Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).
22 bře 2011, 19:06
Tak jsem konečně odzimoval, šlapal jsem asi 2 minuty a už jsem si zoufal, ale pak to naskočilo a jede to jak drak, svítí to, bliká to, troubí to
Teď musím jen vyměnit olej, protože mám už skoro 1000 km a chci se zeptat... jaký je rozdíl mezi 15w40, který je doporučený v manuálu a 10w40, např. shell advance, který tuším doporučoval citereh?
22 bře 2011, 19:49
10W40 je lepší, má větší teplotní rozsah a většinou bývá polosyntetický. 15W40 bývají většinou klasické minerální oleje. Já používám taky 10W40, MOTUL SCOOTER EXPERT, tady ten:
http://www.motul-expert.cz/detail/motul ... t-10e40-4t , ale myslím, že žádným motorovým olejem nic nezkazíš, hlavně měnit v intervalu, protože v tom vzduchem chlazeném motoru se asi docela přehřívá.
23 bře 2011, 13:01
Ahoj, no olej15W/40 bývá většinou veden jako olej minerální a 10W/40 je většinou polosyntetika , já jsem na první výměnu vypustil original 15w/40 a dal jsem
polosyntetiku 10W/40
http://www.olejshop.cz/oleje/motocyklov ... 40-1-litr/a spokojenost, nic nedolívám do další výměny , po vytažení měrky není cítit přepálený olej a většinou je doporučován výrobci skůtrú - je ale na každém , co si tam naleje - tenhle máme na Jmstar Eagle vyzkoušený - rozdíl mezi 10W-40 a 15W- 40 je ve viskozní třídě a pro běžné ježdění se doporučuje 10W-40 jako optimum
23 bře 2011, 13:22
..co takhle olej z frytáku od čínanů?
Jak jsem tak koukal na videa,jezdí jich tam
mraky a myslím,že tam,nelejou žáden superoil...
23 bře 2011, 15:17
Díky za objasnění, naliju tam 10w40
Dneska mi přestal fungovat tachometr... ráno jsem jel do školy a říkal jsem si, že jedu nějak rychle a měl bych ubrat, podíval jsem se na něj a ručička byla na 15 km/h, o kousek dál jsem zastavil na stopce a ručička klesla na 10 km/h
U školy jsem vypl motor, ručička v pohodě klesla na nulu a teď odpoledne jsem nastartoval, rozjel se a zdálo se, že to funguje ale pak se opět sekla, tentokrát na cca 35 km/h
Tak nevím co s tím a nevím jestli mi teď funguje dobře počtadlo kilometrů, nebo jestli to ukazuje míň, budu to muset zkusit. Co se mi tam mohlo rozbít? Vůbec nevím na jakém principu tady ten tachometr funguje
23 bře 2011, 15:41
Tachometr je poháněný od předního kola náhonem , mohlo se přetrhnout lanko , nebo se mohlo lanko uvolnit v unašeči - je to na předním kole - povolí se zboku šroubek a vytáhne se ven , potom se vytáhne náhon z objímky - je to ukončený unašečem se zářezem, který zapadá v převodníku na kole do protikusu - druký konec je našroubován v přístrojovce - tam se dostaneš povolením a sundáním toho plastu s blinkrama
23 bře 2011, 15:49
..jj...taky mi to zlobylo,tak jsem,při zapojování nových bočních blinkrů
demontoval, odpojil od tacháku a
nakapal olejíček do bovdenu a nyní OK...
Obraz000.jpg
Obraz001.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
23 bře 2011, 15:59
Jj já to taky celý prolil - natáhl jsem do inj. stříkačky KONKOR a vrchem jsem tam naládoval ,co se tam vešlo
27 bře 2011, 11:16
Zdravím panové,mám takoví problém měnil jsem si variátor a po určité době mi začal při rozjezdech pískat řemen.Celí prosto i variátor vyčištěn a odmaštěn posléze koupen i nový řemen a stále při rozjezdech píská.Číslo řemenu je 729 17,7 30
Předem děkuji za tipy jak to odstranit
27 bře 2011, 11:20
A jak jsi poznal, že píská právě řemen? Pálí se, prokluzuje? Nepíská ti spíš nějaké ložisko? Pokud prokluzuje, bude na vině zřejmě slabá kontrastka. Zejména ty ty "tvrdé" zahříváním v zátěži rychle změknou.
27 bře 2011, 11:53
No pravděpodobně prokluzuje a jak proklouzuje tak píska.Je to jen při prudkém rozjezdu,je to podobný zvuk jako u fáčka když je povolený řemen.
27 bře 2011, 11:54
Ahoj, nepíšeš jestli jsi dal původní válečky nebo lehčí , aby se ti ti nepralo s kontrastkou - prokluzování, taky jsem se už potkal se skútrem, který hvízdal od řemenu a museli jsme rozebrat celý prostor varce a všechno odmastit - měl dokonce mastné i styčné plochy řemenic na spojce a při rozjezdu mu to po té lehké mastnotě proklouzlo a písklo než to zabralo , nepíšeš kolik to má naběháno , viděl jsem i po 2000 km pěkně omaštěné obložení na spojce
27 bře 2011, 12:02
Já bych si vsadil ještě na tu kontrastku. Před výměnou variátoru to nedělalo, teď jo, odmaštěné to má. Tvrdost pružiny není všechno, počet závitů a kvalitu drátu ničím nenahradíš. Zkus Malossi 298360.WO (bílá). Taky v sadě variátoru Malossi bývají válečky příliš těžké, takže to bude chtít doladit, jak píše Citereh.
27 bře 2011, 12:28
Jj kontrastka je věda - já jsem dal po zimě taky novou, vlastně po 1,5 roce provozu , dal jsem o stupen tvrdší / má o jeden závit více než original/ a nechal tam zatím ty původní válečky/ 5 gr/ - v maximálce jsem pozoroval pokles asi o 5 km/hod, ale vršky to začalo tahat dost razantním způsobem - je tam opravdu cítit nárust síly při tahu - ještě zkusím dát válečky 5,3 - co to bude dělat a dát do spojky o stupen tvrdší pružinky
27 bře 2011, 13:17
Tak válečky mám 5.1 kontrastka původní,najeto 3500km.Když jsem tam měl 5.5g a kontrastku dílou tak to dělalo také.
No skusím tam dát ještě tu bílou kontrastku a válečky nechám 5.1g a uvidíme.