastavovat směs v karbecu ale pořád se to nezlepšilo i u všech pozic jehly v karburátoru se nic nezměnilo, variátor sem kontroloval tam nic nebylo válečky v pořádku vyměnil jsme kontrastní pružinu za tvrdší aby jel trošku do kopce. Motor točí maximálně 5000 otáček a né víc. Před tím točil 7500 úplně normálně. Když sem zkusil oddělat řemen a protočit motor se sice vytočil do 9000 otáček ale stejně tam ten pokles otáček byl. A co se týče rozjezdů tak šnek je rychlejší. Sem už bezradný tak Vás prosím o nějakou radu nebo zkušenost kterou s tímto máte díky.
22 črc 2014, 13:06
zkus jakou má kompres,zda vše je OK jak popisuješ tak seřídit vzduch na karbeci.
26 črc 2014, 16:55
Můžu se zeptat jaký tlak má být na kompresy ?
26 črc 2014, 17:07
Jestli je to dvoutakt tak nový 8-10atm
-- 26. 7. 2014 17:09 --
čtyř takt těch 12-14 atm
27 črc 2014, 20:57
No tak já mám kompresní tlak 4 atm
myslím si že kdybych tam neměl tu sportovní zapalovací cívku tak to ani nejde pač na tu starou to opravdu ani nestartovalo
prosím poraďte mi ja pokračovat dál. Nejspíš rozebrat motor a zjistil kde se ztrácí ten tlak co ?
27 črc 2014, 21:16
podívej se u čtyřtaktu na ventily a seřiď je.Vypadá to,že některý z ventilu uplně neuzavíra.Až to seřídíš tak znovu změř kompresi ať je vidět zda to něco pomohlo.
28 črc 2014, 20:44
Dobře díky za radu a kolik mám dát vůli ventilu ?? sání 0,10 a výfuk 0,20. každej říká něco jinýho tak tak se zmatenej.
28 črc 2014, 21:10
0,10 mm výfukový a 0,07 mm sací.
Jinak nejspíš to nebudou špatně seřízené ventilové vůle, ale přidřený píst, válec, netěsnící pístní kroužky, podpálené ventily nebo ohnuté.
Takže udělat GO motoru.
U QMB139 to není zas tak neobvyklé a ten motor je jednoduchý.
28 črc 2014, 21:28
Díky, rozeberu vyzkouším a uvidíme
28 črc 2014, 21:58
jackm píše:0,10 mm výfukový a 0,07 mm sací.
Jinak nejspíš to nebudou špatně seřízené ventilové vůle, ale přidřený píst, válec, netěsnící pístní kroužky, podpálené ventily nebo ohnuté.
Takže udělat GO motoru.
U QMB139 to není zas tak neobvyklé a ten motor je jednoduchý.
Nejprve musí začít ventily snadnějším zjišťováním ,až potom bude dělat další hlubší zásah.Přece nelze rozdělat motor jen kvůli tomu,že nezkontroloval ventily.Tam stačí když bude jeden ventil natvrdo a už se bude ztrácet tlak.Proto ta kontrola.
28 črc 2014, 22:34
No a kdepak se nám nachází ventily? V hlavě motoru.
Tedy logicky i kdyby se pouštěl rovnou do rozdělávání motoru, tak by musel odmontovat víko ventilů, zkontroloval by vůli ventilů (poznal by, že by neměly žádnou vůli) a poté by odmontovával teprve hlavu, válec.
29 črc 2014, 17:21
Můžu se zeptat jak zajistím po demontazi rozvodu a vacky stejne pozice jako pred demontazi ? Aby se mi pak nepotkali ventilys pistem. Diky
30 črc 2014, 17:08
Tím, že pohneš magnetem, nastavíš T aby bylo zároveň s ryskou.
Poté budeš mít vačku - její ozubené kolečko dírami kolmo k hlavě válce a nasadíš tam rozvodový řetízek.
Nastavení magnetaPoloha vačkové hřídele k hlavě válce bude vypadat takto
30 črc 2014, 20:27
Spinner píše:,,,,,, a zjistil kde se ztrácí ten tlak co ?
Stačí když do válce stříkneš třeba injekční stříkačkou olej. Píst do dolní úvratě, otvorem po svíčce stříknout tak 1,5cm3 oleje na horní stěnu válce a znovu změřit tlak.
Pokud je tlak vyšší ( olej přitěsní píst), bude problém nejspíš na pístu ( kroužky, propálená dírka) nebo válci ( rýhy, prasklina), pokud se tlak nezvýší jsou to patrně ventily nebo hlava ( prasklé sedlo atd.)