Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).
03 bře 2016, 22:33
Nazdárek, potřeboval bych poradit se skútrem Tauris Samba 50 2T. Motor je čína Minarelli. Měl jsem ho rozebraný a chtěl předělat na 70ku, vyhrál jsem ho a chtěl z něj udělat o trochu lepší přibližovadlo. Nakonec jsem se na to vybodnul a po 3letech ho dávám zpět dohromady. Problém je, že sútr hulí jak dýmovnice. Svíčka, válec, výfuk plný benzínu. Otáčky si dělají co chtějí. Vyletí do toček a pak se udusí. Musím přicpávat sání v airboxu pak se trochu srovná. Měl jsem ho znovu dvakrát rozdělaný a už nevím kde by mohla být závada. Sytič jsem měl na baterce a vylejzá, jiná svíčka, filtr v airboxu čistý, klapky v sání v pohodě, plovák nevisí, kohout zavírá, karbec čistý, olej nový - oddělené mazání, nádrž vyčištěná,... Už opravdu nevím proč je směs tak bohatá, nespaluje dobře. Jde o nový stroj s najetými 50km. Děkuji za každou radu
03 bře 2016, 23:35
Mrkni na gufera. Karburátor je opravdu OK ? Taky se po delšim stání může stát že přes karburátor proteče olej do klikové skříně a tam odsud se dlouho dostává,zkus to teda,pokud je vše ostatní ok,nechat nějakou dobu běžet....
04 bře 2016, 00:02
Skútr stál rozebraný v dílně, válec, karburátor ani olejová nádrž tam nebyly. Olej by vysvětloval kouření, ale válec, svíčka a vše je vždy mokré. Nechával jsem ho pořádně ohřát, ale pořád hulí a otáčky blbnou, chvilku točí jak blázen, pak se dusí. Karbec jsem měl několikrát rozdělaný a nic jsem nenašel. Ještě mám podezření, že sytič nedovírá, ale ikdyž ho vyřadím a zaslepím, tak stejný. Gufera jsem myslel taky, ale nevypadají KO. Navíc mají najeto 50km, jsou nová a že by se zničila jak skútr stál? Navíc kdyby přisávali falešný vzduch, směs by nebyla tak bohatá ne? Spíš by se dusil....
04 bře 2016, 08:44
Zkusil jsi dat olej do benzinu primo, klasicky namixovat a vyradit externi olej? Treba blbne davkovani oleje.
04 bře 2016, 10:52
Ano. Tuhle možnost jsem taky zkoušel. Vypustil všechen benzin z nádrže, hadiček i karburátoru. Nalil nový s olejem a odpojil hadičku s olejem do karburátoru. Bez výsledku.... Pořád plné benolu a kouří....
04 bře 2016, 10:56
Nejsem motorář, takže možná blbost - dalo by se zjistit, jestli je to špatným spalováním (motor by kouřil i při teoretickém chodu na čistý benzín), nebo se do spalování dostává odněkud příliš mnoho oleje? Šlapal vůbec někdy bez kouře? Nemůže tam být nevhodná kombinace trysky, filtru, karbecu, ...? Něco takového mi kdysi dělal Puch, pak jsem zjistil, že v karbecu dole ve vyrovnávací nádržce byla vrstva oleje a ten se postupně dostával do spalování.
04 bře 2016, 12:19
Karbec je čistý. Jediný olej je buď v benzinu nebo z olejové pumpy. Je to 2T, nikde jinde olej není. Karbec, tryska, filtr, .... vše je původní. Tak jak to bylo v novém skútru a mají najeto 50km. Kouřil i nový, ale jako každý 2T s olejem v benzínu. Teď je jak dýmovnice a otáčky na volnoběh si dělají co chtějí.
04 bře 2016, 13:16
A jaký používáš olej a poměr? Nemáš nateklý olej v tlumiči výfuku? To by ale nemělo mít vliv na kolísání otáček. Karbec je určitě čistý a v pořádku? To kolísání může dělat i celkem malá nečistota, když je na špatném místě.
04 bře 2016, 17:05
Kromě toho, co už tady bylo napsáno mě napadá - neotočil jsi píst? Někdo tady (nebo na scooter tuning fóru, už přesně nevim kde to bylo) kdysi řešil na 2T 50tce něco podobnýho - skůtr po složení blbě chytal, hulil jak komín, nešel do otáček, dusil se - a pak zjistil, že má obráceně píst.
04 bře 2016, 19:40
Mám Minarelli horizontál, píst je šipkou na dně směrem k výfukovému kanálu. Tudíž ty dva výřezy na konci pístu jsou nahoru k sání. Je to tak?
Olej mám Motul Scooter Expert 2T. Včera jsem znovu rozebral karbec do šroubku, celý pořádně vyčistil a profoukl co šlo. Navíc mi přišlo, že tryska na volnoběh je lehce zanešená, drátkem jsem ji pročistil. Rozhejbal na trafo sytič a vyzkoušel jestli opravdu těsní. Vše se zdálo být OK. Vypustil jsem benzin a odpojil olejovou hadičku mazání. Dal jsem nový benol s olejem. Poměrem 1:50 (2%). Natočil a nechal blafat na volnoběh a trochu doladil. Zatím se zdá, že je to OK, přestalo to hulit, jde za plynem, chytá na otočení a drží volnoběh.
Vypadá to tedy, že to byla kombinace benzínu, oleje, nějaké nečistoty v karburátoru, sytiče a kdo ví čeho všeho ještě. Během 3dnů jsem to měl tolikrát rozdělané... Navíc mi přijde, že ta olejová pumpa maže jak blázen. Zatím jsem udělal "bypass" a olej teče zpět do nádržky, budu mazat do benzínu a uvidím. Přeci jen má člověk větší kontrolu kolik toho tam dá.
Díky moc za rady, snad to bude v pohodě
05 bře 2016, 13:37
pist mas dobre - sipkou do vejfuku. nema nahodou motor kopie minarelli olejovou pumpu ovladanou od plynovyho lanka? nikdy jsem tenhle motor nerozdelaval tak presne nevim, ale pred casem tady myslim nekdo resil, zen tenhle motor zadrel, protoze mu to lanko k pumpe prasklo. pak by mnozstvi oleje melo jit poladit, ne?
Odesláno z mobilu přes Forum Fiend. Tapatalk už fakt neee!
05 bře 2016, 13:55
Je tam tohle
http://www.scootershop.cz/1448-olejove- ... -0050.html Je to za zapalováním u klikovky. Ovládaný to je přes šneka přímo ze hřídele klikovky. Dávkování je tudíž podle otáček motoru. Uvnitř je vlastně malý výstupek na víčku a jak se uvnitř otáčí malý pístek, je stlačován tímto výstupkem a pumpuje olej. Množství naladit nelze, jediná možnost by byla upravit ten výstupek na víčku (snížit, obrousit) a pístek by chodil kratší dráhu. Zatím to nechám mazat mimo karbec, budu si míchat do benolu a uvidím zda se šotek neukáže znovu
05 bře 2016, 22:12
tak je to stejny jako u original minarelli.
Odesláno z mobilu přes Forum Fiend. Tapatalk už fakt neee!