Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).
27 úno 2013, 20:12
Ahoj prosím o pomoc,
mám skutra kentoya zoom 50 4t, když ji nastartuju tak naběhne, ale při přidání plynu se motor vubec nedostane do otaček a jenom trošku hučí a kolo se minimálně roztočí. Nevíte čím to může být? Děkuji za rady
27 úno 2013, 20:14
Todle bude něco v karburátoru, takže ho vyndej a vyčisti.
Popřípadě, jak staré palivo jsi tam měl?
27 úno 2013, 20:17
No karbec jsem měl venku už dvakrát, jednou to jelo ale jenom tak 5km a pak zase nic jenom hučí a nejede. Karbec je vyčištěný a nevím co více, dá se tam něco napsatavovat? A palivo tam nebylo a dneska jsem dal nové.
27 úno 2013, 20:21
Co podtlakový ventil? Může být špatný a při plném výkonu (když dáš plný plyn), tak tam nemusí téct tolik benzinu, kolik potřebuje karburátor.
Potom může být malá hladina v plovákové komoře, to souvisí s karburátorem.
Jak to bylo, dřív to jezdilo a z ničeho nic to začalo dělat? Nebo proběhla nějaká výměna něčeho, nebo něco podobného?
Co zapalovací svíčka, jakou má barvu?
Na karburátoru se dá nastavit volnoběh (většinou šroubek nahoře namontovaný do plynového lanka), potom bohatost směsi, většinou šroubek z boku. To jsou základní věci, u některých ještě poloha jehly a pak i hladina plováku.
27 úno 2013, 20:26
No na podtlakový ventil jsem se nedival nevím kde přesně je svíčka jiskru hází, ale je černá na spodku. Přestalo to zničeho nic normalka jsem jel a najednou otačky dolů a konec dojez a zdechlo to. Pak to dělá pořád stejně až na tu chvilku co to jelo.
27 úno 2013, 20:30
Tak todle by mohlo mít souvislost i s variátorem - slabá kontrastní pružina? Ale nevím, to by se nejspíše vyskytovalo jen do kopců.
Ale zkontrolovat bys ho pro jistotu mohl, zda je tam všechno ok.
Todle bude mít souvislost někde mezi motorem a palivovou soustavou.
Nicméně, teď mě nic nenapadá, viděl bych to na ten karburátor, ale jestli, že jsi ho už čistil, tak mě nic nenapadá, leda zkusit jiný, ale to určitě nemáš.
Počkej, co poví ostatní
Jinak kolik máš najeto a kdy naposledy jsi to měl v servisu a seřizované ventily?
27 úno 2013, 20:43
Musím se na to ještě podívat, ale podle mě je to taky chudou směsí benzínu jenom nevim čím to může být, kde je podtlakový ventil ještě???
27 úno 2013, 20:56
Tak tu chudost/bohatost můžeš nastavit na karburátoru tím šroubkem z boku. Dělá se to tak, že to úplně zamontuješ dovnitř ten šroubek a potom po otáčkách povoluješ (většinou je to okolo 1,5 - 2,5 otáček) musíš zkusit, u každého motoru je to jinak, zjistíš to podle svíčky, měla by být cihlově bílá.
Podtlakový ventil je většinou hned pod nádrží. Vedou z něj buď 2 nebo 3 hadičky.
Funguje tak, že když vytvoříš podtlak (např injekční střikačkou), tak by měl začít téct benzin tou hadičkou, co máš připojenou do karburátoru.
27 úno 2013, 21:56
Cihlově bílou svíčku bych v motorce nejraději neměl
Za to takovou tu hnědozlatou "cihlově" opálenou uvítá asi každý ne??
27 úno 2013, 21:58
Asi je to tak, jak říkáš, děkuji za opravu.
27 úno 2013, 22:10
Já jen, že vypálená bílá značí moc chudou směs a pokud je tam té bílé usazeniny i víc a po zkoušení všemožného seřízení tento jev trvá, tak to pak značí především problémy s únikem oleje do spalovacího prostoru, bacha na to hoši
03 bře 2013, 12:01
Jsem z toho zdrcen
Karbec celkově vyčištěný motorku nastarkuju a chytne hned, když přidám plyn tak se rozhučí a trošku se roztočí kolo a motorka hučí jako kráva nemuže to být něco ve spojce nebo tak nějak? Zdechat nezdechá jenom řve a kolo se točí strašně pomalu...
03 bře 2013, 12:23
Odendej kryt variátoru (na levém boku) a zkontroluj.
03 bře 2013, 12:27
Co přesně mám zkontrolovat?
03 bře 2013, 13:13
Podívej se na barvu té svíčky, pokud je černá, tak máš moc bohatou směs a skútr se dusí. Zkontroluj jestli funguje správně automatický sytič, jestli nezůstane zaseklý i po zahřátí.