Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).
Odeslat odpověď

Re: Rhon Speed 50

01 čer 2012, 23:34

Par vterin to trva,pak to na xty pokus naskoci. Taky se stane,ze se rozjedu a po par metrech to klekne. Zitra jsem domluven s mechanikem tak snad to dame do kupy

Re: Rhon Speed 50

02 čer 2012, 20:13

choze80 píše:pokud by tam nebyl podtlak tak tam nemá to palivo jak natéct :-o

Ale ja mam na mysli to, ze ventil se jen pri malem podtlaku (pri volnobehu) neotevre - otevre se az pri zvysenych otackach - to je presne muj problem - skutr normalne jezdi, ale nesmim ho nechat bezet na volnobezne otacky vice jak cca minutu - ventil je zavreny a tak dojde v karburatoru benzin - zdechne to a nejde nastartovat (dokud nedostanu do karburatoru znova benzin). Jezdim tak uz od jara - pri bezne jizde to vubec nejde poznat - jen pokud nekde stojim na volnobeh musim obcas proturovat motor.

t32k:
Ja to opravdu vidim na problem v dodavce paliva - palivovy ventil - je to takove "kurvitko" - casto se kazi - ja jsem po zime musel koupit novy a ani ten neni v poradku - viz vyse.
Kdyby byl zacpany karburator - tak by to nejelo vubec.
Naposledy upravil KYBLOS dne 23 říj 2013, 16:59, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Rhon Speed 50

02 čer 2012, 20:38

však mu to taky vubec nejede - psal že i při jízdě mu to po chvilce zhasne

Re: Rhon Speed 50

02 čer 2012, 22:03

Palivovy ventil.

Re: Rhon Speed 50

06 čer 2012, 09:49

Ja mam takisto Rhon Speed 50 ja som s ním spokojný, ak chcete zlepšiť výkon vášho Rhona, tak ak chcete pozrite moju tému: http://www.scooter-tuning.sk/forum/view ... 42&t=11523

Re: Rhon Speed 50

06 čer 2012, 10:53

Ahoj máte někdo vyzkoušenou přiměřeně ideální trysku na sériovém válci , výfuku a karburátoru?
mé úpravy na skůtru viz podpis
Předem díky Jirka

Re: Rhon Speed 50

08 čer 2012, 14:15

tak jsem to vše vyčistil pošteloval jsem volnoběh,ale žádná změna. Pořad nic

Maxon 50. Olej

10 čer 2012, 19:04

Cau hele chtel bych se zeptat jak se tam lije ten olej jak je na odkazu a jakej mam koupit predem dekuji

Re: Rhon Speed 50

10 čer 2012, 20:34

Prostě ho tam natlačíš nalévacím otvorem dokud nezačne trochu vytékat. Múžeš použít třeba tenhle , je ho tam tak akorát pro jednu náplň : http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... L-ZX-130ml . :wink:

Re: Rhon Speed 50

10 čer 2012, 21:18

To je spatne - dopadnes jako ja. Mel jsem dolito taky az po "okraj" a resil jsem problem s unikem oleje pod guferem u spojky - dokonce jsem pretesnoval celou prevodovku. Pak mne prodejce upozornil, zese tam leje max. 0,1 litru oleje, coz je uvvedeno i v manualu, jinak dochazi prave ke zminovanym unikum oleje.

Viz manual:

Transmission oil:
Filling quantity:


Hypoid-oil SAE 85W - 140 or SAE 80W-90 GL5
oil change: 0.10 litres / oil change + overhaul: 0.11 litres


Nejlepe to jde injekcni strikackou - 0,1 litru je opravdu malo a je to za chvili i s malou strikackou.

Olej - napr:
http://eshop.paramo.cz/produkty/KatalogProduktu.aspx?podskupina=36

musi tam byt to "H" na konci - bez "H" je horsi.
Naposledy upravil KYBLOS dne 23 říj 2013, 17:00, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku

Re: Rhon Speed 50

10 čer 2012, 22:07

H by tam být nemělo, protože to H znamená že je určen pro tzv. Hypoidní ozubení, což naše převodovka nemá !! Měl by to být 80W90 a to že ho tam má být pouze a jen 110ml je fakt, protože jinak řachne gufero a nateče ti olej do spojky a brzdy !!!!!!!

Re: Rhon Speed 50

10 čer 2012, 22:10

Hypoid-oil SAE 85W - 140 or SAE 80W-90 GL5

tak nevim :?

PS: Bez "hacka" jsou oleje jen v max. API GL-4

t32k píše:tak jsem to vše vyčistil pošteloval jsem volnoběh,ale žádná změna. Pořad nic

Jeste se vratim k tomu palivovemu ventilu. Jak ho zkontrolovat?

Pri nastartovanem motoru vytahnout benzinovou hadicku z ventilu pod nadrzi, nebo u filtru (u karbecu radeji ne - chlustalo by to primo na motor). Pokud benzin tece i pri volnobeznych otackach je vse OK, pokud tece jen pri zvysenych, mas problem jako ja (viz vyse). Pri zastavenem motoru tect nesmi. Samozdrejme tento test funguje jen dokud nedojde benzin v plovakove komore > motor se zastavi.
Naposledy upravil KYBLOS dne 23 říj 2013, 17:00, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku. Sloučeny dva příspěvky pod sebou.

Re: Rhon Speed 50

10 čer 2012, 22:26

Prostě zajdi do obchodu s ND na auta, nebo do servisu, a řekni jim že chceš převodový olej 80W90. Žádné 80W140H a pod. - zaprvé jsou dražší a za druhé mají jinou viskozitu, než na jakou je stavěna převodovka - ne vždy lepší znamená lepší . Do motoru kam patří obyč minerální olej taky nedáš kvalitní plnou syntetiku- a když ano tak na 100% zadřeš. Takže tam dej co je psáno v manuálu, což je 80W90 a dej ho tam přesně 110ml a bude vše jak má být :-)

Re: Rhon Speed 50

12 čer 2012, 07:39

Jam mam v manualu napsane Hypoid-oil SAE 85W - 140 or SAE 80W-90 GL5 - je to napsane na dvou mistech - v postupu vymeny oleje a tabulce naplni. Proc hypoidni netusim. Ale radeji koupim to co tam patri - stoji jen o par korun vice, ale je pravda, ze skladem bezne neni. Bavime se o prevodovem oleji - vyse zminena negativa neplati a tento olej tam rozhodne nebude na skodu.

PS: je pravda, ze jsem jezdil take s "obycejnym" SAE 80W-90, urcite to vydrzi, Podle nazoru je nejvice dulezite pri prvni servisce vymenit prvni original napln - to co mi vyteklo byl opravdu humus. Ted menim olej preventivne 1x rocne > flaska oleje za cca 120,-Kc mi vydrzi 10 let.

PS2: V prekladu manualu pro Rhon LH5050QT-C1 je opravdu "jen" SAE 80W90

Re: Rhon Speed 50

12 čer 2012, 08:15

SAE jsou viskozní klasifikace do jakých teplot je olej vhodný. Myslim že do převodovky skútra je to uplně jedno,jestli 80 nebo 85W atd.
API jsou zase výkonnostní třídy olejú pro co jsou vhodné. GL4ka je vhodná pro synchronní převodovky a nebo společné převodovky s rozvodovkou na kuželové hnací kola. Tu leju třeba do své stotřicítky. Do ostatních se leje většinou GL5ka vhodná pro hypoidní převody......ale těch pár ozubených koleček ve skútru,myslim že je tak nějak jedno co je bude mazat. Každopádně stačí nalejt co doporučuje výrobce a nespekulovat. ;-) Klidně 80W-90 nebo samotnou 80W...je to fuk,rozdíl nepoznáš a škodu nezpůsobí žádnej z nich.
Odeslat odpověď