Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).
11 čer 2011, 10:01
Ahoj,jsou věci mezi nebem a zemí - hlavně ,že to zase jde
V poslední době mám na sebe dost dotazů ohledně povolení matky variatoru - nechci ze sebe dělat chytráka ,ale několik rad pro ty ,kteří na to teprve půjdou - nepoužívejte variantu klíče vlevo na obrázku - klasický očko , ale tu variantu vpravo - system Gola, protože očko se do matky opírá malýma ploškama a ta matka je měkká, takže až zaberete, tak vám to přeskočí , kdežto system Gola se opírá do matky celou plochou a nemá to kam přeskočit - je to patrné na obrázku- my používáme celkem úspěšně kvalitnější klíč č 17 na kola os. aut
http://citereh.rajce.net/Matka_variatoru
11 čer 2011, 16:39
Ahoj všichni,tak dnes jsem konečne vyměnil stávající čínský variátor za Variátor tuning + pružina - Baotian R.Nešlo to hledce podle představ,poprvý když jsem na to šel tak jsem zjistil,že povolit matku na hřídeli kde je varec nasazenej není jen tak a zašprajcovat to tak aby se to pořád netočilo je takřka nemožný.Tu jsem požádal člověka tady na fóru jmenem Citereh jestli by mi nevyrobyl jeho "šprajc",kterej vynalez.Odpověd byla kladná "šprajc dorazil a já se moh znovu pustit do díla (za ten šprajc patří Citerehovy moje vobrovské DÍKY).Následoval další problém s povolením té matky pouzil jsem normální klíč č.17 a trochu jsem ji žvejknul z dvou stran,pak jsem použil prstýnkovou 17ku a žvejkla se všude
a gola sadu nemám tak jsem už podruhý skončil.Opět jsem se poradil s Citerehem a dopuručil mi tu golu nabo ten klič co je do kříže na povolování kol u aut tam je 17ka taky.Zaběhnul jsem k sousedovy vypujčil si ho a bylo vyhráno matka povolila ale byla zatáhlá jak hovado,já i soused oba dva jsem bejčili jak psi on dolu já nahoru
to jsem ještě nevidel.Já jsem sice vyučenej truhlář,ale vim jestli se něco točí do Leva a závit je do Prava tak při každým spuštění nebo běhu se samovolně už jen a jen dotahuje (jako u cirgulárky,stačí jen minimálne s citem a nemuže se vživotě povolit).A teď zpět k variátoru zlehka jsem namáznul vazelínou vodítka a plošky na variátoru o které se otírají (zlehka myslím film o tloušce setin milimetru),nakonec jsem použil válečky Naraku 5,8g,ketré jsem měl už dlouho koupené vše jsem nasadil sesadil a výsledek takový že po rozjetí si člověk okamžitě uvědomí tu změnu k lepšímu.Tah a dynamika stejnosměrná v celé šiři záběru,otáčky jdou při rozjezdu na 8000ot\min při 30km\h se ustálí na 7000ot\min,maximálka se zvíšila po rovině o 8 km\h mirný kopec co jsem jezdíval 40Km\h při 6000 ot\min to jede ted 50 Km\h se 7000 ot\min.Čili celkový dojem je víc než radostný,hlavně kopce to ted bere parádně.Ještě jednou bych chtěl poděkovat Citerehovi bez kterýho by ta výměna prakticky nebyla proveditelná.Na závěr přikládám pár fotek z montáže variátoru.Tak zatim zdar všem a ať se daří.
http://sinkong.galerie.cz/5285628-srsen#76800351
Naposledy upravil
Half Life dne 11 čer 2011, 23:42, celkově upraveno 1
11 čer 2011, 19:26
...TAK TO JSI MĚL PECH....mě stačil naštěstí jenom obyč-klíč,ohnutej do vrtule........hlavní,že to šlape
a.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
11 čer 2011, 20:40
citereh píše:Ahoj, tak já mám obě restrikce z airboxu pryč a mám tam trysku 85, bohatost 2 1/2 ot a volnoběh zhruba 1700 ot/min a krásně to jde za plynem , ted jsem dal tu jehlu až nahoru, vlastně 1 zářez odspodu , tak uvidím- originál byla na posledním odspodu - tedy nejníž.
Pokud bude někdo něco potřebovat, tak něco málo najde tady
http://citereh.rajce.idnes.cz/?sort=&page=0To CDI jak jsem psal - 4+2 piny , 2 piny obsazené , 4 piny - obsazené 3 pozice , do CDi vede 5 drátů, jedna pozice je volná
Ahoj, už si nevím rady. Mám JM Star JSD50QT-15.(2 kulatá světla za gólmanskou mřížkou)
Má najeto 140km a je dávno po záruce. Nedrží volnoběh. Našel jsem několik závad a všechny jsem je postupně odstranil. Byl prasklý airbox, dal jsem kompletní nový. Je v něm i komínek a sítko. Žádná změna. Vyměněna svíčka-změna k horšímu. Vrácena originální. Byla přilepená jehla a šoupě,přísadami z našeho kvalitního benzínu - uvolněno a vyčištěno. Žádná změna. Byla úplně natvrdo ucpaná volnoběžná tryska. Vyčištěno- žádná změna. Byla jaksi divně přiskřípnutá pružinka nad membránou šoupátka. Opraveno - žádná změna. Prasklý filtřík paliva - dán nový - žádná změna. Scházela prožinka v akcelerační pumpě-doplněna. Pochopitelně-žádná změna.
Startuje poměrně dobře, otáčky vylítnou tak na 3500-4000.Jakoby bez ohledu na to, jak je nastaven šroubek dorazu. Po chvíli začnou kolísat dolu-nahoru, několikrát, pak to chcípne. Bohatost zkoušena v rozsahu 1,5 až 2,5 otáček. Mnoho pokusů s různým nastavením. Motorový olej vyměněn vloni. Zkoušel jsem odpojit a ucpat sekundární vzduch. Napoprvé podstatná změna k lepšímu. Otáčky držely tak 1800, ale jen chvíli. Pak vylítly na 4000 a chcíplo to.Druhý pokus - 4taktuž blbý. Při většině pokusů byl motor zahřátý, že se na něm nedala udržet ruka.
Poraďte prosím, nebo to hodím do brněnské přehrady.
11 čer 2011, 21:45
Zrejme sa jedná o skúter, ktorý bol dlhší čas úložka podĺa počtu kilákov. Treba skontrolovať celú palivovú dráhu až po valec, či to neťahá na prírubách nejaký falošný vzduch,skontrolovať odvetranie nádrže, podtlakový ventil, benzínové hadičky, podtlakovú hadičku, ale najpravdepodopnejšie bude problém v samotnom karburátore, ak to dlho stálo možná membrána karbíka..
A skútrik do priehrady nehádž tam sa hádže niečo iné...
Naposledy upravil
klif dne 11 čer 2011, 22:09, celkově upraveno 1
11 čer 2011, 22:08
Díky za odpověď.
Upřesním:
v létě 2009 - jezdil "dobře". Vloni začal ihned po rozjezdu chcípat, po znovunastartování jel dobře. Pak přestal držet volnoběh. Po několika marných pokusech o opravu přes zimu odstaven. Dnes pokračováno v opravách, ale neúspěšně.
Odvětrání nádrže v pořádku, benzínové hadičky v pořádku, falešný luft vypadá že netahá. Jak zkontrolovat podtlakový ventil? Nevím jak ta pitomost vlastně funguje.
Membrána vypadá na první pohled dobře, guma je zdravá.
Dá se sehnat nový karbec ?
Dají se vyčistit kanály volnoběhu ? Je tam technologický otvor, ale zalisovaný mosazným špuntem.
Do karbecu vedou dva dráty, k čemusi. To je nějaký elmag. ventil ? Když to za běhu odpojím, tak se nic nestane.
Nemůže mít vliv taky akumulátor ? Původní je po smrti, dnešní pokusy proběhly s autoakumulátorem 12V 37Ah.
Co když svým nízkým vnitřním odporem příliš zatěžuje dobíjecí soustavu ? Nebo je to blbost ?
11 čer 2011, 22:23
Podtlakový ventil sa kontroluje takto, odpojíš obidve hadičky od karburátora, resp. tú vrchnú od palivového fitru a spodnú zobereš do pusy a vytvoríš podtlak, z hornej hadičky by ti mal tiecť benzín, nie kvapkať ale tiecť. Trysky v karbíku si vyčistil obidve? Predtým ako by si kupoval nový, najskôr by si ho mal poriadne preklepnúť, benál tam máš aký, ak je starý treba ho vymeniť za nejaký lepší( Shell V-Power 95) napr....
Naposledy upravil
klif dne 11 čer 2011, 22:37, celkově upraveno 1
11 čer 2011, 22:37
Díky za návod na kontrolu podtlakového ventilu, zítra to zkusím.
Trysky jsem vyčistil obě dvě.
Měj se, Vk
Jo, a mám tam AGIP 98, je starej. Ale nedrželo to volnoběh i když byl čerstvej. Vk
12 čer 2011, 10:33
V manuále máš OČ benálu 95 tuším nie? Do vyšších oktánov by som nešiel pokiaľ sa hľadá príčina poruchy..
12 čer 2011, 11:00
Zdarec,
každá rada je dobrá. S tím akumulátorem jsi to asi přehnal v desetinné čárce. 37 Ah by jsi musel vozit na zádech. V aku chybu nehledej. Je to v podstatě tak jak Ti již psal slovenský kolega. Nový karburátor se koupí bez problému (i ruzné typy) na eshopech, ale je to dosti drahá záležitost. Karburáror a jeho připojení k hlavě, ty spoje za karbecem jsou velmi důležité.
Dále zda chodí šoupě lechce a nezustává někde stát. Nech odmotovaný airbox pokud motor pojede kontroluj jak šoupě chodí. Pokud motor nepojede zkus prstem šoupě zvednot a mělo by se lechce vártit zpět. Dále je nutno zkontrolovat zda jehla v šoupátka dobře drží. Ta segerovka kulatá je velmi špatná ( vyměnil jsem za starou klasickou pro šoupě z Pionýra). Nejlepe by se zjistilo jestli je vadný karbec tak, že by ti někdo půjčil na zkoušku dobrý. Pak teprve kopovat nový. Ono je tam takové napínaní rozvodového řetězu a kdyby se to nějak zacuklo tak by se rozhazovalo celé časování ventilů . Ale na to je teď ještě čas
Neklesej na duchu a jdi do toho a uvidíš, že se vše podaří a pak Ti to potěší. Ahoj Jirka
12 čer 2011, 14:03
..už jsem to tu někde popisoval.Po první gar.prohl. to mamině dělalo podobně.
Rozhodil jsem karbec, vyčistil a nahradil 80-ku trysku 85-kou. Doladil a to je to
nej......
Jinak pokut maš org. airbox,tak to je dost makačka dolazovat. Jenom po odstranění sítka z přívodu,
to rozhodilo volnoběh...
MNO- nyní tam je konus a můj pocit je, že ty pixly jsou na.....u.
12 čer 2011, 19:00
Čau PUMADEDEK,
nezlob se, ale tvoje tvrzení je z odborného hlediska dosti nelogické. Většina příspěvků je na základě náhody. Je mi jasné, že zde na fóru se jedná o příspěvky jenom amaterů. Nikdo z profiků tady radí jen málo, protože se jedná o jejich chleba.
Ale prosím, někdy jsou rady skutečně komické. Je nutno aby tazatel nestrávil mnoho času nesmyslnými operacemi. Pokud se nejste jisti se svou radou raději nepište. Není to jenom můj názor, na tom jsme se schodli v soukromých email s několika účastnících tohoto fóra. Prosím neberte můj příspěvek jako , že chci machrovat, ale motory JM-Star jsou stále aktuální a je nutné abychom se vyhnuli nadhodnoceným cenám v servisech. Díky za pochopení . Jirka
12 čer 2011, 20:22
Zdravím já jsem z airboxu odstranil obě restrikce,místo té venkovní-co je v ní pár kulatých otvorů jsem dal kousek obyčejné záclony,totéž u krytu variátoru ,aby tam nevlít nějakej bordel zajistil páskou a hotovo..Dal jsem nonový variátor boatin,5.1g Molossi válečky+kontrstku,která byla u variátoru a jezdí, porovině 60i více- z kopce neměřitelné,do kopce -dost prudkého a táhlého 34-40.To vše při 8000 otáčkách,Po rovině i do kopce téměř žádná odchlka. Jehla je origo-má jen jeden zářez,tedy sní nejde nic dělat a tryska je taky orig. nevím kolikátka tam je a možná zkusím dát 85-tku.Jestli jo napíšu jak to jede.Zdarec.
12 čer 2011, 22:20
Nazdar saslin,
možná, že tou větší tryskou se dosáhne trochu více ale to bude vše co z lé padesátky čtyřtaktu je možné dostat.Ještě je nějaká možnost v těsnosti ventilů. Větší výkon se dosáhne při větším objemu válce. Ale pozor, nevím jak dlouho takový výkon vydrží klikovka a její ložiska. Výkon ale i spotřeba při větším obsahu se velice zvýší. Stačí jen obsah 72 ccm .Set včetně kompletní hlavy cca 1600 Kč, 4au Jirka
12 čer 2011, 22:59
zdarec borci znám jednu osobu co má jm star eagle tak jsem zavítal na vaše příspěvky abych nasál vaše poznatky kde má skůtr nedostatky,ale jak si tu čtu tak vydím zajímavé věci jak někdo může dát záclonu nebo něco podobného na nasávaci otvor karbecu
ten deklík s dírkami je speciálne vypočítaný na tu trisku aby docílily vyšši životnosti motoru menší spotřebu
vyndáním toho restriktivního deklu ochudíte smes=zvíšení výkonu ale pozor na to může to žrát ochraný film co děla olej na valci. znám dost lidí co si tak většinou odrovnali hlavu
kuželový filt já osobně nedoporučuju nárust spotřeby ale ne výkonu je to jen doměnka lepší je vyndat ten deklík a přetriskovat ale aj tak většinou největší problém je že číny maji malé karburátory a jsou celkově nepřesné optimální jsou 17.5 s průměrem nasavací komory a 60 trisku dávám
pokud dávám větší karbec nechávám origo air box a jen zvětším díru ale pokud někdo dá kužel a zapomene vás varovat že v dešti se stím nedá lítat