Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).
Odeslat odpověď

Ztráta výkonu a neustálý pokles otáček - spěchá !!!

21 črc 2014, 19:33

Zdravím, mám yuki shotgun 50 4t ale už moc věcí na něm čínských není. Potřeboval bych poradit. Problém nastal asi před týdnem. A to že když přidám tak otáčky a rychlost jdou asi 2 sekundy na horu ale pak se skútr začne dusit a pokud nepustím plyn a znovu ho neotočím tak skútr nechce jet. Vyměnil sem svíčku, zapovací cívku, CDI, vyčistil karburátor, zkontroloval funkci podtlakového ventilu, ventily byly v pořádku (vůle), zkoušel sem nastavovat směs v karbecu ale pořád se to nezlepšilo i u všech pozic jehly v karburátoru se nic nezměnilo, variátor sem kontroloval tam nic nebylo válečky v pořádku vyměnil jsme kontrastní pružinu za tvrdší aby jel trošku do kopce. Motor točí maximálně 5000 otáček a né víc. Před tím točil 7500 úplně normálně. Když sem zkusil oddělat řemen a protočit motor se sice vytočil do 9000 otáček ale stejně tam ten pokles otáček byl. A co se týče rozjezdů tak šnek je rychlejší. Sem už bezradný tak Vás prosím o nějakou radu nebo zkušenost kterou s tímto máte díky.

Re: Ztráta výkonu a neustálý pokles otáček - spěchá !!!

22 črc 2014, 13:06

zkus jakou má kompres,zda vše je OK jak popisuješ tak seřídit vzduch na karbeci.

Re: Ztráta výkonu a neustálý pokles otáček - spěchá !!!

26 črc 2014, 16:55

Můžu se zeptat jaký tlak má být na kompresy ?

Re: Ztráta výkonu a neustálý pokles otáček - spěchá !!!

26 črc 2014, 17:07

Jestli je to dvoutakt tak nový 8-10atm

-- 26. 7. 2014 17:09 --

čtyř takt těch 12-14 atm

Re: Ztráta výkonu a neustálý pokles otáček - spěchá !!!

27 črc 2014, 20:57

No tak já mám kompresní tlak 4 atm :D myslím si že kdybych tam neměl tu sportovní zapalovací cívku tak to ani nejde pač na tu starou to opravdu ani nestartovalo :) prosím poraďte mi ja pokračovat dál. Nejspíš rozebrat motor a zjistil kde se ztrácí ten tlak co ?

Re: Ztráta výkonu a neustálý pokles otáček - spěchá !!!

27 črc 2014, 21:16

podívej se u čtyřtaktu na ventily a seřiď je.Vypadá to,že některý z ventilu uplně neuzavíra.Až to seřídíš tak znovu změř kompresi ať je vidět zda to něco pomohlo.

Re: Ztráta výkonu a neustálý pokles otáček - spěchá !!!

28 črc 2014, 20:44

Dobře díky za radu a kolik mám dát vůli ventilu ?? sání 0,10 a výfuk 0,20. každej říká něco jinýho tak tak se zmatenej.

Re: Ztráta výkonu a neustálý pokles otáček - spěchá !!!

28 črc 2014, 21:10

0,10 mm výfukový a 0,07 mm sací.
Jinak nejspíš to nebudou špatně seřízené ventilové vůle, ale přidřený píst, válec, netěsnící pístní kroužky, podpálené ventily nebo ohnuté.
Takže udělat GO motoru. :P

U QMB139 to není zas tak neobvyklé a ten motor je jednoduchý. :wink:

Re: Ztráta výkonu a neustálý pokles otáček - spěchá !!!

28 črc 2014, 21:28

Díky, rozeberu vyzkouším a uvidíme

Re: Ztráta výkonu a neustálý pokles otáček - spěchá !!!

28 črc 2014, 21:58

jackm píše:0,10 mm výfukový a 0,07 mm sací.
Jinak nejspíš to nebudou špatně seřízené ventilové vůle, ale přidřený píst, válec, netěsnící pístní kroužky, podpálené ventily nebo ohnuté.
Takže udělat GO motoru. :P

U QMB139 to není zas tak neobvyklé a ten motor je jednoduchý. :wink:

Nejprve musí začít ventily snadnějším zjišťováním ,až potom bude dělat další hlubší zásah.Přece nelze rozdělat motor jen kvůli tomu,že nezkontroloval ventily.Tam stačí když bude jeden ventil natvrdo a už se bude ztrácet tlak.Proto ta kontrola.

Re: Ztráta výkonu a neustálý pokles otáček - spěchá !!!

28 črc 2014, 22:34

No a kdepak se nám nachází ventily? V hlavě motoru. :)
Tedy logicky i kdyby se pouštěl rovnou do rozdělávání motoru, tak by musel odmontovat víko ventilů, zkontroloval by vůli ventilů (poznal by, že by neměly žádnou vůli) a poté by odmontovával teprve hlavu, válec. :)

Re: Ztráta výkonu a neustálý pokles otáček - spěchá !!!

29 črc 2014, 17:21

Můžu se zeptat jak zajistím po demontazi rozvodu a vacky stejne pozice jako pred demontazi ? Aby se mi pak nepotkali ventilys pistem. Diky

Re: Ztráta výkonu a neustálý pokles otáček - spěchá !!!

30 črc 2014, 17:08

Tím, že pohneš magnetem, nastavíš T aby bylo zároveň s ryskou.
Poté budeš mít vačku - její ozubené kolečko dírami kolmo k hlavě válce a nasadíš tam rozvodový řetízek.
Nastavení magneta
Obrázek
Poloha vačkové hřídele k hlavě válce bude vypadat takto
Obrázek

Re: Ztráta výkonu a neustálý pokles otáček - spěchá !!!

30 črc 2014, 20:27

Spinner píše:,,,,,, a zjistil kde se ztrácí ten tlak co ?

Stačí když do válce stříkneš třeba injekční stříkačkou olej. Píst do dolní úvratě, otvorem po svíčce stříknout tak 1,5cm3 oleje na horní stěnu válce a znovu změřit tlak.
Pokud je tlak vyšší ( olej přitěsní píst), bude problém nejspíš na pístu ( kroužky, propálená dírka) nebo válci ( rýhy, prasklina), pokud se tlak nezvýší jsou to patrně ventily nebo hlava ( prasklé sedlo atd.)
Odeslat odpověď