příliš horký variátor, čína 4t 50cc

Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).

příliš horký variátor, čína 4t 50cc

Příspěvekod kysin » 17 čer 2014, 13:39

Dával jsem kamarádce do kupy nepojízdnou kentoyu. Na motoru jsem čistil karbec a vyměnil sytič, palivový i vzduchový filtr. Teď to startuje na brnk, motor vrčí při přidání se nezadrhává. Potom jsem se zaměřil na variátor, je tam lepší od Naraku, v něm jsem vyměnil sjeté válečky, gramáž jsem koupil stejnou podle původních, vyměnil jsem řemen a sundal jsem spojku, poctivě ji vyfoukal vzduchem a zkontroloval plynulý chod řemenice. Vše složeno projeto a zdálo se být OK. Po týdnu ježdění jsem to chtěl překontrolovat a zjistil jsem že se roztavila vrtulka chlazení variátoru, vyměnil jsem jí za novou a stalo se to po 15. minutách jízdy znovu, jenže jsem zjistil že nový řemen je po najetých cca 200km ztvrdlý, lesklý a rozpraskaný, asi vlivem tepla. Myslel jsem že by to mohla být kontrastka a prokluzující řemen mezi řemenicema spojky ale potom by snad nebyl tak horký variátor. Zdá se mě že je to horké od motoru, možná tím že je to naladěné na plnej plyn a jedu pořád ve vysokých otáčkách. Nevím si rady.
Obrázek
kysin

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 17 čer 2014, 12:11

Re: příliš horký variátor, čína 4t 50cc

Příspěvekod Vratas » 17 čer 2014, 13:46

Měl jsi to při skládání vše řádně odmaštěné?
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: příliš horký variátor, čína 4t 50cc

Příspěvekod kysin » 17 čer 2014, 14:54

Vnitřek skříně varia jsem komplet vyčistil a i s řemenicema jsem to odmastil acetonem
kysin

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 17 čer 2014, 12:11

Re: příliš horký variátor, čína 4t 50cc

Příspěvekod Mr.Voza » 17 čer 2014, 15:33

Nebyl půlenej motor? Někdo něco podobnýho řešil kdysi na scooter tuning fóru a nakonec to bylo tím, že byl špatně složenej motor a to teplo šlo od ložiska na klice. Klika při skládání motoru nebyla "vtažená" do karteru, ale kartery byly stažený k sobě a mezi nima klika.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: příliš horký variátor, čína 4t 50cc

Příspěvekod kysin » 17 čer 2014, 17:07

Ne je to originál jak to bylo koupeno i s tím variátorem, ze začátku se s tím jezdilo jen na garančky a pak už pár posledních let se s tím jen jezdilo dokud tomu neodešel sytič (15000km to má teď na počítadle), podle toho ten vnitřek taky vypadal, nikdo to nečistil. Teď to jede pěkně, po rovince i 60km/h podle radaru ale hřeje se to a ničí řemen. Dělá to jednu věc co nevím jestli je dobře že musím jet pod plynem i z kopce, nebo když uberu tak se pořád řemen drží skoro až do úplnýho zastavení
kysin

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 17 čer 2014, 12:11

Re: příliš horký variátor, čína 4t 50cc

Příspěvekod Vratas » 17 čer 2014, 18:13

To je normální, že řemen po ubrání plynu drží až do minimální krokové rychlosti, protože je furt sepnutá spojka.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: příliš horký variátor, čína 4t 50cc

Příspěvekod kysin » 18 čer 2014, 21:20

si říkám jestli by to nemohla dělat příliš chudá směs, že by to tak hřálo motor
kysin

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 17 čer 2014, 12:11

Re: příliš horký variátor, čína 4t 50cc

Příspěvekod jackm » 18 čer 2014, 21:24

Pokud máš svíčku do bíla, tak to značí chudou směs. Doporučil bych ji správně odladit na karburátoru a také vyměnit vzduchový filtr za úplně nový čistý (aha promiň nečetl jsem to celé, jenom jsem střílel svůj postřeh, vidím že filtr jsi měnil za nový).
Co se týče motoru, tak i když je to 4T, pokud to provozuješ takto třeba celou sezonu nedělá mu to vůbec dobře.
Naposledy upravil jackm dne 18 čer 2014, 21:38, celkově upraveno 1
jackm

750+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 752
Registrován: 12 zář 2011, 21:11

Re: příliš horký variátor, čína 4t 50cc

Příspěvekod TUNER » 18 čer 2014, 21:26

To by jsi poznal podle barvy svíčky... ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)


Zpět na Do 50ccm

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků