Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).
02 led 2010, 19:38
Ahojky. Tak jsem se pokoušel otevřít ten odkaz co jsi poslal včera idnes několikrát, ale marně, stálemi to načítá prázdnou stránku. Dnes jsem odmontoval indukčku ale to jsem nevěděl že musím sundat hromadu plastových dílů. Poteboval jsem se podívat na konektory zda jsou dva nebo jeden. Při částečném rozebrání scota jsem zjistil že to nebude asi tak jednoduché s tou výměnou válce.
03 led 2010, 13:01
Ahoj na indukční cívku a CDI se dostaneš když zvedneš sedlo ,povolíš 4 matky v prostoru kufru pod sedlem / sundat na chvíli víko nádrže/ ,sundáš celej ten plast a jsi v prostoru motoru, na rámu je CDI a indukční cívka, může se i na karburátor, vývody na cívce jsou u Eaglu 2- je dvojpinová
03 led 2010, 15:49
Ahojky. Indukční cívku už jsem odmontoval ale jak píšeš to CDI tam nemám, je tam akorát spinač na startér. U tohodle stroje je umístěno v přední části pod hlaním světlem.
03 led 2010, 15:53
Ahoj jj - už to vidím - ty máš JSD50QT- 15 a já mám JSD50QT-21- tam je všechno u sebe na rámu jak jsem psal
Co se týká toho kitu tak to je dost podobný jako u auta/výměna rozvodáku/, výměna válce a pístu by měla být hračka pro zručnějšího mechanika - tady je akorát oproti 2T ten rozdíl, že se musí nastavit vačka a klika na sebe kvůli rozvodu a ventilům , ale jako u aut by měly být na ozubených kolech a bloku motoru rysky pro nastavení ,ale pokud jsi nikdy nic takovýho nedělal, tak bych nepokoušel osud a svěřil to servisu, pokud budeš mít svoje díly tak to nemůže být zase taková rána na šrajtofli- a je na to od nich záruka / na práci a provedení/
03 led 2010, 16:13
Jak už jsem psal u nás ani v okolí žádný servis na skútry není a tak mi nezbude nic jiného než se do toho pustit sám. Myslím, že mám trochu zkušeností protože jsem měl padesátkz od 05ky,21čky a Korado. Všechno to jsou 2T a tak uvidím. Možná se podívám do nějakého knihkupectví zda nemají nějakou brožuru o skútrech.
03 led 2010, 16:44
Pokud máš nějaký zkušenosti tak by to neměla být žádná věda - říkám akorát se musí hodit píst , válec a po nasazení vačky a ventilů nastavit na rysky na bloku a nahodit rozvodák - s tím by ti měl pomoct někdo kdo už to dělal na autě - je to dost podobný
tady je odkaz na knihu
http://www.kopp.cz/www/cz/275-vyrobek-s ... zba-opravydole píší v popisu i montáž a demontáž válce
03 led 2010, 19:35
Díky za tip. U auta jsem to dělal před drahnými lety a to na Škodě100 tak si snad z toho budu něco pamatovat. Skútra si budu muset postavit na nějakou podložku, abych nebyl ohnutý jako luk a pak se do toho pustit.
04 led 2010, 19:49
Chtěl jsem se zepat jak hodně a jestli vůbec Vám háže zadní kolo, když je skútr na stojanu a je nastartovaný?
04 led 2010, 20:17
Ahojky. To zadní kolo mi nehází odskoušel jsemto dnes hned jak jsem přišel z práce. Ještě k těm rozvodům, vzpomínám si že jsem měnil rozvodový řetěz na Š100 a na ozubení vačky a na ozubení klikovky byly značky,rozvodový řetěz se montoval tak, aby mezi značkamy byl plácnu třeba 22 článků.
Edit jel.en. U Škodověnky to bylo 12 článků
05 led 2010, 12:30
mark píše:Chtěl jsem se zepat jak hodně a jestli vůbec Vám háže zadní kolo, když je skútr na stojanu a je nastartovaný?
Ahoj tak po nastartování to zadní kolo trochu háže, ale to může dělat guma-třeba nevyvážená, mě to háže lehce , ale na jízdě to není vůbec znát, to házení se projeví většinou až při 80-90km/hod a to s tímto strojem v serii asi nehrozí
Ten návod na výměnu válce a pístu je tady - je to v PDF a je třeba mít nainstalovaný Acrobat reader,po načtení to jde uložit druhou ikonou zleva v liště na HDD
http://www.chinesescooterclub.co.uk/tec ... ualgy6.pdf
05 led 2010, 13:10
Děkuji za info, guma to nedělá, už jsem to zkoušel, dělá to disk a háže asi 4mm. Při jízdě to znát není a zatím jsem žádnou díru nevzal, mám najeto jen 26km, přemýšlím jestli mám ten disk reklamovat.
05 led 2010, 13:16
Záleží na tom jak daleko máš do servisu JMSTAR a jak by byli ochotní, pokud to nic nedělá tak bych to asi neřešil , když mě odmítnou reklamaci, tak bych sehnal jiný disk, pokud teda nechceš s nimi bojovat a odstoupit nakonec od smlouvy, někde tady v příspěvcích je kontakt na náhradní díly přímo -Olpran,pokud ho nenajdeš tak ti ho pošlu - je tam vcelku ochotná a vstřícná paní - možná by stálo za dotaz : cena nového disku 13 palců na Eagle
Pokud budeš něco potřebovat nebo poradit tak se klidně zeptej - je nás tu dost , kteří už s tímto strojem mají něco za sebou a ledacos už o tomhle stroji pochopili
05 led 2010, 18:14
Děkuji za vstřícnost. To tel. číslo jsem nějak nenašel, ale v Olpranu mi dali číslo přímo na technika do jejich servisu, abych to sním prokonzultoval a zítra mu mám zavolat, že by mi zaslali nový disk, prý je zbytečné tam posílat celý skůtr (jsem totiž od Prahy).
Ještě bych se zeptal jaký mot. olej i převodový tam dáváte? A množstvý, protože ''servisní manuál'' je na 150, tak jestli to množství není jiné.
Docela mě zarazilo jak by se měl motor zajíždět!!! Jaké stím máte zkušenosti?
06 led 2010, 11:36
Ahoj , s tím diskem by to bylo fajn,kdyby to vyšlo - olej do motoru dávám SHELL ADVANCE VSX 4 10W-40 - olej pro čtyřtakty/neuvažoval jsem vůbec o nějaké exotické značce za výhodnou cenu/ a do převodovky je celkem jedno jakej tam naleješ převodák tam je asi 1 dcl/injekční stříkačkou/- já jsem dal BP,ale nic nezkazíš ani převodovým Mogulem- při výměně v motoru kontroluj průběžně hladinu / píší 09l , ale mě se tam vešlo 0,8 a byl jsem skoro na horní rysce- jinak s SHELL velká spokojenost, zajíždění jsem prováděl podle manualu do 300 km, po výměně oleje jsem ho občas pustil na chvíli a zase ubral, opravdu to nechce ho rvát od začátku.
Tady si přečti o tom oleji - kupoval jsem ho u benziny SHELL, ale měl by být normálně k dostání
http://www.oleje-eshop.cz/Motocyklove-o ... 0-1L-.html
06 led 2010, 13:03
Já vím, že tu každý říká, že na převodovém oleji nezáleží, ale výrobce v návodu předepisuje přesnou specifikaci toho převodového API GL3, SAE 85W140. Tuhle specifikaci splňuje jen pár olejů na trhu a jsou o něco dražší. Obvyklá specifikace převodových olejů je 85W90, což znamená, že mají podstatně nižší teplotní rozsah. Já kupuju litrovku Castrol MTX Synthetic za 435Kč
http://www.olejshop.cz/oleje/prevodove- ... 40-(75w140)-1-litr/ , což je speciální převodový olej pro motocykly. Naštěstí je tam toho oleje málo, takže litrovka vystačí na dlouho. Mogul olej s takovou specifikací dělá taky, ale prodává to jen v 10-ti litrovém balení.
U motorového oleje je potřeba si uvědomit, že motor je chlazený vzduchem, což je chlazení poněkud nedokonalé a olej se více přehřívá, proto se vyrábí speciální oleje pro čtyřtaktní vzduchem chlazené skútry, není to o nic dražší než ostatní motocyklové oleje a člověk má jistotu, že tam lije to co má. Nejdříve jsem používal olej Castrol Actevo Scooter 4t -
http://www.olejshop.cz/oleje/motocyklov ... w-40-(5w40)-1litr/, ten je na tu čínskou plečku až příliš syntetický, proto jsem přešel na olej Motul Scooter Expert 4T 10W-40 -
http://www.olejshop.cz/oleje/motocyklov ... 40-1-litr/ , je trochu hustší, takový víc minerální a víc to asi odpovídá tomu, co tam dávají ve fabrice.