Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).
Odeslat odpověď

Kentoya Zoom 2 se dusí

29 dub 2013, 21:38

Zdravím,
chtěla jsem se zeptat, mám vyměněný variátor za sportovní, taky válečky, vyčištěný karburátor, trysku, mám taky nový řemen i výfuk, ale pořád to prostě nejede. Při studeném motoru to jede jakžtakž max 4 minuty, ale pak se jakoby dusí i do velmi mírného kopce to vůbec nejede a nemá ani zátah. Mám najeto už 20500 km, myslíte si, že když mazlíkovi koupím tuto sadu

http://www.extremebike.cz/www-extremebi ... tion#anch1

pojede jako dřív, ne-li líp?
Nechci ale rady typu "dej to do šrotu apod.", chci na tom ještě jezdit a nechci se ho zbavovat, udělal mi obrovskou službu. Jinak vše ostatní je v pořádku a zkontrolované.

Děkuju moc za všechny rady!

Re: Kentoya Zoom 2 se dusí

29 dub 2013, 21:50

Ahoj, trápilo mě něco podobného na Sharky. Zkus se podívat na jehlu sytiče, jestli nesytí pořád. Mě tohle pomohlo.

Re: Kentoya Zoom 2 se dusí

29 dub 2013, 22:47

A jaký nový výfuk ? Pokud je karburátor v pořádku a funguje jak má je třeba na jiný výfuk zvolit odpovídající velikost hlavní trysky karburátoru. Podle příznaků které popisuješ je příliš bohatá směs. Studený motor lehce naskočí, okamžitě jde přidat plyn a první rozjezd se jeví jako slušný. Po chvíli motor slábne, nejde do otáček hulí a čtyřtaktuje. Bohatou směs způsobuje velká hlavní tryska nebo jak píše pelito vadný aut. sytič nebo vysoká hladina paliva v plovákové komoře. Může jít i souběh všeho následkem jarní opravy a výměny výfuku.
Jinak ta čínská sedmdesátka litina jezdí moc pěkně. Taky jsem ji koupil ale v multimotu za 1100, najeto přes deset tisíc, v zimě zadřeno jak jinak než vlastní blbostí, kvalita slušná opotřebení zanedbatelné jízdní projev s laďákem dravý s výkonovou špičkou, se sérií vynikající pružnost bez výrazné výkonové špičky. Lze provozovat i se stávajícím karburátorem.
I za těch 1500k doporučuji. Neřeší to ale stávající problémy. Vše je ale třeba správně sladit, pak to pojede rozhodně o moc líp než původní padesátka. Odvrácenou stranou je pak vyšší spotřeba.
Spravit jde samozřejmě všechno a jestli ti výkonově vyhovovala stávající padesátka, nyní nemusí být nutně po smrti a může ještě nějaký rok sloužit.
Hodně spokojených kilometrů

Re: Kentoya Zoom 2 se dusí

29 dub 2013, 22:51

Mockrát děkuju za odpovědi!
A jak bych si sama doma mohla podle nějakého návodu to sladit? Jde to vůbec, nebo musím do servisu?

Re: Kentoya Zoom 2 se dusí

29 dub 2013, 23:20

Záleží co máš na mysli. Jak jsem četl, tak tam máš měněno hodně věcí naráz. V tvém případě bych začal motorem, tak aby správně a dobře jel. Pak je na řadě variátor a nakonec rozjezdy (spojka).
V každém případě se musíš ujistit, že v karburátoru je vše v pořádku, není trvale otevřený sytič (častý zdroj problémů) , správně na nový výfuk otryskovat anebo pokud to předtím dobře jezdilo, vrátit se alespoň na začátku k původnímu výfuku.
Jak motor opět pojede jako dřív, můžeš posoudit vliv výměny variátoru a řemene. U skůtru je vše vzájemně provázané.
Buď se do toho s chutí pustí ten, kdo to všechno způsobil, měnil a čistil, nebo se to postupně s určitou technickou představivostí a manuální zručností naučíš nebo ten servis. Jistým pozitivem servisu je fakt, že při ladění karburátoru,variátoru a spojky nakonec zaplatíš jen ten materiál který zůstane ve skůtru a nemusíš investovat do sad trysek, válečků a pružin. Taky záleží jestli máš nějaký servis v dosahu. Jinak návody jsou např. na stránkách skůtrlendu.
http://www.scootland.cz/

Re: Kentoya Zoom 2 se dusí

30 dub 2013, 08:08

jak máš gumový koleno sání od airboxu (vzduchový filtr), zkus ho nějak přicpat...ať je průměr té hadice menší -třeba to něčím oblep. Pokud to pak pojede líp, je potřeba začít řešit nastavení směsi resp. dát větší trysku.
Odeslat odpověď