Pánové, máte pravdu oba, jak Citereh, tak PumaDědek, žádné EGR na Jmstarech není.
Jednak existuje systém EGR (AGR) - Systém zpětného vedení výfukových plynů a pak je Systém sekundárního vzduchu. Na autech se nejspíš mohou vyskytnout nejspíš oba systémy současně, nevím.
Každopádně na skútrech a motorkách jednodušší konstrukce (i naše Jmstary) se údajně používá téměř výhradně systém sekundárního vzduchu, protože EGR vyžaduje kvalitní regulaci směsi. Rozdíl je taky v účelu obou systémů, protože EGR má redukovat množství oxidů dusíku (NOx), kdežto sekudární vzduch má redukovat uhlovodíky (HC).
Funguje to tak, že do výfukového traktu se přisává čerstvý vzduch což podporuje dohořívání nespálených uhlovodíků, čímž jednak klesá jejich množství ve výfukových plynech a navíc se rychleji ohřívá katalyzátor (pokud ho tam někteří ještě mají ).
Možné negativní vlivy jsou asi takové: -Tím že ubírá vzduch ze sání, může to ovlivnit bohatost směsi (tohle může fungovat snad jen pokud ještě máte restrikce v airboxu), -Prudkým hořením se může zvýšit protitlak výfuku (ubírá výkon), -U laděného výfuku to může střílet, -Vysoká teplota může poškozovat výfukové potrubí, zejména chromované potrubí typicky zmodrá.
Zaslepení všech částí, jak jsem tu popisoval je v zásadě "správné" řešení, pokud chcete systém vyřadit.