od jardajbc » 18 lis 2010, 21:01
104km/h nepokořeno !
Podělím se o zkušenost s válci litina -hliník nikasil. Uvedenou rychlost jsem dosáhnul s tímto nastavením: Streetrace 70ccm, LV ZX, origo karbec ,tryska 82,žlutá kontraska,červené pružinky ve spojce, Multivar 6g, řemen Malossi 788x17,převody Polini ´+17% /musely se upravovat na Rhona/. Pak praskla závlačka pístního čepu a zkusil jsem nikasilový válec Airsal 70ccm. Ladil jsem variátor nakonec 7g válečky, přišel nový karbec DO 19 tryska 95 a pořád to nebylo ono. Koupil jsem i otáčkoměr abych věděl kde jsem. Výfuk ZX má nejlepší výkon 8-9tis.ot. a hliníkové válce mají největší výkon nad 10tis. ot. Já za jízdy utočím 9480ot. to už ZX končí a Airsal by jěště otáčky potřeboval. Tady by pomohl lepší výfuk, ale nad 10tis.ot už lepší klika, ložiska, klapky atd. což je na naší "Čínu " příliš drahá investice. Pro AC motor s výkonem do cca do 10PS bych volil litinu. Má výrazně větší krouťák /tedy lepší zrychlení/ a stačí původní klika. Když bych se pustil do hliníku tak jedině LC. Rhon nemá řešeno chlazení variátoru a jak se zvedne výkon je to znát hlavně na ostrých startech. Studený to jde za plynem z 0km jak z praku. Po ohřátí to začíná mít zpoždění. Teď mi spíná spojka při 5500ot a nejlepší výkon je 8-9tis ot., max na rovině 90km dle gps z mírného kopečka 100km ale to musím ležet . Jak se nikasil zadrbne vrátím se k litině a přes zimu zlepším chlazení jak variatoru tak motoru.