Nazdar hoši,
na šoupátku je upevněna jehla, která vlastně otevírá přívod benzínu z hlavní trysky.Jehla je kuželová takže čím výše šoupě vyjede tím je směs bohatší. Jak již jsem psal, je možné při kompletním karbecu, zkusit při odpojení hadice od airboxu, prstem zvednout šoupě zda se otevře celý průchozí otvor ke škrtící klapce. Šoupě se otevírá pouze podlakem ale jedině jeho zvednutí vlastně řídí bohatost nasávané směsy Tyto karburátory jsou naprosto jiná kostrukce, než která se používala dříve.U starých typů se přidáváním plynu přímo lankem zvedalo šoupě s jehlou. Pokud šoupě otevře celý průchozí průměr, potom pro bohatší směs není jiné výchdisko než osadit hlavní trysku za větší Dále pro správnou funkci šoupátka řízeného podtlakem je nutné, aby gumová menbrána pod víčkem byla řádně umístěna a tak zajišťovala jeho těsnost . Při falešně přisávaném vzduch pod víčkem by šoupě správně neotevíralo. Dále je nutné aby bylo šoupě nasazeno seříznutím směrem ke vstupu a tak prouděním vzduchu bylo zvedáno.
Jak píšeš, že jste ucpali nasávací otvor airboxu a nic se nedělo, tak je vidět, že těsnost tohoto prvku není zrovna moc dobrá. Zkus odpojit hadici od karbecu a ucpi karbec, v ten okažik motor stojí.
Ale musím dát na vědomí co se mi dnes stalo. Potřeboval jsem prudce zabrzdit a přední brzda šla až nadoraz bez účinnosti.
Přední kolo celé mokré od kapaliny. Po demotáži předního blatníku jsem zjistil, že brzdová hadice dřela o přední pneumatiku.
Dávám to na vědomí proto, že je to velmi nebezpečná závada a proto je vhodné toto zkontrlovat a zajištění tlakové hadice upravit. Vydržela 800 Km.než se úplně prodřela. Hadice se totiž při zmačknutí předních pružin musí někam vychýlit. Vedení této hadice není zrovna konstrukčně dobře vyřešeno. Stojí za to se na toto podívat.
Tak ať se daří a když nebude něco jasné tak zase napiš Čau Jirka