Záleží co máš na mysli. Jak jsem četl, tak tam máš měněno hodně věcí naráz. V tvém případě bych začal motorem, tak aby správně a dobře jel. Pak je na řadě variátor a nakonec rozjezdy (spojka).
V každém případě se musíš ujistit, že v karburátoru je vše v pořádku, není trvale otevřený sytič (častý zdroj problémů) , správně na nový výfuk otryskovat anebo pokud to předtím dobře jezdilo, vrátit se alespoň na začátku k původnímu výfuku.
Jak motor opět pojede jako dřív, můžeš posoudit vliv výměny variátoru a řemene. U skůtru je vše vzájemně provázané.
Buď se do toho s chutí pustí ten, kdo to všechno způsobil, měnil a čistil, nebo se to postupně s určitou technickou představivostí a manuální zručností naučíš nebo ten servis. Jistým pozitivem servisu je fakt, že při ladění karburátoru,variátoru a spojky nakonec zaplatíš jen ten materiál který zůstane ve skůtru a nemusíš investovat do sad trysek, válečků a pružin. Taky záleží jestli máš nějaký servis v dosahu. Jinak návody jsou např. na stránkách skůtrlendu.
http://www.scootland.cz/