Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).
04 dub 2011, 09:36
Jj ta podložka tam asi trochu bordel bude dělat, na tom zminovaným foru dokonce hned na začátku radí při úpravách tu podložku - pokud nepasuje - úplně vyhodit
04 dub 2011, 09:45
Tak to jsem taky zvažoval, ale zdá se mi, že by pak koleno přitisklo krycí plasty příliš na motor, přitom ty plasty vlastně rozvádějí proud chladicího vzduchu, takže to by asi nedělalo dobře. Kdyby to byla nesmyslná součástka tak se nedělají ty tuningové podložky, jenže na co by pak měl česká člofěk doma pilník, kdyby všechno kupoval
.
04 dub 2011, 09:53
Ahoj , není nad samostatnou ruční práci- člověk si to pěkně všechno ošahá a dotvoří k pohledu svému - to jsou akce, který mě docela baví - něco připilovat,vyleštit, dobrousit - aby to pěkně fungovalo - prostě si s tím pohrát - to má potom člověk i jinačí vztah k mašině jako takové a je dobře , že to pořád máme tak nějak v rukách a ne - nepasuje-vyhodit a dát nový
04 dub 2011, 15:23
No jestli mám pravdu tak ten šroubek bohatosti tedy vzdušník máš moc vyšroubovaný a pouštíš do motoru moc vzduchu.Jestli se nepletu tak ten šroubek reguluje množství vzduchu.O jednu otáčku bych zašrouboval a při zahřátém motoru doladil volnoběh šroubkem na šoupátku.Pak jen kontrolovat svíčku.
Dneska jsem to vyzkoušel snad se všemi možnými nastavení toho vzdušníku od téměř zašroubovaného do asi 1,5 otáčky a žádná změna. Musel jsem samozřejmě vždycky doladit volnoběžné otáčky, ale jinak se žádná změna nekonala, izolátor je bílý jak padlý sníh. Objednal jsem si sadu trysek Naraku a vyzkouším větší průměry.
04 dub 2011, 17:49
Ahoj, možná , že když jsi to propiloval, tak jsi změnil množství směsi do motoru a podle toho, že je svíčka bílá , tak to vypadá jako moc chudý a chce to změnit trysku na větší, i když to už jde z karbecu do motoru , takže už je to namíchaný poměr a tím jak jsi to propiloval, tak jsi tomu akorát zlepšil cestu , ale ne poměr benzín-vzduch, ten se nastavuje v karbecu a tohle už je jen cesta do spalovacího prostoru - vylepšená tou úpravou
05 dub 2011, 13:52
No chce to větší trysku kazdopádně.Neodstraňoval jsi restrikci ve filtrboxu?
05 dub 2011, 16:33
Kluci, tohleto je jasné, víceméně vyřešené. Sadu trysek mám doma, budu zkoušet. Podstatné je to, že i když jsem odstranil obě dvě restrikce z airboxu, nestalo se NIC, směs byla příliš bohatá i s původní tryskou 82. Neříkám, že to tak mají všechny Jmstary, ale na tom mojem byla nejzásadnější zrada v té izolační podložce sacího kolena, když tu jsem propiloval, rázem nestačí ani všeobecně doporučovaná tryska 88 a zvednutá jehla. I když: Dneska jsem mluvil s panem Tomášem Blahou ze skutry-levne.cz (alias Tomiktom na tomto fóru), ukazoval jsem mu svoji úpravu karburátoru a stav svíčky. Překvapil mě, že barva svíčky se téměř blíží ideálu, přesto to ještě mírné obohacení snese. Průšvih je, pokud se doběla barví celá svíce, ne jen izolátor. Navíc čtyřtakty jsou v tomto údajně odolnější proti dvoutaktům a mírně chudší směsí se hned tak nezadřou.
Jakmile kápnu na tu správnou trysku, dám vědět.
05 dub 2011, 17:12
JAK PÍŠEŠ- .....všeobecně doporučovaná tryska 88 a
zvednutá.....
Sem měl to samý...stačilo jehlu na štřed,nebo dolu,trysku 85ku . 1,5 ot-vzdušník a super - jede,svíce OK.
Tet,ale až dojde otevř.filtr,bubu opět ladit...
05 dub 2011, 17:53
Ahoj, samosebou, že 4T jsou oproti 2T odolnější vůči zadření, už proto, že 2T je mazaný směsí benzínu a oleje a 4T je mazaný odspodu z klikové skříně rozstřikem oleje, ale tady se jedná o podložku pod kolenem sání do motoru - ta je přece až za karburátorem a směs se tvoří v karburátoru, takže to bude někde na karbecu v nastavení , velikostí trysky a množstvím vstupovaného vzduchu - ta upravovaná podložka jen zlepšila cestu z karburátoru do válce a na složení směsi nemá vliv, ta maximálně svým vyosením brzdila volný průchod směsi a omezovala množství směsi, ale už smíchané směsi benzínu a vzduchu - chlapi podle mě to bude opravdu na karbecu a vstupu vzduchu - u jednoho skútru se mě stalo, že jsme taky nemohli pořád naladit směs - pořád to blblo a nebylo to ono , až jsme zjistili, že byla proskřípnutá gumová hadice ,co jde z airboxu do karbecu- bylo to pod tou páskou na karbecu a ještě zespodu, takže to nebylo vidět a přisávalo to vzduch , ale nemusí to být nutně ono.
05 dub 2011, 22:18
PumaDedek: Souhlas, akorát my na Eaglech máme karburátor Kymco s jehlou, která má jen jednu drážku, tím pádem nic nenastavíme. Zkusil jsem si vyrobit takové plastové podložky a zdá se, že to klaplo.
Citereh: Já myslím, že pokud by to přisávalo falešný vzduch, bude ta směs spíše chudší, ale o to nakonec nejde. Prostě z fabriky to bylo tou podložkou přiškrcené jak sviňa a ta tryska 82 byla zbytečně velká, zřejmě by stačila ještě menší a směs by se vyvážila. Z toho je taky vidět kvalita výroby a výstupní kontroly. Montujou na to EGR a katalyzátor, přitom z toho lítají saze z nespáleného benzínu. Já jsem si nechal první svíčku vyměnit na garančce, předtím ani potom jsem se na ni nedíval. Prostě to jelo, tak jsem to neřešil, hrál jsem si jen s variátorem. Ten mechanik ve "značkovém" servise byl pěkné prase, když vytáhnul černou svíčku a nechal to bejt. Já jsem se na svíčku podíval poprvé, když jsem dal pryč restrikce z airboxu. Co bylo dál jsem už popsal.
06 dub 2011, 09:12
Ahoj, jj máš úplnou pravdu - na Eaglech je jehla na pevno / KYMCO karburátory/, takže se to vypodkládá podložkama, ta úprava podložky pod kolenem karbecu je vynikající tah, asi s tím vůbec nepočítali, že na to někdo přijde- změří to a upraví - takže ted už to vypadá , že to chce jen trefit tu správnou trysku a nastavit, proto taky bylo dost divný , že by Jmstar jako jediný nijak neblokoval výkon motoru - CDI ,podložka ve variatoru, snímač otáček variatoru,plastová vložka v karbecu - a ejhle - přece jen tam něco soudruzi vrazili, ale to by to asi nesměli dodávat do Čech,protože když se to dostane do těch správných rukou, tak to jakýkoliv blokování asi dlouho neobstojí - zase je to jen v našich rukách, tak jsem zvědavý jaká ta tryska to nakonec bude - možná se budeme divit a všem takovým rukám hodně fandím
06 dub 2011, 12:36
..to máš pravdu,není nad české zlaté ručičky.Škoda jen,že se na to ve světě,
už pomalu zapomíná...
06 dub 2011, 19:02
Kluci díky za podporu, ale asi to nebude úplně bez problémů. Tady vidíte, jak vypadá svíčka, ale hlavně podložky na jehle a o kolik jsem zkrátil ten čudlík na víčku, jinak by omezoval pohyb zvednuté jehly.
Svíčka-jehla.JPG
Dále fotka původní a upravené izolační podložky. Z výroby tam chybí o-kroužek, strčili tam papírové těsnění.
Podložky.JPG
A tady vidíte stav toho papírového těsnění, permanentně nacucané benzínem.
P1020258.JPG
Dneska jsem zkusil trysku 92, pak zkušební kolečko, obvyklé 4 km a žádný citelný rozdíl, svíčka beze změny. To mě trošku naštvalo, tak jsem rovnou nasadil tu největší trysku - 98. Opět se nic moc nedělo, jen bylo cítit, že motor nejde jak má, ale jelo to. Svíčka měla opět bílý izolátor, jen vnější elektroda šla trošku do šeda, předtím šla trošku do oranžova.
Mám podezření, že mi to po tom, co jsem tu podložku odtrhnul z hlavy někde tahá falešný vzduch. Budu muset sundat z motoru ty plasty a těsnění odškrábnout. Místo toho tam dát o-kroužek který tam patří a případně to ještě přitěsnit gasket-silikonem. Taky se zaměřím na těsnost spoje kolena a karburátoru, jak psal Citereh.
Taky jsem se chtěl poptat, jestli někdo má zkušenost, jak rychle se zbarví izolátor svíčky. Když jsem to měl moc bohaté, tak zčernal raz dva, ale ten oranžový nádech možná trvá déle. Každopádně s tryskou 88 jsem předtím najel asi 30km a izolátor byl stále bílý, to si myslím, že už by snad stačit mohlo.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
06 dub 2011, 19:40
..JAK TAK KOUKÁM,TAK TĚMA PODLOŽKAMA JEHLU ZVEDÁŠ
a tím jde víc paliva.Chtělo by to jehlu níž,ale to dle stávájící jehly nejde.
To nejde sehnat samotnou jehlu s drážkama?
06 dub 2011, 19:58
Jehlu jsem nikde samostatně nenašel a navíc by možná nepasovala. Podložky můžu ubírat a přidávat, v tom problém není, navíc můj momentální problém není příliš mnoho benzínu, ale spíš chudá směs.