Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).
Odeslat odpověď

Yuki 50 2T (QiungQi QM50QT) - oilmaster

07 čer 2014, 00:40

Zdravím vespolek,

manželce jsem pořídil tuto mrchu, která nemá ani variátor - prostě jednorychlostní babetta..
Minulou sezonu jezdila bez jediného problému a tuto se už měsíc trápím s tím že skůtr moc kouří z výfuku (chvilkama za ní není vidět), z výfuku kape olej a hlavně skůtr nechce studený startovat - je třeba stříknou benzín pod svíčku.

Otázka zní:

lze nějak seřizovat oilmaster?? Nastavit menší množství oleje???

kam olej z oilmasteru vůbec jde?? U ostatních dvoutaktů co mám jde olej vždy do karburátoru, kde se přimícháva do benzínu, tady hadička s olejem mizí do bloku - nejde do karbece..

není možné, že by bylo třeba vadné gufero a motor si přisával olej ze skříně se řetězem??? (místo variátoru je řetěz v oleji) Zaškrtil jsem hadičku z oilmasteru a čudí to pořád..

Poslední dotaz zcela mimo mísu.. Skůtr dosáhne nějakých 42km/h (radar ve vesnici) a změní se zvuk motoru (jakoby vynechává) i když na něm sedím já (100kg) nebo manželka (40kg). Maximálka je stejná.. Prostě ho něco přidusí.. Variátor ani CDI to nemá, takže čím to je tedy tak přesně omezený?? Na výfuku je odbočka k čemusi, co dávno není zapojené - uříznout odbočku a zavařit???

Díky za rady

Macman

Re: Yuki 50 2T (QiungQi QM50QT) - oilmaster

07 čer 2014, 23:28

Do oilmasteru bych se raději nevrtal, raději bych vymyslel, jak přiškrtit hadičku, aby šlo méně oleje. Třeba něčím podobným jako mají v nemocnicích na kapačky. To, že jde do bloku, resp. do kliky není špatně.

To razantní přidušení ti nedělá to slepé kolínko, přidusí ti ho omezené zapalování, prostě začne vynechávat jiskru, aby to víc nejelo.

Re: Yuki 50 2T (QiungQi QM50QT) - oilmaster

10 čer 2014, 23:46

Tak nakonec možná bude oilmaster v pořádku.. Zkusil jsem ho projet na delší trase (manželka skůtrem spíše popojíždí po vesnici trasy řádově ve stovkách metrů) a cca po pěti kilometrech skůtr kouřit přestal. Jestli to bylo zahřátím, nebo se prostě vypálil nahromaděný olej v motoru nevím, protože po pár kilometrech to přestalo jet.. Mokrá svíčka, jiskru to házelo a ani když jsem pod svíčku cáknul benzin, ani to neblaflo.. po rozebrání celého skůtru (podezíral jsem i předstih, že to pálí ve špatný okamžik) jsem nakonec našel vypadlou trysku v karburátoru..

Vzhledem k tomu, že je zatím skůtr rozebraný, dám ho celkově trochu dohromady.. Takže ta odbočka na výfuku už byla zavařena dávno přede mnou, předpokládám že ten kus hliníku na konci je něco jako EGR ventil.. Odřezáno a začištěno...

Někdo se v něm dost neodporně hrabal, takže jsem dával do kupy elektriku a už jdou blinkry i klakson..

pokud by tedy otáčky motoru omezovalo zapalování, tak ale čím??? Na skůtru jsem našel akorát krabičku dobíjení, relé stratéru, přerušovač blinkrů a zapalovací cívku.. Pokud teda není něco přímo v té cívce, tak žádný kus elektroniky tam není.. I ta Babetta má krabičku s tyristorem, diodou a kondíkem.. Tady nic není..

macman

Re: Yuki 50 2T (QiungQi QM50QT) - oilmaster

15 srp 2016, 12:53

Zdravím.Mám naprosto stejné problémy,oilmaster jsem zaslepil,odpojil konektor a klasicky míchím olej do benzinu 1 : 50 , vyměnil jsem podtlakový palivový ventil za ventil z Babety - ruční ovládání , zkoušel jsem vyměnit vzduchový filtr na karbecu za přímý - bez kolen,ale kromě zvýšeného kraválu žádný efekt / samozřejmě jsem si pohrál i s tryskami a seřízením vzduchu v karburátoru a hladinou.Sytič několikrát kontrolovaný , funkční a zavírá.Výsledek mého snažení - číňan nejede víc jako 40 km/hod, z výfuku jde dým ,po důkladném zahřátí dýmit přestane,ale svíčka má do cihlového zabarvení stále hodně daleko , je spíše do černa ,jako by byla hodně bohatá směs, přitom trysku už jsem zmenšil na 70.Předchozí majitel to celé bez základních znalostí rozvrtal tak,že to mělo spotřebu okolo 5.litrů,víc to stejně nejelo,ale výfuk tam byl tuningový/ samozřejmě první operace byla vypálení a vyčištění celého výfuk.potrubí / ! Už jsem rezignoval . Děda Aleš

Re: Yuki 50 2T (QiungQi QM50QT) - oilmaster

30 zář 2016, 21:42

U 2T je základ mít dobře utěsněnou kliku,aby nebyl přisávan falešný vzduch a teprve můžeš hledat dále.
Odeslat odpověď