Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).
11 kvě 2015, 09:10
Zdravím všechny,
potřebuji malou radu ohledně skutru Yuki New Speedy 4T.
Včera jsem do něj na novou sezonu zapojila novou baterii (12V, 4ah). Po nožním nastarvoání jsem zkusila veškerou elektorniku na skutru - blinkry, svěla, klakson a pozdějí a elektrické startování - vše bez problému opakovaně fungovalo.
Na skutru jsem jsem ujela cca 15 Km. Dnes ráno jsem opět tlačítkem v pořádku nastartovala, světla svítí, klakson troubí, ale z ničeho nic přestaly jít blinkry. Po zastavení po cca 5 km jsem skutr zhasla a snažila se opět nastartoval tlačítkem a skutr již na toto nereagoval. Po nožním startu se opět rozsvítily světla, funguje klakson, ale stále nefungují blinkry a el. startování.
Baterie byla připravena, elekt. dolítý, následně pár hodin na nabíječce. Nevíte čím by to mohlo být, že nefungují najednou blinkry a el. startování, ale vše ostatní ano?
Díky za názory.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 25 čer 2015, 12:07, celkově upraveno 1
Důvod: Přesunuto do správné sekce
11 kvě 2015, 09:13
a na jaké nabíječce byla pár hodin ? Na speciální pro gelové baterie ? Nebo v garáži po dědovi co jí má v garáží ještě po válce ?
11 kvě 2015, 09:23
Dobíjení funguje? Nejelo všechno jen na baterku? Jaké je napětí na baterce v klidu, s motorem, v okamžiku startování startérem ? Odpovědi napoví.
11 kvě 2015, 09:24
No je pravda, že to bylo nějaké udělátko od otce.. Ale v prodejně mi tvrdíli, že baterie je přednabitá a hned k použití. Není to gelová baterie.
-- 11. 5. 2015 09:29 --
To napětí přeměřím a dám zde vědět. Díky zatím oběma!
11 kvě 2015, 11:17
Baterka je v pořádku,ale máš u ní někde minimálně 2 pojistky a pokud je ta čína nová tak je máš obalené igelitem jako jsem měl já a nebo prasklou
Všechno fungovalo jen startování a blinkry ne
11 kvě 2015, 12:04
Nová není, má to najeto už poctivých 11000 km. Zkusím se na ty pojistky podivat, a pripadne je vymenit.
-- 12. 5. 2015 08:01 --
Tak příběh má pokračování - pojistka včera vyměněná, byla ruplá. El. startování zase šlo, blinkry taky, vyzkoušeno několikrát po sobě. Krátší jízda, vše oka. Ráno přijdu ke skutru a zase nejde el. startovat a blinkry, takže předpokladam, že pojistka je zase kaput.
Myslíte, že je to nevhodnou baterií? Kupovala jsem ji dle rozměru a hodnot (12V, 4aH), je ještě něco, na co jsem se měla podívat jestli sedí?
Mám Yuki new speedy 50, 4T. Baterie
http://www.autobaterie-pema.cz/motobate ... 65351.htmlJe možný, že má moc vysoký/nízký startovací proud (20A)?
12 kvě 2015, 08:25
Není tam náhodou pojistka 15A
12 kvě 2015, 13:29
V manualu se píše, že je zde pojistka 10A. Podle te malé věci nepoznám, zdali se jedná o 15A
.. Jsem v tomhle opravdu amatér - znamená to tedy, že musím koupit pojistku vyšší nebo rovnou 20A aby vydržela startování?
12 kvě 2015, 13:55
Proudová hodnota v A (Ampér) bývá na pojistce vylisovaná nebo natištěná. Barevné značení lze také použít, prostě žlutou spálenou nahradíš zase žlutou apod. Primárně by se měla dodržovat předepsaná hodnota. Když použiješ slabší, nejspíš nesnese zatížení a shoří. Pokud použiješ silnější (ne o moc!!!), lze udělat experiment, jestli vydrží. Ale je potřeba být ve střehu, kdyby začalo hořet něco jiného než pojistka. Startér asi neshoří, používá se krátce, ale dlouhodobě bych tam silnější asi nenechával. Tím "být ve střehu" myslím být připraven třeba odpojit baterii, kdyby se z něčeho začalo kouřit apod.
Jinak připomínám slova písničky "Kdo má pojistky námi předepsané, tomu se při zkratu nic nestane. Kdo si tam nastrká hřebíky, vyhoří, a začne od píky." Takový hřebík, to je vlastně hodně silná pojistka, kdyby někdo tuto starou pravdu nepochopil
12 kvě 2015, 14:11
No pokud bych tam nechala znova tu 10/15A (předpokládám, že je tam 10A - dle manuálu výrobce), tak se mi bude co chvíli pálit. To znamená, že jsem koupila blbou baterku (startovací proud je tam uveden 20A) a musím koupit baterku s nižším startovacím proudem (ideálne do 10A) a nasadit tam pak zase pojistku 10A, která tam patří?
12 kvě 2015, 14:32
Baterka s tím nemá nic společného. Klidně můžeš použít tu co tam máš (startovací proud 20 A).
Napřed zjisti jestli to je opravdu pojistkou a pokud ano,tak ji vyměň. Pokud se pojistky budou pálit dál,začal bych pátrat po tom proč se tak děje. Někde nějaký zkrat atd....
12 kvě 2015, 15:02
Údaj na baterii znamená maximální povolený startovací proud, který je schopná dát. Skutečný bude takový, jaký si startér vezme. Pojistka musí být o něco vyšší, to je ta hodnota z manuálu. Pokud má startér třeba napálené vinutí, může brát víc proudu, něco jako poloviční zkrat. Pak může startovat, ale vyhazuje pojistku (pokud je to opravdu startérem). Chtělo by to ověřit, zda odchází pojistka opravdu při startování. Taky by mohl být někde zkrat, třeba odřená izolace z vodiče a ten se občas dotkne kostry, podle toho, jak se stroj třese. V tom případě právě funguje pojistka, přepálí se jako nejslabší část el. obvodu, místo aby vyhořela celá elektroinstalace a třeba odešla beterie.
12 kvě 2015, 15:11
Ještě se podívej jestli máš dostatečně utažené kontakty na baterce a startéru
13 kvě 2015, 09:51
Pojistka tam byla 15A, takže tyhle já teď nakoupím a zkusím, jestli se přepálí při startu, nebo třeba při zapnutí blinkru. Jinak poslední dotaz - je v pohodě, že teď jezdím bez pojistky? Vyndala jsem ji abych věděla, jaky je to druh. Blinkry ani el. startovani sice nefunguji, ale motorka na šlapák startuje, svítí a normálně jezdí.
13 kvě 2015, 13:09
Pokud tam není je to shodné jako kdyby byla spálená
takže je nebezpečné jen pro Tebe že ti nejdou blinkry