Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).
29 dub 2016, 08:58
Dobrý den
Koupil jsem synovi ojetý skutr YIYING YY50QT-15 4T. Má najeto pouze 7.000 km a běhal dobře. Pouze baterka už nedržela a bylo jí potřeba obden nabíjet. Při koupi nové baterky jsem naznal, že otvor v podlaze je schopen pojmout i větší baterii a tak jsem koupil místo 4 ampérové baterie rovnou 8 ampérovou - ať je prý klid. Různě jsem slyšel i se dočetl, že by to neměl být problém - taky prodavač baterie mi řekl, že tu silnější tam můžu klidně dát.
Baterii jsem zapojil, startování funguje - ale motor nechce naskočit - ani nehlesne! Co se mohlo stát a na co bych se měl podívat? Mám baterii vyměnit za slabší? Já se v motorech 4T absolutně nevyznám - před výměnou baterie skutr startoval normálně.
děkuji
29 dub 2016, 09:31
Jestli ti startér točí motorem tak jak před výměnou baterie a nebo jestli točí víc, nehledej závadu v baterii.... Připojil jsi k baterii všechny vodiče, nezpůsobil jsi připojováním baterie zkrat(jiskření)?
29 dub 2016, 10:24
Ne, připojil jsem baterii opatrně. Startér točí motorem jak zběsilej a nic - nevím na co se podívat dřív - ani svíčku jsem nevymontoval, páč na čínskou svíčku nemám klíč - ale to si snad seženu. Jenže před výměnou baterie skutr fungoval normálně... Z výfuku smrdí u startování benzín, takže karburátor dává... Není u těch 4T motorů ještě ňáká pojistka než dojde proud ke svíčce?
29 dub 2016, 10:34
Svíčka bude standardní.Zkus ještě fajfku na svíčce. A pojistka bývá přímo nad baterkou,ale ta bude dobrá když startér točí.A pak kouknout na svíčku.Jak dlouho skútr nejel jestli do poslední chvíle jezdil, bude to snad nějaká drobnost.Má skútr nakopávačku???
29 dub 2016, 10:44
má a ani s tou to nejde nahodit. Říkám - skutr jel večer a pak ráno s novou baterkou už ne. Svíčka není standartní - mám svíčkovej klíč a je na ní velikej - ale to už mi pomůže kamarád - má sadu trubkových klíčů... Já si taky myslím, že to bude ňáká blbost - než dojde kámoš s tím svíčkovým klíčem, tak jsem chtěl prověřit vše ostatní... Jen se v tom nevyznám. díky
-- 29 dub 2016, 11:01 --
Tak, svíčka je vymontovaná a neháže jiskru. Svíčku jsme proměřili a je dobrá. Problém může teda být cívka? Co ještě jiného?
29 dub 2016, 12:24
Zkusil bych nejdříve novou svíčku,je to levnější varianta než operovat s cívkou.A co ta fajfka ta je ok??Rozměry svíček jsou standardní podle označení poznáš průměr šestihranu.Např. B 14 mm. A 18 mm. atd u NGK.Svíčka stojí 100 kč a i když to bude něčím jiným svíčka se ti neztratí. A cívku budeš muset sehnat podle té staré. U těchto čínských strojů tam může být cokoliv.
29 dub 2016, 12:55
Nejlépe mít v ruce multimetr a vše hledat multimetrem kolik kde co dává ve voltech jak(VDC)tak(VAC)
29 dub 2016, 13:01
Náhradní svíčka a klíč na ni by měla být v základní výbavě každého (nejen) skůtraře. To je potřeba dokoupit.
Je otázkou, nakolik dobře jste zkoušeli tu svíčku. Nechci urážet, ale víš že musíš kovovou část svíčky pořádně přiložit k ukostřené části skůtru?
Jestli jde proud do fajfky se nejlépe zjistí tak, že se tam strčí prst a zastartuje. Že tam jde v pořádku proud nelze nepoznat... Nelekat se nepříjemného elektrického jevu, ublížit tento člověku nemůže.
A ještě jedna věc. Pokud je už u výfuku cítit benzín, bude to uchlastané. Pořádně vyfoukat spalovací prostor a svíčku (pokud se nedá nová) vypálit alespoň turbozapalovačem.
29 dub 2016, 13:04
Neprdla Ti jenom pojistka, když jsi tu baterku měnil? Zapojil jsi všechny kabely na novou baterku? Na plus bejvaj někdy připojený dva kabely - jeden je myslím ke startéru a druhej je na zbatek eletriky. Kdyz zapneš zapalování, tak blinkry a klaxon fungujou?
29 dub 2016, 13:13
předpokládám, že imobilizér tento stroj nemá... nebo se mýlím?
29 dub 2016, 18:15
Tak svíčka to nebude .- do fajfky nejede proud - dělal jsem to tím prstem - je to hluchý! Baterka je zapojená dobře, blinkry i klakson fungují. Takže to vypadá na cívku?? Je třeba možné, aby cívka byla stavěná pouze na 4A a 8A jí odrovnalo? Pořád je totiž ve hře, že problém nastal až s novou silnější baterkou...
29 dub 2016, 19:09
To ne. Zkus pohledat, jestli neni praskla nejaka pojistka.
29 dub 2016, 20:54
Tak přátelé vyřešeno! Skoro mne ranila mrtvice, páč jsem kvůli tomu rozmontoval celý skůtr a minulou noc špatně spal...když něco nejde, tak já to tak mám.
Celý problém byl imobilizér namontovaný v bočné opěrce - když je vysunutá (motorka opřená), tak to nejde nastartovat! Já to nevěděl - až dnes večer jsem hodil řeč s jedním znalcem čínských skůtrů - a fakt...
Tímto se omlouvám - já to fakt nevěděl a nikde jsem to nevyčetl - k čínským skůtrům je celkově mizerná dokumentace.
29 dub 2016, 21:37
Myslíš ten spínač, co je na bočním stojanu a vypne motor, když stojan sklopíš dolů?
Jo tak o něm vím, ale ten mě fakt nenapad.
Když jsem měl Kentoju, tak jsem ho odpojoval, protože mě vadil
29 dub 2016, 22:22
jj ten
Ale vše je k něčemu dobré - tím že se skůtr rozmontoval, jsem objevil spousty průserů - nedotaženou svíčku, špatně ukotvené kontakty drátů, chybějící šroubky... a taky to bylo to nejlepší seznámení s čínským 4T skutrem