od chipyes » 03 kvě 2017, 19:33
Vyřešeno!!!! než začnu popisovat, kde byla závada, chci říci, že tento skútr jsem koupil již silně napadený kutili. Majitel neměl asi čas se věnovat základním opravám. Dovolte mi ještě popsat stávající stav některých dílů tak jak jsem koupil.
Stator: Nevím jestli to byl úmysl (ladění většího výkonu) nebo jen hledání, kde indukce vybudí impulz pro zapálení svíčky, ale ten byl "vytuněn", aby šel pootáčet a byl pootočený jak jsem již zmiňoval výše.
Elektroinstalace: silně napadená. Spojované drátky sice zaizolované, ale bez pájení nebo svorek.
CDI: nejevila závadu -jiskru házela
Výsledek skútr naskočil, ale převážně jel dozadu (občas se točil tak ja má)
Nákup nových dílů: po úvahách s kolegou, který dělá veterány jsme usoudili, že bude lepší koupit a vyměnit klikovou hřídel (pro sichr), stator.
Rozborka → sborka motoru. Nový stator do originální polohy. Jiskru na starou CDI to mělo, ale nestartovalo. Následovalo studium na netu jaké má funkce CDI a zjistil jsem, že asi 3 a tou nejhlavnější je PŘEDSTIH. Nákup nové CDI →zapojení a nic ani ťuk. Opět studium zapojení CDI a ejhle, kabeláž nebyla správně zapojená, chyběla tam druhá kostra!! Pro zájemce mohu zaslat schéma.
Skútr nastartoval na první kopnutí a po chvíli startoval i na baterii (startérem). Samozřejmě jede normálně do předu a má i dobrý odpich.
Je to můj 3 skútr (první 2 T), který jsem koupil nepojízdný a jsem moc rád, že jsem ho rozpohyboval.
Děkuji všem za zájem a rady a přeji všem vše dobré.
Kentoya FEVER 125
Motorro Raptor 125
Maxon ardour 50 2T