Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).
09 kvě 2017, 17:21
Ahoj,
snad je to správné vlákno. Vím že zadření motoru je nejlepší řešit jeho výměnou nebo zcela jiným strojem, ale jde mi teď o tohle:
Včas jsem si nezkontroloval olej (moje blbost) a dnes při jízdě motor prostě vypadl. Nedošlo mi, co se děje a byl jsem kilometr před domovem, tudíž jsem to chvíli nechal, nastartoval, už pro jistotu pomalu se rozjel a téměř před domovem vypadl se zvukovým upozornění znovu - to za mnou jeli policisté a ten zvuk připomínal klakson co dává znamení k zastavení, takže opět zmatenost, nicméně policejní auto kolem mě vklidu projelo dál a došlo mi, že to bude asi olejem - zkontroloval jsem ho a samozřejmě prázdno. Poblíž domova je servis, takže jsem skutr dotáhl na parkoviště a skočil pro olej. Doplnil jsem ho a stroj zase naskočil a při jízdě neztrácel tah ani nic podobného, prostě jako dřív. Zkoušel jsem i trochu zvuk motoru, přijde mi trochu jiný, možná "kovovější"? - ale mám skutr asi 3 týdny a tudíž to nepoznám bezpečně, třeba to tak není.
Skutr tedy zase jezdí, ale mě jde o to, zda pokud vše zase šlape, nemohl v motoru při zadření vzniknout nějaký defekt, či něco podobného, co by mohlo způsobit nečekanou závadu na cestě, či nefunkčnost motoru? Hledal jsem po forech, ale potřeboval bych ideálně zkušenosti přímo s tímto Rhonem.
Díky moc za případné reakce! Chtěl bych podniknout kdyžtak nějakou kontrolu, nebo něco podobného, abych zase příště neskončil někde v půli cesty.
10 kvě 2017, 10:17
Já bych začal tím, proč tam najednou chyběl olej, jestli nějak rychle nemizí.
10 kvě 2017, 12:46
Olej teď před každým vyjetím kontroluji a je v pořádku, nicméně šlo spíše o to, že nebyl vyměněný a skutr překročil 1600km - než jsem výměnu provedl. Byl jsem při koupi informován, že s největší pravděpodobností je tam původní olej a je třeba ho doplnit, ale jak říkám, moje blbost, že jsem na to zapomněl.
Nicméně, určitě plánuji prohlídku v Autokelly, zda je vše ok, ale i tak se ptám tady, tam mi nejspíš také neřeknou vše.