Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).
25 dub 2011, 00:20
Pánové, máte pravdu oba, jak Citereh, tak PumaDědek, žádné EGR na Jmstarech není.
Jednak existuje systém EGR (AGR) - Systém zpětného vedení výfukových plynů a pak je Systém sekundárního vzduchu. Na autech se nejspíš mohou vyskytnout nejspíš oba systémy současně, nevím.
Každopádně na skútrech a motorkách jednodušší konstrukce (i naše Jmstary) se údajně používá téměř výhradně systém sekundárního vzduchu, protože EGR vyžaduje kvalitní regulaci směsi. Rozdíl je taky v účelu obou systémů, protože EGR má redukovat množství oxidů dusíku (NOx), kdežto sekudární vzduch má redukovat uhlovodíky (HC).
Funguje to tak, že do výfukového traktu se přisává čerstvý vzduch což podporuje dohořívání nespálených uhlovodíků, čímž jednak klesá jejich množství ve výfukových plynech a navíc se rychleji ohřívá katalyzátor (pokud ho tam někteří ještě mají
).
Možné negativní vlivy jsou asi takové: -Tím že ubírá vzduch ze sání, může to ovlivnit bohatost směsi (tohle může fungovat snad jen pokud ještě máte restrikce v airboxu), -Prudkým hořením se může zvýšit protitlak výfuku (ubírá výkon), -U laděného výfuku to může střílet, -Vysoká teplota může poškozovat výfukové potrubí, zejména chromované potrubí typicky zmodrá.
Zaslepení všech částí, jak jsem tu popisoval je v zásadě "správné" řešení, pokud chcete systém vyřadit.
25 dub 2011, 09:06
Jj souhlas ,my to na OPELU taky vyřazujeme zaslepením a zpátky se to aktivuje až na kontrolu emisí, každopádně to chce asi udělat ten zásah na podložce sání a seřídit podle toho karbec, popřípadě osadit větší tryskou, aby to bylo lepší v jízdě a v tahu , i když stále je třeba mít na paměti, že je to seriová padesátka 4T a tam oproti 2T toho moc dělat nejde / nemíchám do toho výměnu kitu/
25 dub 2011, 10:57
Tak Tomáš Blaha doporučoval trysku 88 právě po odstranění všech restrikcí v sání včetně té izolační podložky. Já mám navíc ty podložky pod jehlou, ale tam fakt nevím, jestli to vůbec má nějaký vliv a bohatost směsi mám nakonec na necelé otáčce, tak možná by to sneslo i trysku 90, ale mi už se zoufale nechce s tím laborovat, já si užívám tu cihlovou barvu svíčky, jen jsem musel přidat volnoběžných otáček.
K těm emisím můžu říct jen tolik, že když to přišlo z fabriky, tak to sazovalo jak sfiňa, svíčka černá jak bota, myslím, že by to nezachránily ani dva sekundární vzduchy. Moc by mě zajímalo, jak to v té fabrice kontrolují, pokud vůbec, kluci jedni šikovní.
26 dub 2011, 09:27
Ahoj, já si myslím, že u těchto strojů se to tam dává snad jen proto, aby se vyhovělo předpisům o emisích a prošlo to schvalovacím procesem, já to měl ze začátku taky ve výfuku jako botu a svíčka černá, volnoběh od dodavatele byl nastavený na 3000 ot/min, když se tomu ubralo , tak to chcípalo , ale po odstranění všech těch blbostí mám výfuk čistý - lehký náznak něčeho šedýho a že se v tom výfuku něco odehrává, barvu svíčky už jsem tady ukazoval - chce to opravdu si s tím od začátku pohrát- není to za jedno odpoledne - ještě se pustím do té podložky pod kolenem sání a uvidím, co to bude dělat- když tak to přejedeme i u ostatních skůtrů, jak to tam vypadá
26 dub 2011, 16:26
Měli jste už někdo rozebraný karburátor? Jak to vypadá z druhé strany víčka? Teď jsem na netu četl, že by tam měla být pružina navlečená na takovém plastovém "kolíku" (viz. obrázek) a ten by měl být dlouhý cca 2 cm , pokud je delší, nebo je v něm šroubek, který ho prodlužuje, tak by se měl buď kousek toho plastu uříznout, nebo oddělat ten šroubek, je to restrikce. Moc nevěřím tomu, že to tam bude, ale kdybyste to někdo už měl rozebrané a víte jestli to tam je, tak napište.
CarbCap.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil
Nuramon11 dne 26 dub 2011, 17:26, celkově upraveno 1
26 dub 2011, 17:24
Ahoj,opravdu to tam je - plastový kolík a pružinka, ale nikdy jsem to neměřil, takže ani nevím, jestli to má 2 cm , ale dobrý poznatek, jak se na to dostanu , tak dám vědět - mám v garáži nové karburátory - jeden je s plechovým víčkem a druhý s plastovým - zítra kouknu na ten plastový a dám vědět kolik měří ten kolík, každopádně tam v tom kolíku není šroubek
Tak jsem na to byl kouknout - plastový víčko má pružinu a plastový kolík - délka kolíku 17 mm , plechový víčko má pružinku a na víčku je malej kalíšek na usazení pružinky, karbec s plastovým víčkem má jehlu bez možností nastavení , karbec s plechovým víčkem má jehlu nastavitelnou - 4 zářezy - oba jsou to karburátory na čínskou 50 4T , motory 139QMA/B
26 dub 2011, 18:12
Připojím pár drobností:
-Kolík na víčku karburátoru jsem zkrátil asi o 1cm kvůli tomu, že jsem zvedal jehlu těmi podložkami a kolík jak byl by omezoval jehlu resp.celý komín v pohybu nahoru, ale popravdě nějaký efekt jsem nezaznamenal (naštěstí ani zhoršení).
-Přesto uvažuji o jiném karburátoru, všude píšou, že pro QMA/QMB by měl mít průměr na výstupu 19mm, ten náš Kymco má 18.
-Včera jsem se byl projet s maminou (ona má na svém Eaglu najeto necelých 500km) a napadlo mě omrknout její svíčku a nebyla to sice dokonalá cihla, něco mezi cihlou a bílou kávou, každopádně skvělé oproti mojí původní.
-Co mi vadí víc, že ten její skútr je zcela v původním stavu a přesto má jednak svíčku jak jsem popsal, ale hlavně jede a tahá docela slušně, že já jsem se na stejnou úroveň dostal až po všech těch úpravách. Fakt je že ten její takto jede od začátku a na základě dojmu z něj jsem kupoval ten svůj, ale ten od začátku jel katastrofálně. Nevím čím to je, jestli to může zachránit karburátor, nebo jestli je něco špatně v motoru. Nevím jak to diagnostikovat, dá se třeba změřit kompresní tlak motoru?
26 dub 2011, 18:21
Citereh: A ten s plastovým víčkem je originál co tam je původně, nebo nějaký jiný? Ale když Karel píše, že to není žádná změna, tak tudy cesta asi taky nevede
27 dub 2011, 11:07
Ahoj, ten plastový je originál, ty plastový víčka jsou na těchto karburátorech stejný, ještě zkusím dneska poměřit hrdla na těchto karburátorech - plastový a plechový , a uvidím jestli mají oba stejný průměr hrdla - ten s tím plechovým jsem kupoval nový jako tuningový a odblokovaný - koukal jsem zběžně dovnitř a jehla je tam nastavená na 2 zářez, ale je tam hlavní tryska bez jakehokoliv označení , takže nevím čím je to osazený / tryska/ , zatím jsme ho na žádným skútru nezkoušeli , tak nevím jak bude fungovat , čekám, až se bude nějaký karburátor čisti nebo na něm něco dělat , tak ho tam vrazím a uvidím , jak je odblokovaný oproti serii
http://www.skutry-levne.cz/nahradni-dil ... 16124.html
27 dub 2011, 15:55
Ok, tak dej pak vědět... zajímalo by mě, co na tom karburátoru mohli odblokovat, aby to líp jelo
Jinak, jak vám to teď, když je teplo, jezdí? Přijde mi, že když byla větší kosa, tak byl ten skútr živější... teď se mu nechce ani přes 60 tachometrových, což dřív nebyl problém a zrychlení je taky takové vláčné
Jo a taky jsem zkoušel trochu zvýšit bohatost směsi, ale ten šroubek vůbec nic nedělá
Otáčku sem, otáčku tam, je to pořád stejné... jede to stejně, startuje to stejně, stejný volnoběh, všecko prostě, co to je?
/eidt: Teď jsem se díval na
http://citereh.rajce.idnes.cz/JMSTAR_EA ... rehled.JPG a zaujalo mě, že píšeš že CDI má konektor 4+2... vede do něj 5, nebo 6 drátků? Pokud není omezené, což by nemělo být, tak je ten jeden konektor volný, bez drátku?
27 dub 2011, 17:58
Ahoj nevím přesně kolik je tam drátků do cdi, ale mám tušení ,že je jich tam 6 ,ale ani jeden není růžový , pokud máš na mysli tohle
27 dub 2011, 18:04
Nemusí být vždycky růžový, ale mělo by jich být jen 5 pokud tam není restrikce. Asi by to chtělo se na to mrknout a prozkoumat, který drátek je podezřelý
27 dub 2011, 18:07
Nevím přesně ,ale myslím, že ten 2piny je obsazenej a ten 4 piny má jen 3 drátky- zítra na to kouknu a dám vědět
27 dub 2011, 18:14
Ok, tak to bude asi správně a fakt tam nebude restrikce... Protože jsem si četl co jste tu psali o tom zkoušení nového CDI, ale nikdo se nezmínil o počtu drátků, ten šestý by byl navíc
27 dub 2011, 20:21
lze zvýsit richlost aniž bych zasahoval do motoru třeba výměnou variátoru za jinčí