Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).
Odeslat odpověď

Re: Rhon Speed 50

01 srp 2010, 20:58

U Rhona je ten vroubkovanej šroub na seřízení volnoběhu, ten s křížovou hlavou je vzdušník a na karburátoru se žádné přimíchávání oleje neseřizuje. Na olej je tam tryska, která je vidět po vyjmutí šoupátka, na šoupátku je drážka do které zapadá tryska na olej. Jinak množství dodávaného oleje se mění dle zatížení, kdy je plynové lanko rozdvojeno a jedna část lanka vede k čerpadlu oleje.
Naposledy upravil KYBLOS dne 21 říj 2013, 18:24, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Rhon Speed 50

01 srp 2010, 21:45

Zdravím majitele žlutých sršňů :D
Před pár dny jsem se jedním z vlastníků také stal, takže bych se podělil o své zkušenosti a taky načerpal nějaké rady. Fórum toho obsahuje dost, takže se omlouvám předem, jestli se budu opakovat, ale na tyhle dotazy jsem odpovědi nenašel. Ještě poznamenávám, že to je můj první dvoukolový stroj po kolu, takže na mě spíš polopaticky :D
Naježděno toho zatím nemám moc, čekám na přihlášení, takže pak se bude jezdit "oficiálně" 8) Ale za těch pár kilometrů jsem byl docela příjemně překvapen - za 1 Kč od AK je to drak :lol:

Teď ta horší stránka: :|
Prvním problémem je nefunkční údajné zamykání prostoru pod sedlem - normálně jde totiž sedlovka zvednout, takže se moc o zamknutí nedá mluvit - s tím se asi nic nenadělá,že?
Další celkem nepříjemnou věcí (ne až tak pro mě, ale protijedoucí řidiči radost určitě neměli :mrgreen: :? ) je, že jdou jen dálkový světla, při přepnutí na klasický potkávací "je tma" - nějaký vycvaklý drát?
Pak jsem docela koukal, když mi po první jízdě skoro zůstala v ruce nasouvací gumová rukojeť z levý části řidítek (mohlo to bejt horší, kdyby to bylo napravo :D ). Že by na svým místě držela nějak extra se teda říct nedá.
No a občasné problémy se startováním (nechtělo se mu bez plynu) první den se doufám už nebudou opakovat a nebo to chce novou svíčku (jak se tu dost často píše)?

Toť snad vše (myslím, že je toho dost) a doufám, že už se ozvu jen se samými pozitivními zkušenostmi :)

Tak předem díky za odpovědi a rady :)

Re: Rhon Speed 50

01 srp 2010, 23:04

Jsem starej a blbej tak se zeptám znovu. Jak zvýšit volnoběžné otáčky. Našel jsem na fóru návod viz příloha. Kvalita foto nic moc. Rozdělal jsem scoter a zřejmě jsem mylně povolil šroub označený na obrázku zelenou šipkou. Otáčky se zvedly ale nic moc. Údajně se volnoběh šteluje tím tisihraným šroubem pod hadičkou oleje. Myslel jsem, že že to ten šroub na míchání oleje z návodu se kterým se nemá hýbat. Kde se tedy nachází ten šroub ze 4 obrázku návodu se kterým se nemá hýbat?. Někde ze spodu? Nemůžete to prosím někdo vyfotit. dík za info :(
maxon karburator xx.jpg
volnoběh.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Rhon Speed 50

01 srp 2010, 23:16

Volnoběh se seřizuje tím rýhovaným šroubem, který je pod mosazným nátrubkem přívodu oleje - je to vlastně doraz šoupátka. Přitažením šroubu zvedneš šoupátko a tím volnoběh. Tady to máš jasně na fotce - download/file.php?id=6496&mode=view
Naposledy upravil KYBLOS dne 21 říj 2013, 18:25, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku

Re: Rhon Speed 50

01 srp 2010, 23:45

RE: FERRY děkuji už je to jasné. I blb jako já jsem pochopil. Raději se 2 x zeptám že abych něco zmršil. Ještě jednou dík.

Mě zblbl ten návod na volnoběh. Na 4 obrázku píšou nehýbat se šroubkem. Ale nepíšou kde. Fotka stojí za pendrek. Už je mi jasné že ta 4 fotka nepatří ke štelování volnoběhu ale k čerpadlu .
Naposledy upravil Mytys dne 03 srp 2010, 16:53, celkově upraveno 1

Re: Rhon Speed 50

02 srp 2010, 00:10

vdaka ti ferry ze si mu to ukazal. pochopte chlapi ze sroub na davkovanie oleja nieje nikde na dostupnom mieste. bolo by to nebezpecne a tak je niekde na olejovej pumpe dole pod motorom pod plastovym krytom ktorym je zakryty valec. olej pumpa je z vyroby nastavena a nikto s nou nesmie manipulovat preto nemoze byt ten sroub len tak na dostupnom mieste. pri stelovani volnobehu tyyyyyyym tisichrannym sroubom po kazdom pretoceni pridajte plyn a nechajte ustalit otacky aby ste zistili na akych sa ustali volnobeh.

Re: Rhon Speed 50

02 srp 2010, 13:20

Mytys píše:RE: FERRY děkuji už je to jasné. I blb jako já jsem pochopil. Raději se 2 x zeptám že abych něco zmršil. Ještě jednou dík.

Blb určitě nejsi. Je lepší se zeptat i vícekrát než něco zmrvit :-)

spontye:
Ano, je to tak jak píšeš. Seřízení dodávky oleje bude někde na čerpadle a je blbost do toho nějakým způsobem zasahovat. Se seřizováním volnoběhu jsem postupoval jak píšeš - když byl skútr nový tak okamžitě po ubrání plynu na volnoběh zhasnul motor.

Nemá Rhon 50 ještě nějakou restrikci na variátoru? Já jsem odstranil elektronickou restrikci a když zkouším max. rychlost, tak se dostanu podle tachometru na nějakým max. 60 km/h a motor už dost řve. Vypadá to, že motoru by se chtělo ale variátoru asi už ne. Možná by to chtělo zkusit tuning. variátor od Mallossi.
Naposledy upravil KYBLOS dne 21 říj 2013, 18:27, celkově upraveno 3
Důvod: Sloučeny tři příspěvky pod sebou

Re: Rhon Speed 50

02 srp 2010, 18:25

To choze: nedělám si srandu z tvého "hřejivého pocitu" fandím ti , ale je mi divné že univerzál hikone tak pasnul na rhona.2-takt všeobecně jsou haklivé na výpočet a výrobu výfuk potrubí a todle je lék za 400,- kč :o)

Re: Rhon Speed 50

02 srp 2010, 21:39

[quote="oldschool_dave"]sportman: zkus jeste mezi hlavou a karbecem rozebrat tu prirubu pod kterou jsou membranky takova piramida pod ni je gumovy tesneni ktery nerado benzin tak ho vyndej a cely to tam nalep silikonem na motor. vany muze to prisavat trochu vzduchu a kdyz to nepomuze tak vycistit karbec ...
Dík za rady OLDSCHOOL_DAVE,koleno karburátoru jsem přetěsnil,karburátor vyčisil,vzdušník nastavil na 1 a půl otáčky,zkoušel jsem asi 10 pokusů ubrát nebo přidat a vždy toto bylo nejlepší nastavení, na variátor si bez znalostí a nářadí netroufnu.A jak to teď jede? Startování super na ťuknutí,rozjezd se znatelně zlepšil je rychlejší a razantnější,dusení motru při rychlosti 45km/h nejprve zmizelo úplně ,po delší jízdě po ohřátí se občas vyskytne jen malinko, o proti co to dělalo je to o 80% lepší,do kopce dokonce lépe táhne. Ale jedno negativum dříve max.rychlost byla 60-62 km/h (rovina-z kopce) nyní se snížila na 58-60 Km/h.Více prostě nějede jako by druhá restrikce.Najel jsem zatím 60km po úpravě,po dalších 50Km porovnám ještě spotřebu,zatím byla cca.3,3 l/100km ,což se mi zdá dost vysoká.Výměna svíčky neměla žádný vliv na spotřebu.Jehlu karburátoru jsem zkusil zvednout o jednu drážku,ale nic moc to nejelo a štelování vzdušníku nepomáhalo,proto jsem jehlu opět vrátil na prostřední drážku.Máte s tím ještě někdo nějaké zkušenosti??
Při najetých 1050km mi poprvé při volnoběhu zazněl akustický signál nádržky oleje.V nádržce byl olej na úrovni prohlubně nádržky,dolil jsem do plné nádržky 0,75l což znamená průměrné míchání 1:46 (optimálně nastavené z fabriky) ,olej by mělo stačit doplnit jednou za 1000 km.
U elektriky jediný problém - visící kabeli pod řídítky se prodřely a zkratovali ,zhasli hodiny, ukazatel paliva a směrovky při každém drncání,motor jel normálně.Stačil kousek izolace a vše zas ok.Světla bez problémů.Jo občas kontrolujte všechny šroubky a šrouby, některé se povolují.Jinak spokojenost,denně jezdím 25km do práce a 25 km zpět a vždy jsem dojel. Takže jsem s čínským ,,Žlutým sršněm" spokojen a koupě nelituji.Nedostal jsem ho, ale koupil na Aukru.
Rád si přečtu i vaše zkušenosti,rady a nápady.

Re: Rhon Speed 50

03 srp 2010, 00:05

dnes jsem si objednal výfuk z maxona a zkusím ho dát na rhona,je 2 komorový tak snad se to zlepší,přišel mi filtr,sada trysek.tak uvidíme až na to bude čas jestli se něco zlepší..jinak by mne zajímal ten variator,jestli našel někdo alternativu na výměnu a pka teda 70ccm válec

Re: Rhon Speed 50

03 srp 2010, 02:40

uz sa tesime na tvoje skusenosti. ja som tiez rozmyslal nad tym vyfukom z maxona. ale teraz si uz rad pockam na tcoju skusenost hehehe. napis potom aj ktora tryska sadla. dufam ze ja v dohladnej dome poriesim valecky, len este stale nemam ten stoper piestu

Re: Rhon Speed 50

03 srp 2010, 08:23

tak mi konecne dorazila sadicka variatoru malosi nevahal sem a hned sem ji tam naladil a jel to projet rozjezdy sou fakt vostry... necekal ze to bude takhle tahat co se tyce max. rychlosti tak sem nejak nezkousel ale do kopcu to lip jede tam kde sem do ted jezdil 30hm/h tak ted bezproblemu 50 a porat drzi.. takze si myslim ze super sem spokojenej... co se tyce maximalky zkusim dnes ale nikdy ho netocim az do maxima je mi lito motoru jezdim okolo 50-60km/h to je dostacujici vic to samozdrejme jde ale uz to neni pohodlna jizda jelikoz ma rhon tvrde tlumice

sportman: jeste by to chtelo namaznout ty valecky aby nebehali nasucho a vydrzeli dyl...

Re: Rhon Speed 50

03 srp 2010, 09:31

caw napis prosim prestny typ toho variatora ja som vymenil sviecku a odstranil el. slucku a vic jak 62 to nejede

skus zmerat tu max.
dakujem



JINAK POVOLILO SA MI ZADNE KOLESO a to som ho utahoval ked som to skladal

Re: Rhon Speed 50

03 srp 2010, 09:37

slik85: malossi multivar

Re: Rhon Speed 50

03 srp 2010, 15:33

šlo by ještě poslat odkaz na ten varec Mallosi Multivar je jen název ale typ přesně
Odeslat odpověď