Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).
13 kvě 2011, 21:51
cauky chlapy tak jdu opet na radu s tim sroubovakem v kapse jezdim uz asi desatej den a porad se to nedari doladit chvily dobry ale pak se to zase hlti nebo co bohatost davam dve a pul nebo ctvrt volnobeh dobrej kolem 1500 jehla byla vkarbeci na maximum nahore tak jsem ji dal do prostred,dela to pri prudkym pridani docela jsem stoho na svestku diky za rady a poznatky tak zatim
14 kvě 2011, 18:57
Ahoj, tak my válečky určitě nemažeme , mažeme zlehka vodící čep variatoru a ty plastový vodítka variatoru
Ted potřebuji poradit já - má někdo tip nebo odkaz, kde se dá sehnat tento odpor - je to ten vpravo
Fotografie0178.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
14 kvě 2011, 21:46
Já jsem válečky namazal právě tou vazelínou co byla u válečků, na youtube válečky mazali dokonce grafitovou vazelínou. Namazat vodítka taky není od věci, ale myslím, že na čepu nemá mazadlo co dělat, tam se může dostat na řemen, což asi není optimální.
Pokud jde o tu podložku, pak to chce vyzkoušet. Já bych se nebál to nejdříve zkusit bez ní.
citereh:
Dají se normálně koupit výkonové drátové odpory, ale vypadají trošičku jinak a problém je i s hodnotou, nejblíže jsem našel 5,6 ohmu (5R6) ale to by neměl být problém. Jeden vývod odporu připojíš na ten drátek a druhý na kostru.
http://www.ges.cz/cz/resistors/wire-wou ... /X5_O.html
15 kvě 2011, 07:44
jesik píše:Zdravím Karle a moc dík za tak rychlou odpověd,ale musím ti trochu oponovat,na odkazu je žárovka s ůplně jinou paticí než mám já,pro srovnání je to patice na tomto obrázku: halogenová žárovka 12V- 35/35W; P15D-25-1; značka EAGLEYE ,hledám žárovku z takovouhle paticí,protože jinou tam podle mého nemůžu dostat???Nebo se mýlím?? Díky za odpověd JESIK.
Zdar,potreboval bych kompletni sadu nahradnich zarovek na jmstar aegle 50,poradite kde je koupit,nebo alespon jaky tam maji byt,diky omar
15 kvě 2011, 08:32
Ahoj, tak přehled žárovek je tady
http://citereh.rajce.idnes.cz/JMSTAR_EA ... rehled.JPGco se týče mazání válečků, tak my mažeme čep variatoru - ale prostor,kde se čep pohybuje po hřídeli kliky a to jen zlehka, v žádném případě ne prostor na čepu, kde se pohybuje přítlačný talíř - to by samo sebou při otáčkách pobíral na sebe řemen - asi jsem to minule nedostatečně popsal
Karel23- díky za odkaz- kouknu tam ,ty hodnoty ,co jsi napsal by měli být dostačující - setkal jsem se s tím včera na Kingway Martinelli 50 4T - odpalovalo mu to při přidání plynu žárovky v hlavním světlometu - po odplastování koukám, že tento díl byl opálený a silně zahřátý a napůl byl z toho vysypaný písek - regulátor napětí po přidání plynu začal dávat skoro 16 V - tak to odpalovalo žárovky - nejsem si jistý , ale my tam asi žádný takový vymoženosti nemáme - aspon si nepamatuji, že bych na něco takovýho narazil a ani nevím, na co to tam zrovna oni mají,když nám to funguje bez toho - možná že to tam někde je , ale já to zatím neobjevil
15 kvě 2011, 11:02
Ahoj,
odpor, o kterém je řeč, je zatěžovací odpor, který je zařazen do funkce jen když jsou vypnutá veškerá světla.Alternátor musí být stale zatížen, aby mohl pracovat správně regulátor palubního napětí(14,2V) . Tento odpor je zapojen přímo na vypínač(přepínač) světel. Protože se při své činnosti zahřívá, nemůže být uschován někde v kabeláži ale je umístěn ve volném prostoru. Najdete ho tak, že je někde připevněna plechová krabička, ke které vedou buď dva vodiče a jeden z nich je spojen s kostrou a nebo je krabička připevněna přímo na kostru (-pól). a je do ní zapojen jeden vodič.
Tak zdarec Jirka
15 kvě 2011, 12:04
Ahoj, díky Vejmluvo za poznatek ohledně toho odporu, ještě tak zjistit ,proč se přehřál,vysypal se z něho písek a odpalují se žárovky hlavních světlometů - má někdo tip ?
15 kvě 2011, 13:21
Zdarec,
Tak ještě k tomu zatěžovacímu odporu. Proč se odpor přepálí to může mit několik příčin. Tento odpor je zhotoven z odporivého drátu a zasypán křemičitým pískem což zlepšuje rovnoměrné ochlazování odpor.drátu. Píseku nějakou příčinou ubude a drát se přepálí. Nebo dojde z nějakých příčin (vadné regul.relé) ke zvýšení napětí v síti, odpor se přehřeje a přepálí. Dá se to přirovnat k vláknu v žárovce. Pokud se vyskytně nějáká obdobná závada je vždy třeba změřit palubní napětí, které by se mělo i při vyšších otáčkách udržet do 14,2V. I po výměně tohoto odporu je třeba, než zapneme světla, změřit napětí při různých otáčkach aby nedošlo ke zničení všech žárovek. To přepálování žárovek má určitě spojitost s regulačním relé. regulační relé je krabička velká asi jak zápalky a dle shema jdou do něho čtyři vodiče. Nemusí být umístěno poblíž alternátoru. U MP KORADA je umístěno pod předním krytem(pod světlem). Pozor u těchto těžkotonážních strojů je ještě jedno relé a to je startovací. Ale to se pozná podle toho,že jsou na něj připojeny silnější vodiče a je poblíž startéru.
Tak ahoj Jirka
P.S. Ještě jsem teď znovu nakonull do schema a mohla by být spojitost se žárovkou pro osvětlení SPZ, která je trvale připojena( dle schema ve skutečnosti nevím).
Naposledy upravil
vejmluva dne 15 kvě 2011, 13:48, celkově upraveno 1
15 kvě 2011, 13:47
Vejmluvo díky za upřesnění - já to taky tipoval, že to může dělat regulační relé - při volnoběhu mělo na měřáku 14,2 V a po lehkém přidání plynu šlo na 16,8V a to bylo něco přes čtvrt plynu - jj ta žárovka koncového světla se odpálila zároven s hlavními světly
18 kvě 2011, 19:11
Ahoj, tak jsem vyměnil variátor s 5g válečky dal jsem tam orig čep, protože, když jsem zkoušel ten kratší tak mi přišlo, že vice zvonil startér při startu, protože jsem musel měnit i polořemenici a ta nová je v místě ozubení širší než orig.
Zvedly se mi otáčky o nějakých 1200 až 1400 oproti původním, zvýšila se max rychlost a i do kopců už to tak nešplhá.
Nevím jestli má význam zatím měnit kontrastní pružinu protože otáčky do kopce max poklesnou o 100 až 200 otáček, při rozjezdu mi otáčky hned vyletí na maximum a postupně zrychluji.
Ale přijde mi že se mi začal hodně zahřívat kryt variátoru, což dřív nebylo tolik.
A ještě jedna změna dnes nastala , v pondělí max otáčky 7400, v uterý 7200 a dnes max 7000 otáček, čím byto mohlo být?
Dnes jsem ještě vyměnil trysku za 88 a nějak jsem žádnou změnu nepozoroval, uvidím zítra, až pojedu do práce.
18 kvě 2011, 21:33
Nazdar Marku,
jenom výměna trysky nepřinese ten žádaný efekt. Je třeba seřídit doraz šoupěte tak, aby byla možnost většího průtoku vzduch. Zkus jenom prstem zvednout šoupě a uvidíš kolik se může otevřít. Dle více příspěvků zde na fóru existuje více druhů karbeců a tak je třeba zjistit co tam máš a podle toho konat. Čau Jirka
19 kvě 2011, 09:57
Ahoj Jirko,dobrej příspěvěk - většinou se jedná o karbeci čínské produkce nebo v našem případě Kymco, ale ta konstrukce je stejná,ještě prosímtě ,jestli můžeš ,tak napiš, jak to zvednutí šoupěte provede,at si to všichni přečtou - už na začátku vlákna Tomiktom psal, že je třeba zvednout jehlu nahoru a dát 88 trysku při odstranění restrikcí v airboxu- díky
20 kvě 2011, 18:03
Ahoj,
pokud je to karbec s umělohmotným vikem tak na vnitříní straně víčka je ve středu výstupek na němž je nasazena tlačná pružina šoupátka. Ve výstupku je seřízovací šroubek , který omezuje nazvednutí šoupátka. Ten je nutno zašroubovat do výstupku.Na fóru byl také přspěvek, že u jiné konstrukce karbecu byl výstupek bez seřízovacího šroubku a pro větší otevření šoupěte se musel výstupek zkrátit. Čau Jirka
20 kvě 2011, 18:45
Myslíš toto co jsem psal?
viewtopic.php?f=78&t=2515&start=825#p127211 To tam prý není, Citereh to nemá, tak jsem se na ten svůj ani nedíval, ten karbec bude stejný. Je tam jen ten plastový výstupek na kterém je pružina, Karel23 psal, že ho zkrátil, ale prý žádná změna.
21 kvě 2011, 08:41
Ahoj, Jirko díky za upřesnění toho nastavení šoupátka - na Eaglech tam opravdu nic není - šroubek dorazu- pro jistotu se to většinou zkrátí o 0,5 cm - kdyby náhodou,ale jak už psal Karel 23 tak to nemá na funkci a chod žádný vliv.
Včera přijel kluk na skůtru Kingway 50 4T - - byl tam vyměněn karbec za nový - ten samý typ - motor je 139 QMB 13 kola a nešel mu seřídit volnoběh s bohatostí,tak jsme zkusili poladit a když jsme po delší době dospěli k nějakýmu uspokojivému výsledku , tak mě napadlo ucpat přívod vzduchu do airboxu a ejhle - motor běžel pořád stejně , i když jsem ucpal úplně přívod vzduchu a to jsme předtím všechno přepáskovali - takže vznikla otázka _ na co to teda jede ?Svíčka byla o trochu tmavší než by měla být , ale pořád ta barva byla v normě.