Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).
17 čer 2014, 13:39
Dával jsem kamarádce do kupy nepojízdnou kentoyu. Na motoru jsem čistil karbec a vyměnil sytič, palivový i vzduchový filtr. Teď to startuje na brnk, motor vrčí při přidání se nezadrhává. Potom jsem se zaměřil na variátor, je tam lepší od Naraku, v něm jsem vyměnil sjeté válečky, gramáž jsem koupil stejnou podle původních, vyměnil jsem řemen a sundal jsem spojku, poctivě ji vyfoukal vzduchem a zkontroloval plynulý chod řemenice. Vše složeno projeto a zdálo se být OK. Po týdnu ježdění jsem to chtěl překontrolovat a zjistil jsem že se roztavila vrtulka chlazení variátoru, vyměnil jsem jí za novou a stalo se to po 15. minutách jízdy znovu, jenže jsem zjistil že nový řemen je po najetých cca 200km ztvrdlý, lesklý a rozpraskaný, asi vlivem tepla. Myslel jsem že by to mohla být kontrastka a prokluzující řemen mezi řemenicema spojky ale potom by snad nebyl tak horký variátor. Zdá se mě že je to horké od motoru, možná tím že je to naladěné na plnej plyn a jedu pořád ve vysokých otáčkách. Nevím si rady.
17 čer 2014, 13:46
Měl jsi to při skládání vše řádně odmaštěné?
17 čer 2014, 14:54
Vnitřek skříně varia jsem komplet vyčistil a i s řemenicema jsem to odmastil acetonem
17 čer 2014, 15:33
Nebyl půlenej motor? Někdo něco podobnýho řešil kdysi na scooter tuning fóru a nakonec to bylo tím, že byl špatně složenej motor a to teplo šlo od ložiska na klice. Klika při skládání motoru nebyla "vtažená" do karteru, ale kartery byly stažený k sobě a mezi nima klika.
17 čer 2014, 17:07
Ne je to originál jak to bylo koupeno i s tím variátorem, ze začátku se s tím jezdilo jen na garančky a pak už pár posledních let se s tím jen jezdilo dokud tomu neodešel sytič (15000km to má teď na počítadle), podle toho ten vnitřek taky vypadal, nikdo to nečistil. Teď to jede pěkně, po rovince i 60km/h podle radaru ale hřeje se to a ničí řemen. Dělá to jednu věc co nevím jestli je dobře že musím jet pod plynem i z kopce, nebo když uberu tak se pořád řemen drží skoro až do úplnýho zastavení
17 čer 2014, 18:13
To je normální, že řemen po ubrání plynu drží až do minimální krokové rychlosti, protože je furt sepnutá spojka.
18 čer 2014, 21:20
si říkám jestli by to nemohla dělat příliš chudá směs, že by to tak hřálo motor
18 čer 2014, 21:24
Pokud máš svíčku do bíla, tak to značí chudou směs. Doporučil bych ji správně odladit na karburátoru a také vyměnit vzduchový filtr za úplně nový čistý (aha promiň nečetl jsem to celé, jenom jsem střílel svůj postřeh, vidím že filtr jsi měnil za nový).
Co se týče motoru, tak i když je to 4T, pokud to provozuješ takto třeba celou sezonu nedělá mu to vůbec dobře.
Naposledy upravil
jackm dne 18 čer 2014, 21:38, celkově upraveno 1
18 čer 2014, 21:26
To by jsi poznal podle barvy svíčky...